Hoi hoi,
Heb sinds een tijdje een probleem met mijn koplampen.
Af en toe valt de verlichting uit.
Ook het stadslicht doet het dan niet meer.
Na een beetje rommelen aan de zekeringskast doen ze het weer.
Helaas erg gevaarlijk in het donker.
Heeft iemand enig idee welke aansluiting op het zekeringbord van de verlichting is? Er zitten er namelijk zo enorm veel.
Of zijn er mensen die andere tips hebben?
Ik hoor het graag zodat ik morgen wel mee kan naar de nachtrit.
loop alle zekeringen na, en druk alle relais even na.
kijk ook af de massapunten goed zijn.
Ik zou zo snel niet weten wat het probleem kan zijn of een directe oplossing voor je bedenken.
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
Gewoon ffe alle zekeringen vervangen die dingen kosten 10 eurocent per stuk geloof ik… Heb ik ook gedaan toen me achterruit kapotgeknald was, bleek dat de zekering defect was.
gti_styling84 schreef:Heb ik ook gedaan toen me achterruit kapotgeknald was, bleek dat de zekering defect was.
...heb wel eens gehoord van een glasverzekering, maar nog nooit van een glaszekering
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Ja, maar wel van een achterruitverwarmingsschakelaar welke doorbrand en waardoor vervolgens de ruit springt
gti_styling84 schreef:Ja, maar wel van een achterruitverwarmingsschakelaar welke doorbrand en waardoor vervolgens de ruit springt
Heftig!
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Mjah het rare is….
Gister ff met de auto bezig geweest en kijken wat het kan zijn.
Kom er achter dat mijn koplampen niet gezekerd zijn.
Heb alle zekeringen eruit gehad, maar de lampen bleven branden.
is dit normaal? of heeft de vorige eigenaar hiermee zitten prutsen
Dat lijkt mij niet echt normaal en zekerweten niet veilig :S
Ik weet nix van electra maar lijkt het er niet op dat ze direct via het contact staan of zo, en dat er ergens een draad langs die zekeringenkast loopt? (frotten aan de zekeringenkast en ze doen het weer).
Dat lijkt mij de enige mogelijkheid als de lampen blijven branden met alle zekeringen verwijderd :
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Het is gelukkig allemaal goed afgelopen en opgelost.
Er was vandaag bijna weer een 16v Mk1 minder.
Na controle met de lampen aan, begon het ineens te stinken.
Heb de lampen uitgezet brandblusser gepakt en gekeken.
Is dus de betreffende 10 polige stekker half weg gesmolten.
Gelukkig was ik er snel bij.
Wat blijkt nu….
De dubbele koplampen zijn niet aangesloten m.b.v. relais, maar rechtstreeks doorverbonden.
Heb nu maar voor de nachtrit van vanavond de binnenste lampen losgekoppeld, dan maar 2.
Zal volgende week als ik tijd heb wel een relais ertussen knopen.
Bedankt voor de tips.
Mvg, Mark Bijker
Dat is een lekkere hobbyist geweest dan
Goed dat je het even stap voor stap bekeken hebt, anders was ‘t waarschijnlijk idd einde verhaal geweest.
Veilige en plezierige rit gewenst
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Bassman schreef:Veilige en plezierige rit gewenst
Dat was het zeker.
Op de terugweg blij dat ik ABS heb, anders was ik er nu niet meer geweest.
Van die domme idioten in VW´s die er voorvliegen als ze 80 rijden en jij komt er met 180 aanrijden.
Scheelde echt niet meer dan en halve meter
BX16v schreef:
Van die domme idioten in VW´s die er voorvliegen als ze 80 rijden en jij komt er met 180 aanrijden.
Scheelde echt niet meer dan en halve meter
No Hard feelings
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
BX16v schreef:Bassman schreef:Veilige en plezierige rit gewenst
Dat was het zeker.
Op de terugweg blij dat ik ABS heb, anders was ik er nu niet meer geweest.
Van die domme idioten in VW´s die er voorvliegen als ze 80 rijden en jij komt er met 180 aanrijden.
Scheelde echt niet meer dan en halve meter
Dat had ik eigenlijk iets anders bedoeld
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Is het probleem al opgelost?
Ik moest gisteren ook wel lachen, er was iemand nogal geschrokken (iemand in een saxo) over de manier waarop ik een bocht doorging. (de achterkant sloeg mooi uit (driften)) Tja dat hebben wel meer mensen die mij voor het eerst zien rijden
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Ja, das heel vreemd van die franse merken maar de koplampen zijn inderdaad ongezekerd. Type 1 biksen hadden er vooral veel last van dat de lichtschakerlaar in de PRN doorbrandde. Ik heb de mijne ook door relais gemod, het zit weggewerkt in een broodtrommeltje voor de accu
WYD jij doet overstuur met een BX? Hoe krijg je dat voor elkaar? Achter 1 bar op je banden?
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY