En dat is nu net het leuke aan de LNA. De eerste Citroen na de overname door Peugeot. Toch heeft Citroen de auto een beetje naar haar smaak weten te maken. Koplampen zijn bijvoorbeeld van de Dyane en als enigste van het stel (104 en Samba) heeft de LNA 2 plooien in het dak. En het leukste van alles: toch een eenspaakig stuurwiel;-)
Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Bassiechevron schreef:En dat is nu net het leuke aan de LNA. De eerste Citroen na de overname door Peugeot. Toch heeft Citroen de auto een beetje naar haar smaak weten te maken. Koplampen zijn bijvoorbeeld van de Dyane en als enigste van het stel (104 en Samba) heeft de LNA 2 plooien in het dak. En het leukste van alles: toch een eenspaakig stuurwiel;-)
Amen!!
En op de foto’s te zien ziet zer ook nog eens prima uit. Koesteren dus.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
En op de foto’s te zien ziet zer ook nog eens prima uit. Koesteren dus.
Zeker weten!!
Jeroen
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
De ware Citrofiel reageert dus ook al euforisch op een LN/LNA. Althans zo lijkt het.
Wel gaaf dat dit wagentje nog gewoon rondtoert. Ieder ander trekt zijn neus er voor op.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
als enigste van het stel (104 en Samba) heeft de LNA 2 plooien in het dak.
Wat bedoel je met plooien? Ik zie geen verschil tussen de daken (LNA en 104 ZS)
De Samba heeft trouwens een andere carrosserie dan de 104 en LNA.
Jeroen
kijk even op de website van de Visa/LN(A) club daar staat het beter omschreven…:-)
Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Bassiechevron schreef:kijk even op de website van de Visa/LN(A) club daar staat het beter omschreven…:-)
Net even gekeken, maar beter omschreven niet. Een 104 ZS heeft in het dak ook “plooien” in tegenstelling wat ze op die site stellen:
De gewone 104 heeft wel een glad dak.
Enfin, is ook niet zo belangrijk.
Veel plezier met je LNA!!
Jeroen
haha tnxs
Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Heb deze auto al een paar keer eerder op Marktplaats gezien, durfde hem niet te kopen…
Hoe zit het met roest en narigheid??
Ik heb zelf een keurige visa, maar kom tijdens het tectyleren ook nog wel wat achterstallige LNde tegen… (onzichtbaar ook nog een keer, wat een smiechten die citroënnetjes…)
Verder vind ik het een geweldige wagen, hoop ooit nog een keer een keurige canelle te vinden, maar dan echt keuuuuuuuuuuuuuurrrrrrrrrrrrig!!!
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
LNA is echt vet!
leuke bak
XM V6 Exclusive ‘91, BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89, Peugeot 405 SRi (DKZ), Fiat Scudo 2.0 JTD ‘07.
ex BX: 14 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v ‘88, 16v ‘91, GTi 4WD ‘91, stortkoker GTi ‘89.
Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.
Roest valt erg mee…al is goed te merken dat er erg dun plaatstaal is gebruikt…ze rijd erg grappig. Ik maar denken dat 2 stoelen ipv een achterbank in de C2 nieuw is haha de LNA heeft ze ook:-)
Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Voertuigsoort Personenauto
Merk CITROEN
Handelsbenaming LNA I I RE
Kleur(en) Groen
Brandstof Benzine
Aantal cilinders 4
Datum eerste afgifte Nederland 30-03-1984
Datum eerste toelating 30-03-1984
Datum aanvang tenaamstelling 03-02-2007
Vervaldatum APK 14-02-2007
Gr M
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 22-03-2005
- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Ik vind het wel erg makkelijk om de LNA te bestempelen als niet Citroen.
Als je er naar kijkt, ach ja, er staat een chevron op en hij lijkt heel erg op de 104 zs e.d. Maar is dat erg?
Er zitten kenmerken aan die het een echte citroen maken.
Dan kun je het derde type visa ook bestempelen als geen echte citroen, of eigenlijk alles nadat peugeot citroen heeft over genomen, maar dat vind ik veel te kort door de bocht.
Ik vind dat het niet uit moet maken of het een citroen is of een peugeot, het is verkocht als citroen, dus is het een citroen. Mede door dit soort auto’s, zoals de LNA, en visa konden auto’s gefinancieerd worden voor ontwikkeling om weer nieuwe bijzondere voertuigen te maken.
Soms is het geweldig gelukt, en soms ook totaal niet, ach ja so be it.
Er is bij elk automerk wel een zwarte bladzijde als het gaat om auto’s.
Groeten Flying Duckman
Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)
(en nog een Saab 900i)
Gaaf,het was mijn éérste karretje,in 1979 (welliswaar een LN)van m’n opa overgenomen,een met een aparte radioconsole op passagiers-dashboard,net m’n rijbewijs en hup naar Italië,fijne herinneringen. Gr Claus
5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris
2CV6 (1983)
C5 Break (2005)
ze is leuk he….alleen onderdelen zijn erg moeilijk te vinden merk ik al
Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!