Ruiten sproeier
Tony
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 22

Gepost: 21 januari 2007 10:51 PM

Hallo ik ben al jaren een tevreden citroen rijder ,visa,ax en nu de laatste jaren een Saxo 1.4 vts .

Mijn ruiten sproeier sproeit niet meer ,het pompje draait wel , de achtersproeier na een 10 tal seconden maar de voor sproeier doet niks.  Heb het slangetje al er af gehaald bij het T stukje onder de motorkap maar daar komt niks uit .
Heb wel gelezen op het forum dat het T stukje met terugslag klepje waarschijnlijk kapot is ergens achter mijn rechterscherm.
Moet ik hiervoor mijn rechter scherm demonteren of kan ik er bij als ik mijn wiel eraf haal en de pvc wielbak demonteer .Ik zie daar 2 zwarte doppen zitten kan ik die er af peuteren ofzo , en verder nog ?
Dit is mij niet helemaal duidelijk na het lezen van de andere topics over de ruitensproeier .
Met groet Tony .

Profiel  

rf
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 712

- Overig Panhard Dyna Alu
Gepost: 05 februari 2007 06:50 PM
  [ # 1 ]

Hallo Tony,

Het hele slangetje eruit halen en kijken of er een verstopping zit, heb je dat al geprobeerd? Zoniet, is het slangetje ergens poruis, dus lek?
Het pompje draait wel zeg je, maar pompt deze ook echt? Dus zie je doorstroming? Dit natuurlijk even met z’n tweeen testen.
Is het pompje niet verschoven, zodat ie nu te hoog hangt en geen vloeistof aanzuigt?

Meer schiet me niet te binnen.

Sterkte.

Dyna Z1: Tout alu.

Profiel  

Tony
< 100 berichten
Rank

Gepost: 05 februari 2007 09:48 PM
  [ # 2 ]

Hoi La panhard…..
Op de achter sproeier heb ik wel water ,dus de pomp doet het .
Het zit nog al ingebouwd het hele ruitenwissersproei gebeuren . Ik vraag me echt af hoe ik bij de rest van het slangetje en het pompje +?+ kan komen .  De dealer gaf nogal een vaag antwoord op mijn vraag over de demontage .
Er staat wel wat op het forum hier over maar niet exact hoe en wat je moet demonteren . Maar toch bedankt voor je antwoord .
Au revair   Tony .

Profiel  

Tony
< 100 berichten
Rank

Gepost: 07 februari 2007 11:04 PM
  [ # 3 ]

Hallo Mr B ,
Waar zitten die T stukjes dan met terugslag klepje .
Er komt geen water uit als ik het slangetje onder de motor kap er afhaal .
Achter heb ik wel vloeistof na een x tal seconden ,de pomp draaid wel.
Moet ik mijn buitenscherm demonteren of kan ik erbij als ik mijn wiel erafhaal en het binnen scherm demonteer .
Ben geen auto monteur ,  en de garage laat ik dit klusje liever niet doen ivm de waarschijnlijk zeer geringe kosten op matiriaal en hoog arbeisloon .
gegroet Tony   Saxo VTS bouwjaar 2000 .

Profiel  

Tony
< 100 berichten
Rank

Gepost: 10 februari 2007 02:19 PM
  [ # 4 ]

Jo:”:  bedankt voor de reaktie .
Maar ik denk dat het bij mij effe iets anders zit als bij jou ?
Mijn reservouir voor de ruiten sproeier zit links voor tegen de koplamp als je de kap open heb en voor de auto staat . Ik zie alleen een vultuit de motor van het sproeiertje en de rest van de slangen +? zit achter het metaal .
Er komt wel 1 slangetje van voor eruit naar de vooruitsproers en daar wordt het gesplitst dmv een T stukje naar de 2 sproeiers voor in de kap .
Het lijkt mij sterk dat ik voor deze reaparatie het hele scherm moet demonteren ?
gegroet Tony .

Profiel  

Tony
< 100 berichten
Rank

Gepost: 11 februari 2007 10:04 PM
  [ # 5 ]

Hoi Mr B ,
Als het a.s zaterdag droog is ga ik is dat hele spul uitelkaar trekken !
Tot zover bedankt p.s nog nooit een auto gehad en gezien waar dit zo moeilijk te vinden is ,,vive la France”“”
Laterssss   Tony

Profiel  

Tony
< 100 berichten
Rank

Gepost: 18 februari 2007 05:10 PM
  [ # 6 ]

Ik wacht nog wel effe met dit klusje heb er nog niet zo veel zin aan
het is volgens mij niet zomaar 123 gedaan .
En dan die wijsneuzerige-alwetende buurmannen .....Doe het van de zomer op de camping lijkt me een beter plan .
Gegroet   Tony .

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook