Hallo,nu dat het een beetje fris in Nederland is geweest,zie ik best wel veel water op de “spatplaat” liggen (net onder olievuldop)ook zit er sludge aan de dop, en in de ontluchtingsslang.
Olie is 1000 KM oud,en de koppakking is afgelopen zomer vervangen,wel is een cylinderbus tijdens die klus bewogen !!
Nu ben ik bang, dat juist dat cylinderbusje ervoor zorgt dat er koelvloeistof in het oliegedeelte terecht komt,of is het normaal dat het een en ander condenseerd onder het blikken kleppendeksel,nu rijden we wel veel korte stukjes de laatste tijd.(ik heb nu de ontluchtingslang niet meer aan het luchtfilter zitten,maar helemaal naar de onderkant van de wagen geleid)
Weet iemand hoe dit op te lossen is, misschien een antie-lek toevoeging in het water?
O ja het gaat om een TU3 uit 1991,met 130000 KM groet Claus
5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris
2CV6 (1983)
C5 Break (2005)
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Omdat je zelf al aangeeft dat je veel korte stukken rijd ga ik er van uit dat het condens is.
Ga de C15 maar eens goed warm rijden en kijk dan nog maar eens.
Als het koelwater moet zijn dan moet je toch ook verlies in het expansievat of radiateur hebben?
Klopt dat écht warm rijden zit er de laatste tijd niet zo in,(straks in de zomer weer eens naar viva la france.jippie…......!)
Ik wordt eenmaal snel zenuwachtig van een of ander rottigheidje aan de auto,gisteren weer wat lekkage bij de KM kabel in de versn-bak,hup eronder maar weer; het karretje mag dan een ouder model zijn ,maar ik vind dat het perfect moet wezen.
Ik houd alle niveaus goed in de gaten,en zie verder wel…..groeten Claus
5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris
2CV6 (1983)
C5 Break (2005)
Re: Water in de olie C15E
I Claudius schreef:)
Weet iemand hoe dit op te lossen is, misschien een antie-lek toevoeging in het water?
vermoedelijk gewoon warm rijden (meer dan 100km)
anti-lek zou ik niet doen,had het in de Berlingo gedaan en bij de koprevisie zag ik al die rommel erin liggen best verschoten, zal het nooit meer aan iemand aanraden, is een lapmiddel dat voor erger kan zorgen
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Hoef eigenlijk nooit bij te vullen,Ik laat nu de carterontluchting uitlopen in een plastic colafles,en er komt behoorlijk wat water in terecht.Afgelopen zomer is er een nieuwe koppakking in gesleuteld(vanwege olielekkage,links).
Eigenlijk ben ik bang dat er koelvloeistof via ‘n cylinderbus (buitenzijde)zo het oliecarter in lekt,en om dat nu te gaan verhelpen !!!en antie-lek producten worden hier en daar afgeraden,(ook al het zou dan om een miezerig klein lekje gaan)ik denk dan toch eerder aan een andere motor,maar dan een met gietijzeren cylinderblok.
Of even afwachten tot het weer lekker warm weer wordt,in de hoop dat het écht om condens gaat !!!? Gr Claus
5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris
2CV6 (1983)
C5 Break (2005)
Bij de Dealer (Citroen),vertelde men dat het blikken kleppendeksel,nogal wat condens produceerd,dusss,misschien moet ik niet zo zeiken,over allerhande dingetjes,het is tenslotte alweer een auto van 16 jaar,toch blijf ik het zaakje onderzoeken ,en heb soms ook jullie mening nodig,lekker doorgaan dus!!! gr Claus
5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris
2CV6 (1983)
C5 Break (2005)
Er blijft veel water uit de carterontluchting komen,ik denk toch dat ik de hele motor uit elkaar ga halen,het MOET in de koppakking zitten of de cylinderbusvoet is lek.(ik weet nog dat er één cyl-bus los zat bij de eerste keer koppakking vevanging) Eerst eens kijken of er onderdelen te krijgen zijn.
Heeft iemand misschien suggesties?? dan hoor ik het graag. Gr Claus
5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris
2CV6 (1983)
C5 Break (2005)
heb je al een lang eind gaan rijden?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Zekers Paso..heeft al een hele dag aaneen getoert,maar blijft water zuipen(wel goedkoop) grapje….....gr Claus
5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris
2CV6 (1983)
C5 Break (2005)
kop is natuurlijk snel open, pakking betaalde ik 24euro en setje kopbouten was ook zo iets
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
OK trouwe forummers,ik haal de héle machiene uit elkaar,en doe alles weer nieuw in elkaar,alles is besteld,en ik begin er gewoon aan.
Alleen moet ik nog precies uitvinden hoe de kop er weer goed op gaat(aanhaalmoment enzo),jullie horen er wel weer van !! Gr Claus
5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris
2CV6 (1983)
C5 Break (2005)
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=164180
aanhaalmoment is 20nm en dan twee keer 120° hoekverdraaing
staat op de verpakking van de nieuwe pakking
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017