Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Zo, tijd om hier maar eens een topic over te openen.
Vanaf volgende week maandag mag ik gaan rijden in de GS 1220 Club Convertisseur die de afgelopen jaren blijkbaar behoorlijk vaak van eigenaar is gewisseld. De lak is er behoorlijk wat doffer op geworden en het roestduiveltje is héél langzaam zijn gang gegaan op het linker achterscherm.
Ik vond het vreselijk zonde en ben, nadat ik de eerste keer ben gaan proefrijden (waarvan het korte verslag ergens in het Marktplaats topic staat) de vrijdag daarop nog eens gaan kijken om, aan de hand van de aankoopgids van Mattijs Kemmink, er eens goed op, onder en in te kijken. Ik was blij verrast: de onderkant lijkt nog prima in orde, een antiroestbehandeling is blijkbaar gedaan in het verleden (er zat nog een rubber dopje in de linkerdorpel, zag er uit als een Jan van Egmond behandeling (of zijn er meer conserveringsmethoden waarbij gaten geboord worden in de dorpels?)). De kofferbakbodem is nog helemaal intact. Verder dus een beetje roest op het linker achterscherm en op de voorrand van de motorkap, en onder de accu. Een klein kleurverschil in de deuren, het lijkt er op alsof ze nieuwer zijn dan de rest van de auto want ook hier wederom geen spoor van roest.
Het interieur was ok, wat scheurtjes in de stoelen en achterbank. Het materiaal van het stuur begon wat uit te drogen. De benzinemeter gaf niks meer aan. De rest werkte prima.
Wat betreft vering: die voelde prima, de auto kwam snel in rijstand, en ging ook best snel omlaag (ik weet niet of dat nou positief is, moet nog even in het hele HP-verhaal komen).
De motor klonk als een soepel naaimachientje en de convertisseur-bak: dat is een hele belevenis op zich…
Al met al een vreselijk leuke auto met wel een beetje werk, maar dat is ie wat mij betreft zeker waard…. Ik heb er zin in, en hoop dat ik de hoge verwachtingen om deze prachtige auto in goede staat terug te brengen daadwerkelijk waar kan maken…
Leuk detail: bij de vorige APK-keuring is de auto zonder enige opmerking er door heen gekomen…
Foto’s van vorige eigenaren zijn te vinden op http://www.unitzero.nl/pics/index.php?list=2 , als ik nieuwe heb gemaakt zal ik ze daar bij zetten.
Ken de auto…..heb er in gereden toen deze bij de Renault dealer in Hoofddorp te koop stond. Hele leuke auto, behandel hem maar goed:-)
Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Als je belang hebt bij de 1e Nederlandse eigenaar moet je het maar even laten weten , die ken ik namelijk. Misschien makkelijk voor de onderhouds history.
Wat je HP. vraag , ik denk dat het verstandig is een paar nieuwe bollen erop te draaien aangezien hij snel zakt.
De bekleding is hetzelfde als DS , dus geen probleem.
Ik heb nog een perfect zwart stuur.
Leuke wagen man ! Is een Convertisseur hetzelfde als een C-matic ?
Schijt aan originaliteit.
Weer een mooie GS op de weg! Gefeliciteerd!
AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93
Lelijke Eend schreef:Leuke wagen man ! Is een Convertisseur hetzelfde als een C-matic ?
Ja
Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Bedankt voor al het enthousiasme!
citro-power: de onderhoudshistorie is één doodlopend spoor voor de vorige eigenaar. vandaar dat ik zo lang heb na moeten denken voor ik hem kocht. elke extra informatie zou ik daarom zeker op prijs stellen, ik vraag me bv af of mijn aannames omtrent roestbehandelingen wel correct zijn, wie weet dat de eerste eigenaar mij daar meer over kan vertellen?
wat betreft bekleding, hoe zou ik dat het beste aan kunnen pakken? ik weet dat er een ds-bekledings-specialist is, maar ik kan zelf ook wel overweg met naaimachine of naald en draad. nu weet ik nog niet of ik dat daadwerkelijk zelf kan en wil doen, maar waar zou ik bv de stof vandaan kunnen halen?
citrods: kijk, da’s handig. even kijken of ik het wel vind kunnen, een zwart stuur in een grijs dashboard , ik laat het je nog wel even weten.
lelijke eend: naar ik mij heb laten vertellen is de convertisseur de voorloper van de c-matic. als iemand het beter weet hoor ik dat graag gecorrigeerd
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
citrods schreef:Ik heb nog een perfect zwart stuur.
Hoort niet in deze GS. Je hebt een stuur van een latere type GS.
En het stuur is zwart i.p.v. griijs.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Misschien kun je de bekleding op maat laten maken en dat je hetzelf erom kan zetten ?
De DS specialist die je noemt kan je ongetwijfeld verder helpen daarmee.
Ik zal je de naam en tel.nr. doormailen op je PB , misschien kan en wil hij je ermee verder helpe.
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Mooi zeg! Prachtige aankoop. De GS is echt een ongelooflijke lekkere Citroën om in te rijden. Supervering en een mooi geluid van de boxermotor. Ik ben heel benieuwd naar je verdere ervaringen. Ga je nog wat aan het kleurverschil van bepaalde plaatdelen doen? Lijkt me prijzig maar volgens mij is ze het waard.
Geniet ze!
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
citro-power schreef:Misschien kun je de bekleding op maat laten maken en dat je hetzelf erom kan zetten ?
De DS specialist die je noemt kan je ongetwijfeld verder helpen daarmee.
Ik zal je de naam en tel.nr. doormailen op je PB , misschien kan en wil hij je ermee verder helpe.
klinkt goed, ben benieuwd.
hogervp schreef:Mooi zeg! Prachtige aankoop. De GS is echt een ongelooflijke lekkere Citroën om in te rijden. Supervering en een mooi geluid van de boxermotor. Ik ben heel benieuwd naar je verdere ervaringen. Ga je nog wat aan het kleurverschil van bepaalde plaatdelen doen? Lijkt me prijzig maar volgens mij is ze het waard.
Geniet ze!
Ik zal mijn ervaringen zeker delen, en ik vermoed dat ik behoorlijk ga genieten de komende tijd
Wat betreft kleurverschil: ja dat zou ik graag ook willen verbeteren. Maar dan wel roest verwijderen en dan overspuiten. Het exacte hoe en wat moet ik nog even uitzoeken; alle tips en trucs zijn welkom!
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Oh mijn god, wat ben ik blij dat deze dame eindelijk eens een trouwe baas heeft gevonden!
TOen hij bij die renalt-dealer stond, heb ik nog contact gehad met ze over jouw GS. Dit was denk ik zo’n 2 jaar geleden.
Ik mocht er wel mee rijden, ze vertelden dat hij perfect was, maar hij mocht niet op de brug, een APK was ook uitgesloten. Elke vraag die ik stelde werd afgedaan met de woorden; “maar er kan veel van de prijs af hoor!”.
De indruk die ik toen kreeg lokte mij niet om naar Hoofddorp te gaan om te kijken. Achteraf jammer natuurlijk, maar ja…
Onder tussen is deze GS veel besproken in het gespot op MP-topic, en telkens baalde ik weer. Je met er toch niet aan denken dat zo’n wagen bij iemand komt die gewoon lekker een jaartje belastingvrij wil rijden om haar vervolgens te dumpen!
Ik wens je er heel veel plezier van, je zult zeker van de bak gaan genieten, zo’n halfautomaat is heerlijk en maakt de wagen helemaal af.
Ik kan je wel aanraden om de bakolie eens te verversen, je zult merken dat de pook dan helemaal als een mes in een pakje boter gaat!
Nog even over je kofferbak, je hebt het over de gave bodem, heb je de zijkanten ook gechecked? Als de bekleding een beetje bobbelig voelt dan kan ik je aanraden dit er toch even uit te trekken.
Ik verheug me op meer foto’s!!!
Gefeliciteerd met de aankoop van deze GS!!
Hij ziet er fantastisch uit en ben blij, net als de anderen, dat ie nu in handen is gekomen van een liefhebber.
Heel veel veilige zwevende kilometers gewenst!
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
patje74 schreef:Onder tussen is deze GS veel besproken in het gespot op MP-topic, en telkens baalde ik weer.
ik zag hem inderdaad een paar keer voorbij komen. dat was ook een extra impuls om er wél voor te gaan, precies om de volgende reden:
Je moet er toch niet aan denken dat zo’n wagen bij iemand komt die gewoon lekker een jaartje belastingvrij wil rijden om haar vervolgens te dumpen!
Ik kan je wel aanraden om de bakolie eens te verversen, je zult merken dat de pook dan helemaal als een mes in een pakje boter gaat!
is afgelopen jaar al gebeurd…
Nog even over je kofferbak, je hebt het over de gave bodem, heb je de zijkanten ook gechecked? Als de bekleding een beetje bobbelig voelt dan kan ik je aanraden dit er toch even uit te trekken.
Ik verheug me op meer foto’s!!!
zijkant van de kofferbak heeft wat vliegroest aan de rechterkant (de bekleding was al weggehaald), maar volledig geen diepgaande doorroesting.
ik kreeg overigens het idee dat ze bij garage van bemmelen het wel leuk vonden, een nieuwe gs in de regio, en ze wensten me telefonisch al veel plezier met de auto
Wat dat betreft woon je perfect. Voor zover bekend zit de beste GS-specialist in Delft (Van Bemmelen dus ).
Ik ben er met mijn GS ook eens langs geweest en toen stond er een schitterende ‘71-er bruine GS.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX