1 van de 9
 1 2 3 Volgende >  Laatste »

Ijs zijn TZD Turbo (APK P6)
Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3240

Gepost: 06 februari 2007 01:03 AM

Na 3 bx’en kan de pret niet op; het is een levensstijl!

Mijn voorkeur ging altijd naar een Diesel; betouwbaarheid, simpel, mooi geluid(ja echt..Very Happy) en hoge actieradius maar een diesel staat nou niet bekend om z’n snelheid en zijn coolheid…

Maar een TZD Turbo; die is cool en snel!  Very Happy

Mijn nieuwe aanwinst; TZD turbo met c-stijl ruitjes, zilver van kleur, van 1991, 314 000 km.

Ze stond al een aantal maanden te wachten op een nieuw baasje en is een beetje verwaarloosd naar mijn mening. Maar technisch in goeie staat. Veer, remt, stuurt en rijd prima! Optisch heb ik hier nog wel wat werk aan, zit oa een grote deuk in RA portier en motorkap lijkt aan de voorkant wel te zijn gepoetst met schuurpapier. Gelukig heb ik waarschijnlijk de beschikking over een donor tzd turbo in dezelfde kleur! De auto vertoont op een heeeeeel klein beetje na geen roest, niet bij uitlaatophanging, niet bij wielbakken voor, niet bij deurschanieren en a/b/c stijlen. bij raam aan de voorkant wel ietswat..maar dat is nog prima te verhelpen. Al met al; een auto die in carroserie en techniek prima scoort maar waar de optiek nog wat te wensen over laat.

Daar gaan we dan;

De aandachts punten

- Distributieriem vervangen
- Waterpomp vervangen
- Spanrollen vervangen
- Uitlaat nakijken en ws deel vervangen
- Olie verversen en oliefilter
- LHM filter schoonmaken en evt spoelen -> Filters schoongemaakt
- Luchtfilter en brandstoffilter vervangen
- 16 inch monteren (wielbak oplossing?)
- Interieur vervangen door zwart? (met GTi interieur)
- Motorkap en RA vervangen
- Spoiler monteren
- Radio en boxen monteren
- Dashboard verlichting maken
- Onderhoudsbeurt aan motor; aandraaien, vervangen van klemmen etc
- Stuur recht zetten -> Gedaan
- Hoofdsteunen achter
- Andere voorbumper
- Cifo kentekenplaten

Zal gauw wat foto’s maken van me tracktor!

Profiel  

PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3107

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 06 februari 2007 01:06 AM
  [ # 1 ]

Gefeliciteerd Erik, je hebt het er al lang over gehad en nu is het dan toch eindelijk een “Dream come true”  Laughing . Ik wil eventueel wel weer helpen met het sleutelen. De weg naar Ee ken ik inmiddels uit mijn kop Laughing

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  

woutersmits
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3830

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 06 februari 2007 01:09 AM
  [ # 2 ]

gefeli met de turbo! Lijkt me ook wel wat, helaas zijn ze niet gemaakt in type 1….

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8156

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 06 februari 2007 01:10 AM
  [ # 3 ]

Van harte Erik. Zo jong en nu alweer een andere BX, het gaat rap zo. Heel veel plezier met de “nieuwe"en kom maar op met het fotowerk.
Waar halen jullie trouwens de tijd vandaan om zoveel te kunnen sleutelen? En bij de plaatselijke auto-onderdelen zaak leggen ze de rode loper voor je uit denk ik. De kilometerstand is nog zeer netjes, daar kan nog het nodige bij, mits de vorige eigenaren diesel liefhebbers zijn geweest. Draait de motor lekker rond?
Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15822

- Ami 8 Club
Gepost: 06 februari 2007 01:15 AM
  [ # 4 ]

Van harte Erik!

Het is dus nog gelukt om op tijd bij het postkantoor te komen?  Rolling Eyes  Very Happy

Zo te zien weer een hoop te doen, maar ik heb eventueel nog wel een vrijwel nieuwe einddemper voor je. Laat het maar weten.

Succes met de BX!
En nog dank voor jouw BX.  Laughing

Profiel  

Daan88
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1986

- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Gepost: 06 februari 2007 01:18 AM
  [ # 5 ]

gefeliciteerd met je turbo diesel Smile

k wacht af op foto’s Wink

Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004

Profiel  

Ijs
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3240

Gepost: 06 februari 2007 01:22 AM
  [ # 6 ]
hogervp schreef:

Van harte Erik. Zo jong en nu alweer een andere BX, het gaat rap zo. Heel veel plezier met de “nieuwe"en kom maar op met het fotowerk.
Waar halen jullie trouwens de tijd vandaan om zoveel te kunnen sleutelen? En bij de plaatselijke auto-onderdelen zaak leggen ze de rode loper voor je uit denk ik. De kilometerstand is nog zeer netjes, daar kan nog het nodige bij, mits de vorige eigenaren diesel liefhebbers zijn geweest. Draait de motor lekker rond?
Patrick

Ja..terug naar de good old diesel! Klusjes gaan meestal rondom werk en school; je blijft wel bezig met een bx moet ik toegeven.. Rolling Eyes. De autoonderdelen zaak kent mij idd wel, tussen al die boeren met hun golfjes ben ik met m’n bx vrij uniek.. Laughing Km stand is idd netjes..motor draait super en hoop naar wat nieuwe olie en een beurtje dat hij nog strakker dan strak loopt..en turbo werkt ook lekker! Motor slaat gelijk aan..erg prettig!

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8156

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 06 februari 2007 01:25 AM
  [ # 7 ]
Ijs schreef:

Ja..terug naar de good old diesel! Klusjes gaan meestal rondom werk en school; je blijft wel bezig met een bx moet ik toegeven.. Rolling Eyes. De autoonderdelen zaak kent mij idd wel, tussen al die boeren met hun golfjes ben ik met m’n bx vrij uniek.. Laughing Km stand is idd netjes..motor draait super en hoop naar wat nieuwe olie en een beurtje dat hij nog strakker dan strak loopt..en turbo werkt ook lekker! Motor slaat gelijk aan..erg prettig!

De voortekenen zijn dus gunstig, da’s toch de eerste winst die je haalt. Veel suc6 ermee.
Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542

- AX GT injection ph1
Gepost: 06 februari 2007 01:28 AM
  [ # 8 ]
Ijs schreef:
hogervp schreef:

Patrick

gefeliciteerd met de turbo Cool

asd of niet hehe, ook zo een mooie calender gekrege?? Razz Razz laatst nog bij een fles olie gekrege zo en typische garage callender Twisted Evil

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15822

- Ami 8 Club
Gepost: 06 februari 2007 01:31 AM
  [ # 9 ]

Ijs, pas je avatar eens aan.  Laughing

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7097

Gepost: 06 februari 2007 01:42 AM
  [ # 10 ]

Blijft hopeloos volk ook he die BX rijders… steeds doen ze hem weg en steeds kopen ze er een ander ervoor terug…

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 06 februari 2007 03:26 AM
  [ # 11 ]
Simpele Ziel schreef:

Blijft hopeloos volk ook he die BX rijders… steeds doen ze hem weg en steeds kopen ze er een ander ervoor terug…

Hoe kom je daar bij !  Razz Laughing

IJS…..mooi joh, welkom bij de BX dieselaars. Cool

Profiel  

bxbressers
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 498

Gepost: 06 februari 2007 10:13 AM
  [ # 12 ]

Gefeliciteerd! Very Happy

maarrrruuuh…..Grijs????? Wink

BX Deauville, 1994, Diesel, 301000 km…. RIP..
BX TRD Turbo,1989, 119000 km nu 134000, verkocht
BX 16TRS Automatic, 1986, 192000 km…,verkocht
XM D12Turbo, 1997, 384000…...1-2009, 465000 verkocht
XM 2.1TD, 1997, 321000….....354000 te koop

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105

Gepost: 06 februari 2007 10:41 AM
  [ # 13 ]

Dit keer ben ik ‘t helemaal met je eens Wink

Profiel  

B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1505

Gepost: 06 februari 2007 01:59 PM
  [ # 14 ]

Gefeliciteerd ermee!

Profiel  

BX19trs
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3830

- BX 19 trs
Gepost: 06 februari 2007 02:49 PM
  [ # 15 ]

Van harte gefeliciflapstaart!

Zie hem woensdag wel…

Emiel

Profiel  

1 van de 9
 1 2 3 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook