Na 3 bx’en kan de pret niet op; het is een levensstijl!
Mijn voorkeur ging altijd naar een Diesel; betouwbaarheid, simpel, mooi geluid(ja echt..) en hoge actieradius maar een diesel staat nou niet bekend om z’n snelheid en zijn coolheid…
Maar een TZD Turbo; die is cool en snel!
Mijn nieuwe aanwinst; TZD turbo met c-stijl ruitjes, zilver van kleur, van 1991, 314 000 km.
Ze stond al een aantal maanden te wachten op een nieuw baasje en is een beetje verwaarloosd naar mijn mening. Maar technisch in goeie staat. Veer, remt, stuurt en rijd prima! Optisch heb ik hier nog wel wat werk aan, zit oa een grote deuk in RA portier en motorkap lijkt aan de voorkant wel te zijn gepoetst met schuurpapier. Gelukig heb ik waarschijnlijk de beschikking over een donor tzd turbo in dezelfde kleur! De auto vertoont op een heeeeeel klein beetje na geen roest, niet bij uitlaatophanging, niet bij wielbakken voor, niet bij deurschanieren en a/b/c stijlen. bij raam aan de voorkant wel ietswat..maar dat is nog prima te verhelpen. Al met al; een auto die in carroserie en techniek prima scoort maar waar de optiek nog wat te wensen over laat.
Daar gaan we dan;
De aandachts punten
- Distributieriem vervangen
- Waterpomp vervangen
- Spanrollen vervangen
- Uitlaat nakijken en ws deel vervangen
- Olie verversen en oliefilter
- LHM filter schoonmaken en evt spoelen -> Filters schoongemaakt
- Luchtfilter en brandstoffilter vervangen
- 16 inch monteren (wielbak oplossing?)
- Interieur vervangen door zwart? (met GTi interieur)
- Motorkap en RA vervangen
- Spoiler monteren
- Radio en boxen monteren
- Dashboard verlichting maken
- Onderhoudsbeurt aan motor; aandraaien, vervangen van klemmen etc
- Stuur recht zetten -> Gedaan
- Hoofdsteunen achter
- Andere voorbumper
- Cifo kentekenplaten
Zal gauw wat foto’s maken van me tracktor!
Gefeliciteerd Erik, je hebt het er al lang over gehad en nu is het dan toch eindelijk een “Dream come true” . Ik wil eventueel wel weer helpen met het sleutelen. De weg naar Ee ken ik inmiddels uit mijn kop
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 3830
- CX 2200
- CX 2200
gefeli met de turbo! Lijkt me ook wel wat, helaas zijn ze niet gemaakt in type 1….
Totaal aantal Berichten: 8156
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Van harte Erik. Zo jong en nu alweer een andere BX, het gaat rap zo. Heel veel plezier met de “nieuwe"en kom maar op met het fotowerk.
Waar halen jullie trouwens de tijd vandaan om zoveel te kunnen sleutelen? En bij de plaatselijke auto-onderdelen zaak leggen ze de rode loper voor je uit denk ik. De kilometerstand is nog zeer netjes, daar kan nog het nodige bij, mits de vorige eigenaren diesel liefhebbers zijn geweest. Draait de motor lekker rond?
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Van harte Erik!
Het is dus nog gelukt om op tijd bij het postkantoor te komen?
Zo te zien weer een hoop te doen, maar ik heb eventueel nog wel een vrijwel nieuwe einddemper voor je. Laat het maar weten.
Succes met de BX!
En nog dank voor jouw BX.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 1986
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
gefeliciteerd met je turbo diesel
k wacht af op foto’s
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
hogervp schreef:Van harte Erik. Zo jong en nu alweer een andere BX, het gaat rap zo. Heel veel plezier met de “nieuwe"en kom maar op met het fotowerk.
Waar halen jullie trouwens de tijd vandaan om zoveel te kunnen sleutelen? En bij de plaatselijke auto-onderdelen zaak leggen ze de rode loper voor je uit denk ik. De kilometerstand is nog zeer netjes, daar kan nog het nodige bij, mits de vorige eigenaren diesel liefhebbers zijn geweest. Draait de motor lekker rond?
Patrick
Ja..terug naar de good old diesel! Klusjes gaan meestal rondom werk en school; je blijft wel bezig met een bx moet ik toegeven.. . De autoonderdelen zaak kent mij idd wel, tussen al die boeren met hun golfjes ben ik met m’n bx vrij uniek.. Km stand is idd netjes..motor draait super en hoop naar wat nieuwe olie en een beurtje dat hij nog strakker dan strak loopt..en turbo werkt ook lekker! Motor slaat gelijk aan..erg prettig!
Totaal aantal Berichten: 8156
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Ijs schreef:
Ja..terug naar de good old diesel! Klusjes gaan meestal rondom werk en school; je blijft wel bezig met een bx moet ik toegeven.. . De autoonderdelen zaak kent mij idd wel, tussen al die boeren met hun golfjes ben ik met m’n bx vrij uniek.. Km stand is idd netjes..motor draait super en hoop naar wat nieuwe olie en een beurtje dat hij nog strakker dan strak loopt..en turbo werkt ook lekker! Motor slaat gelijk aan..erg prettig!
De voortekenen zijn dus gunstig, da’s toch de eerste winst die je haalt. Veel suc6 ermee.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1542
- AX GT injection ph1
Ijs schreef:hogervp schreef:Van harte Erik. Zo jong en nu alweer een andere BX, het gaat rap zo. Heel veel plezier met de “nieuwe"en kom maar op met het fotowerk.
PatrickJa..terug naar de good old diesel! Klusjes gaan meestal rondom werk en school; je blijft wel bezig met een bx moet ik toegeven.. . De autoonderdelen zaak kent mij idd wel, tussen al die boeren met hun golfjes ben ik met m’n bx vrij uniek.. Km stand is idd netjes..motor draait super en hoop naar wat nieuwe olie en een beurtje dat hij nog strakker dan strak loopt..en turbo werkt ook lekker! Motor slaat gelijk aan..erg prettig!
gefeliciteerd met de turbo
asd of niet hehe, ook zo een mooie calender gekrege?? laatst nog bij een fles olie gekrege zo en typische garage callender
Ijs, pas je avatar eens aan.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Blijft hopeloos volk ook he die BX rijders… steeds doen ze hem weg en steeds kopen ze er een ander ervoor terug…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:Blijft hopeloos volk ook he die BX rijders… steeds doen ze hem weg en steeds kopen ze er een ander ervoor terug…
Hoe kom je daar bij !
IJS…..mooi joh, welkom bij de BX dieselaars.
Gefeliciteerd!
maarrrruuuh…..Grijs?????
BX Deauville, 1994, Diesel, 301000 km…. RIP..
BX TRD Turbo,1989, 119000 km nu 134000, verkocht
BX 16TRS Automatic, 1986, 192000 km…,verkocht
XM D12Turbo, 1997, 384000…...1-2009, 465000 verkocht
XM 2.1TD, 1997, 321000….....354000 te koop
Blijft hopeloos volk ook he die BX rijders… steeds doen ze hem weg en steeds kopen ze er een ander ervoor terug…
Dit keer ben ik ‘t helemaal met je eens
Gefeliciteerd ermee!
Van harte gefeliciflapstaart!
Zie hem woensdag wel…
Emiel