Elke dag wat anders met deze auto.
Nu branden mijn remlichten weer permanent.
Iemand suggesties? Is het de schakelaar en waar zit-ie? Kan je zo’n ding nog redden?
Kost dat als je dat nieuw (sloop) moet kopen?
Of ligt het misschien ergens anders aan?
Jos van der Voort
Totaal aantal Berichten: 823
Geregistreerd: 13-05-2005
- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Zoek maar eens even bij je rempedaal. Daar zit hij volgens mij. Ik heb geen idee wat zo’n schakelaar kost, maar op een sloperij zal dat niet al te veel zijn. Neem wel ff de oude mee, voor het model. Je kunt ook zoeken in Peugeots.
Helaas hebben wij het besluit moeten nemen om het 16de Lindetreffen niet door te laten gaan, ivm wateroverlast op het terrein. Volgend jaar,4de weekend juni 2025, gaan wij een nieuwe poging doen.
Is het dan ook waarschijnlijk dat het daaraan ligt?
Ik hoor hier ook regelmatig verhalen over “losse massa verbindingen”. Dan krijg ik meteen visioenen van weken lang zoeken waar het losse draadje zit.
Heeft iemand anders ook ervaring met dit probleem?
Jos van der Voort
Totaal aantal Berichten: 823
Geregistreerd: 13-05-2005
- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Mijn, helaas, negatieve ervaring, is dat het verstellen van de schakelaar, meestal maar kort helpt. Ik zou er dus maar een andere inzetten. Anders moet je misschien nog een keer ondersteboven onder het dash gaan knutselen en die houding is niet echt handig.
Helaas hebben wij het besluit moeten nemen om het 16de Lindetreffen niet door te laten gaan, ivm wateroverlast op het terrein. Volgend jaar,4de weekend juni 2025, gaan wij een nieuwe poging doen.
Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
Wat ook wel wil helpen: contactspray op het schakelaartje, waarschijnlijk blijft dat relaitje (aan/uit schakelaar) gewoon hangen. Zo heb ik eerder een niet werkend knipperlicht werkend gekregen.
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
Gisteren onder de pedalen geweest. Bleek dat het schakelaartje zich achter het pedaal genesteld had en dus niet mee ingedrukt werd.
Gevolg: door de negatieve schakeling branden de remlichten dan permanent.
We hebben het schakelaartje weer in de goed positie gewurmd en het resultaat is dat het probleem verholpen is.
Jos van der Voort