Hallo,
Twee weken geleden brandde het lichtje op van de koelvloeistof, deze heb ik toen bijgevuld. Vandaag stapte ik in de auto, halverwege zag ik dat er nog steeds witte rook uit kwam. Ik dacht het zal wel met het iets koudere weer te maken hebben. Maar na 20 minuten was er nog geen verandering. De rook blijft komen uit de uitlaat.
Is dit een ‘heel’ slecht teken?
Ik ga morgen wel naar de garage, maar misschien heeft iemand een idee?
Groet van Lidewij
DU VIN, DU PAIN DU CITROEN…
Ik denk aan je koppakking, maar weet het niet zeker omdat ik daar nog niet genoeg ervaring voor heb opgedaan in de praktijk.
Bedankt voor je reactie.
Even Googelen en ik begreep dat het inderdaad wel eens met de koppakking te maken kan hebben. Ik geloof dat dit niet echt goed nieuws is…..
DU VIN, DU PAIN DU CITROEN…
vervangen van bougies doet soms ook wonderen…
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Ik denk aan vocht in je uitlaat door ritjes korter dan 30 minuten…
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Geen bougie’s , geen vocht in de uitlaat want dat is er na 30 min. echt wer wel uit.
Dit is de koppakking die lek is.
citro-power schreef:Geen bougie’s , geen vocht in de uitlaat want dat is er na 30 min. echt wer wel uit.
Dit is de koppakking die lek is.
ow mijn xantia heeft het ook en daar is pas de koppaking van gedaan
wat voor rook is het een klein beetje wit of net een stoomboot
als het een klein beetje is kan het ook gewoon verdamping zijn van de warme uitlaatgas
hou gewoon je koelvloeistof in de gaten wat daar mee gebeurd en hoeveel km heb je tot nu toe gereden na bijvullen
en welke brandstof rij je
Is dat een kostbare / makkelijke reparatie? Ik heb hier echt helemaal geen verstand van
DU VIN, DU PAIN DU CITROEN…
Het is toch wel een klein stoombootje. Ik ga straks nog even de auto starten en kijken wat er dan gebeurd.
Rij op euro loodvrij.
Bedankt voor je reactie.
Gr Lidewij
DU VIN, DU PAIN DU CITROEN…
citroenc2 schreef:ow mijn xantia heeft het ook en daar is pas de koppaking van gedaan
Jij hebt een gasbak. Die geven sowieso een wat grotere witte pluim ‘s winters.
EW schreef:citroenc2 schreef:ow mijn xantia heeft het ook en daar is pas de koppaking van gedaan
Jij hebt een gasbak. Die geven sowieso een wat grotere witte pluim ‘s winters.
idd vandaar me vraag welke brandstof
prontoli schreef:Is dat een kostbare / makkelijke reparatie? Ik heb hier echt helemaal geen verstand van
nope als je koppaking lek is dan praat je al snel over een 1000 euro bij een garage
maar ligt er ook aan wat er nog meer kapot is
hoe is het verbruikvan je vloeistof
prontoli schreef:Het is toch wel een klein stoombootje. Ik ga straks nog even de auto starten en kijken wat er dan gebeurd.
Rij op euro loodvrij.
Bedankt voor je reactie.
Gr Lidewij
=============================================
Vul je koelsysteem bij met koude motor, laat de dop van de vulopening eraf en start de auto. Dan kijken of de koelvloeistof meteen begint te borrelen. gebeurt dat, dan is in ieder geval de koppakking lek.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
oh..dat ga ik gelijk even doen, bedankt voor het advies.
DU VIN, DU PAIN DU CITROEN…
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
prontoli schreef:Ik ga straks nog even de auto starten en kijken wat er dan gebeurd.
Euh, de eerste 30 minuten is het normaal bij dit weer dat je een stoomboot hebt. Helemaal bij de start natuurlijk.
koelvloeistof ging niet borrelen, ik zag wel dat de het uiteinde van de uitlaat er bijna afvalt….. ik weet niet of het daar iets mee te maken kan hebben. De witte rook is toch wel veel. Morgen maar naar de garage.
Bedankt voor jullie advies.
DU VIN, DU PAIN DU CITROEN…