Ik heb een motor op sloop gekocht (uit een zx, 1.9 td ‘96 200.000 km) en die ben ik aan het klaar/schoon maken om in mijn 405 te bouwen. Helaas geen bx… Maar toch
Toen ik de turbo slangen er afhaalde zag ik veel olie in de turbo (inlaat zijde) zitten . Ik heb de turbo van het blok geschroeft en schoongemaakt. Het ziet er allemaal wel ok uit maar hoe komt de olie daar?
Ik hoop dat het komt door dat er bv olie uit de carterventilatie komt en door scheef hangen bij demontage op de sloop. Maar als de olie nu uit de turbo zelf komt? hoe kun je dat testen.
Ik heb dit bericht ook ff bij bx geplaatst…
‘k heb nu een scenic en daarvoor een peugeot 405, maar ik mis m’n BX nog steeds…
dwars op de as een beetje, in de lengte nagenoeg nix
‘k heb nu een scenic en daarvoor een peugeot 405, maar ik mis m’n BX nog steeds…
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
ZX-Cruiser schreef:Hmm er mag volgens mij geen speling opzitten..
er hoort speling op de as te zitten. De turbo is drukgesmeerd en de speling zal worden opgeheven als er oliedruk op de lagers komt te staan. Er moet natuurlijk geen megaspeling op die as zitten hé.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik ben vanmiddag bij de Turbo"boer” geweest. Wilmink masterturbo in Groningen.
Ik heb hem mijn turbo laten zien, en hij vond de turbo er wel goed uitzien. Alle spelingen leken hem normaal, zo vanaf de buitenkant bekeken. Het leek hem waarschijnlijker dat de olie door carterventielatie oid kwam. nu maar hopen dat mijn blok wel goed is…
Ik had het slakkenhuis van de inlaat af gehaalt en daar zagen we ook geen aanslijt sporen. Maar als ik 100% zeker wou zijn kon hij ‘em wel revizeren.
Prijs ong. 200 euro. Niet duur, maar ik heb nu echt geen cent over dus ik waag het erop.
Als hij goed is 200 euro bespaart, en anders weer ff een avondje sleutelen
Echt een super bedrijf, we stonden zeker wel 20 min. te kletsen.
En hij had ook nog uitgezocht of een zx turbo-bocht in een 405 past. Terwijl het aldudelijk was dat ik mijn turbo niet liet revizeren, dus geen “kassa"voor hem
‘k heb nu een scenic en daarvoor een peugeot 405, maar ik mis m’n BX nog steeds…
ZX1.8T schreef:wel wat, maar minimaal , honderste van Millimeters,.. je kan hem erop schroeven, ff een testritje maken en is er dan 2 liter uit je carter weg, dan lekt hij idd
Ok, maar eerst nog ff m’n motor inbouwen…
‘k heb nu een scenic en daarvoor een peugeot 405, maar ik mis m’n BX nog steeds…
ik rij nu een tijdje rond en het lijkt allemaal erg goed te gaan…geen olie verlies.
goed vermogen, al mag dat natuurlijk altijd meer zijn, maarja.
‘k heb nu een scenic en daarvoor een peugeot 405, maar ik mis m’n BX nog steeds…