Status Quo schreef:Vandaag reedt ik op een voorangsweg met een gangetje van 55km/h toen een 1 oft andere mongool die van rechts kwam voorang moest nemen en ik dus hard moest remmen en uitwijken. Met een beetje glijden en dergelijke heb ik em kunnen ontwijken.
Tijdens het uitwijken remmen en tegelijk over verkeersheuvel rijden merkte ik dat mijn stuurbekrachtiging ermee ophield. Dus ik heb mijn lhm bijgevuld en nu is mijn 8ervering ook een stuk stugger geworden en het sturen gaat lichter ( waarschijnlijk nooit goed opgelet bij het vullen van lhm nadat de octo’s vervangen zijn ops: )
Oja en laatste tijd doet mijn accu laadt lampje raar als bijvoorbeeld in de auto zit met het contactslot op die 1e stand zodat mijn radio het doet. t lampje knippert dan een klein beetje.
Denk dat ik binnenkort de lhm eens helemaal ga verversen aangezien dat niet is gebeurd toen met octo lekkage.
1) Da’s geluk hebben, dan (dat je ‘m kon ontwijken)
2) Je auto schreeuwt om (goed) onderhoud (hoe kun je nou je LHM-level niet in de gaten houden en bijvullen als je je octo’s vervangt?!)
3) Op acces(s?)oire-stand? Klinkt als een los contactje/lampje dat ter ziele aan het gaan is….
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
sinds die octo en dergelijke vervangen is heb ik niet echt het geld om veel onderhoud te plegen ( ik rij bijvoobeeld al weken met mijn reservewiel eronder )
En we hebben toen de lhm wel bijgevult maar dat was waarschijnlijk op de rijstand ops:
En ik heb de oude accu uit Ijs zijn overleden diesel dat ding is niet leeg te krijgen en idd ik rij nooit verder dan 30 km achter elkaaraan.
en nog ff wat anders : ik krijg welles te horen als je je auto te lang op contact/ accesoire stand hebt te staan dat dat niet goed is of zo?
Klopt
Dan raakt je accu leeg
Als je hem op contact zet dan pompt de pomp wat brandstof naar voren.
Dit zou terug kunnen lopen denk ik, vandaar dat het misschien de moeite waard is om hem eerst even helaam uit te zetten altevorens je weer opnieuw start. maargoed, dit is ff vlug hardop denken.
Maar bedenk eens in welke stand die staat tijdens het rijden
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Status Quo schreef:
en nog ff wat anders : ik krijg welles te horen als je je auto te lang op contact/ accesoire stand hebt te staan dat dat niet goed is of zo?
Sinds de elektronische ontsteking is uitgevonden is dat volgens mij wel verleden tijd hoor! Alleen drie dagen achter elkaar radio luisteren omdat je uit huis geschopt bent wil er wel eens voor zorgen dat je ‘m aan moet duwen
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
haha ja mja accu blijft wel vol genoeg om steeds te kunnen starten en @ zs ik zet em eerst helemaal uit altijd en dan weer op die 1e stand
oja en ik heb de lhm filters schoon gemaakt waren niet echt smerig maar toch, en daarna natuurlijk niet weer omhoog te krijgen, na veel gepruts om de ontlucht schroef te berijken stijgt die nu sneller dan ooit.
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
gezeur met dat kvs lampje is opgelost dr mocht 3/4e liter kvs in…. hoe dat zo snel dr uit kan
mja ff in de gaten houden dus kvs peil.
Misschien ergens lekkage, of n lekke koppakking…
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
en nog ff wat anders : ik krijg welles te horen als je je auto te lang op contact/ accesoire stand hebt te staan dat dat niet goed is of zo?
Dat is bv. bij een DS zo omdat de bobine dan voortdurend onder stroom kan staan, en daar gaat-ie stuk van uiteindelijk. Of dat bij jouw auto ook nog zo is weet ik niet…
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
zow ik heb een besluit genomen, de gti gaat weg. Ik rij te korte stukjes voor zo een grote auto en het is op dit moment te duur.
Aangezien er wat onderhoud aan de bx gepleegd moet worden en ik daar geen geld voor heb vind ik dat hij beter van iemand kan worden die hem wel die liefde kan geven
wellicht komt er weer een citroen.
ik zou die wielen wel willen hebben
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Status Quo schreef:zow ik heb een besluit genomen, de gti gaat weg. Ik rij te korte stukjes voor zo een grote auto en het is op dit moment te duur.
Aangezien er wat onderhoud aan de bx gepleegd moet worden en ik daar geen geld voor heb vind ik dat hij beter van iemand kan worden die hem wel die liefde kan geven
wellicht komt er weer een citroen.
ik bied 150 euro!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Status Quo schreef:zow ik heb een besluit genomen, de gti gaat weg. Ik rij te korte stukjes voor zo een grote auto en het is op dit moment te duur.
Aangezien er wat onderhoud aan de bx gepleegd moet worden en ik daar geen geld voor heb vind ik dat hij beter van iemand kan worden die hem wel die liefde kan geven
wellicht komt er weer een citroen.
ik bied 150 euro!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
stan schreef:ik zou die wielen wel willen hebben
moet je de auto dr bij kope
dat gaat helaas niet hoewel ik nog steed warm loop voor een gti en een 16v ops:
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
ik kan em moeilijk op kratjes zetten en verkope