terwijl men zegt dat de vering van een xantia toch minder soepel is dan van een bx?
Ik had ook graag een xant willen kopen maar ik vind de wegenbelasting toch het keerpunt om het niet te doen.
ik rij nu een bx 1.9 en als in een xantia zou willen kom ik toch op een 2.0 uit en die zijn 3klasse zwarder dan een bx geloof ik dat vindt ik te veel.
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Als deze BX het onherstelbaar/onrendabel begeeft (hopelijk doet ze het nog een paar jaar!!) komt er misschien een Xantia D.
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
stan Geplaatst: 07 Feb 2007 10:18 Onderwerp:
————————————————————————————————————————
terwijl men zegt dat de vering van een xantia toch minder soepel is dan van een bx?
Ik had ook graag een xant willen kopen maar ik vind de wegenbelasting toch het keerpunt om het niet te doen.
ik rij nu een bx 1.9 en als in een xantia zou willen kom ik toch op een 2.0 uit en die zijn 3klasse zwarder dan een bx geloof ik dat vindt ik te veel.
nog ff aanvulling een 1.8 weegt zo tussen de 1176 en 1260kg en een 2.0 boven de 1299kg
tewijl m’n bx nog geen 1050 weegt
is dus min 2a3 klasse zwaarder.
als ik meer fincieele ruimte had dan was deze perfect voor mij geweest
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
hallo allemaal,
Ik zal hier ook mijn ervaringen geven. Ongeveer 2,5 jaar geleden kocht ik een geweldige BX 19 GTi, daar heb ik bijna 2 jaar van genoten, was echt een heerlijke wagen. Zat erg goed, erg veel power, fijn schakelen en ook nog praktisch met verhuizen. Het was zelfs zo dat ik soms vanuit mijn werk extra omreed om lekker door de polder te knallen met mijn BX. Toen kreeg de auto wat kleine kuren en na bijna 2 jaar wilde ik ook wel wat anders, daarbij kam dat ik om financiele redenen op LPG wilde gaan rijden, omdat ik zo’n 20.000 km/ jaar rijd. Toen is de BX verkocht en heb ik een antia 1.8i 16V gekocht, op LPG g3 met airco. Wat een heerlijke luxe wagen was dat, alleen…. ik kreeg rugpijn in de gammele stoelen. Toen heb ik een luxe velours interieur van een type VSX op de kop getikt en na een flinke dag sleutelen had ik het totale interieur incl deurpanelen omgezet. De stoelen zaten veel beter, ik was de koning te rijk. Wat echter wel wat irriteerde, was het gebrek aan vakjes in de Xantia, en het minder eigenzinnige van de auto t.o.v. de BX. EEn xantia is toch meer een conventionele burgerbak vind ik. Maar hij reed echt super, was heel stil en bij de pomp lachte ik me rot, voor 20 euro reed ik zeker 500 km. Echter, na twee weken (ik had net het interieur vervangen) reed ik op een groot druk kruispunt en plotseling kwam er een idioot in de BMW van pappie met een noodgang door rood gereden, die ramde mij: Xantia total loss…..
Dat was erg balen, maar ik was onder de indruk van de veiligheid van de solide xantia, echt waar, het was wonderbaarlijk dat de auto zich zo goed had gehouden.
In de zomer wilden we met de xantia naar portugal gaan, en nu had ik niks! En de verzekering zou nog wel even duren qua uitkering. Toen heb ik op marktplaats een BX gekocht, dus binnen een maand was ik ‘weer terug bij af’, al was ik reuzeblij met mijn bx. Die zou eigenlijk tijdelijk zijn, als overbrugging van de autoloze periode. Hij beviel echter goed, ik had weer het vertrouwde gevoel uit mijn GTi terug, want feitelijk verschillen deze auto’s amper.
Toen van de verzekering een bedrag uitgekeerd gekregen, en daarvan mijn droom in vervulling laten gaan: Een snoek gekocht!!!! Die is echt ultiem citroen, helemaal geweldig! Maar goed, daarover is een ander forum.
Om naast de oldtimer ook aan andere auto te hebben, als back-up ofzo, heb ik de BX gehouden. Nu er pekel buiten ligt, blijft mijn snoek binnen en rijd ik lekker met de BX, die 2 auto’s zijn een gouden combinatie.
Wie weet komt er ooit wel een xantia break, maar ik ben wat verliefd op mijn BX!
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
M'thijs schreef:
Om naast de oldtimer ook aan andere auto te hebben, als back-up ofzo, heb ik de BX gehouden. Nu er pekel buiten ligt, blijft mijn snoek binnen en rijd ik lekker met de BX, die 2 auto’s zijn een gouden combinatie.
Wie weet komt er ooit wel een xantia break, maar ik ben wat verliefd op mijn BX!
Ik ben van een xantia (2.0i 16v) naar een bx gegaan. Als ik eerlijk ben vind ik de bx mooier rijden dan de xantia. Hij geeft mij meer het echte citroengevoel. Qua prestaties maakt het niet al te veel uit, de xantia had meer vermogen maar was
Ik heb ook een id gehad, maar die heb ik verkocht. Nu ben ik op zoek naar ds pallas uitvoering van na ‘71. Dan heb ik voor mij ook de perfecte combinatie; ds in het voorjaar en de zomer en voor de rest van het jaar een bx.
Zaterdag ga ik er naar 2 kijken.
Eenmaal citroen, altijd citroen
Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel
succes bij het bezichtigen, super leuk!