Vandaag bak uit de DS break gehaald. Bij ontkoppelen was er een ernstig piepend geluid.
Wat blijkt: druklager is uitelkaar gegaan, daardoor zijn helft van de vingers diafragma koppeling al doorgesleten. Ook bleef de priseas niet meer in de bak zitten omdat het borgveertje wat daarvoor zorgt gebroken is. Dus de bak moet nu ook uitelkaar.
3 jr terug complete nwe koppeling in gezet, met het nwe type Valeo druklager en toen wist ik nog niet dat je die van een paar lasjes moet voorzien om te voorkomen dat hij uitelkaar valt.
Dus wees gewaarschuwd en vergeet bij vervangen koppeling niet een paar lasjes op het druklager te zetten.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Oeh das lelijk zeg
Ik heb het met de TRi ook wel eens meegemaakt dat het druklager door de diafragma heen klapte, das niet prettig, maar bij mij bleef de bak gelukkig bespaard.
Veel succes met de reparatie!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Die priseas kan toch ook zonder dat borgveertje? Hij kan toch nergens heen?
Hmm ik heb dat valeo lager er ook net inzitten… ops:
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:Die priseas kan toch ook zonder dat borgveertje? Hij kan toch nergens heen?
Ik ga er vanuit dat het gebroken veertje nu ergens in de bak zweeft, beter om dat er uit te halen nu ik de bak toch los heb liggen. Vervang dan gelijk een van de lagers aan de voorkant, die is wat ingelopen en de bak giert een beetje in de 4. Laatst een oude bak uitelkaar gehaald, weet nu hoe het moet.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
En waar moet je die lasjes dan plaatsen?
Kan ik nog doen dan voor de motor er in gaat.. als ie ooit klaar graakt..
vikingo schreef:En waar moet je die lasjes dan plaatsen?
Kan ik nog doen dan voor de motor er in gaat.. als ie ooit klaar graakt..
De omgebogen lipjes mogen niet los gaan en daarom even lassen ( deze foto is van mijn cabrio, toen wist ik het inmiddels)
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Duidelijke foto!
Kan je nog iets claimen bij de leverancier van het druklager?
Groeten,
DriverD
Citroen!
thanx
DriverD schreef:
Kan je nog iets claimen bij de leverancier van het druklager?
Gekocht bij het magazijn van de club. Ruim 3 jr terug. Rekening als die al gegeven is weggegooid. Toen ik daar de koppeling set voor de DS cabrio haalde, kreeg ik die tip van de lasjes.
Ik wou het maar zo laten.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper