prontoli schreef:koelvloeistof ging niet borrelen, ik zag wel dat de het uiteinde van de uitlaat er bijna afvalt….. ik weet niet of het daar iets mee te maken kan hebben. De witte rook is toch wel veel. Morgen maar naar de garage.
Bedankt voor jullie advies.
Dat lek kan zeker wel uitmaken; daardoor krijg je een andere / snellere afkoeling van de gassen en dan krijg je ook dit effect.
Wit pluimen kan dus ook betekenen: het uitlaatgas is niet erg heet, waardoor de condensvorming vlak bij het eind v/d pijp plaatsvindt.
Ich bin ein Breaker
Bij de garage kunnen ze met een monster van de koelvloeistof even testen of er koolwaterstoffen in zitten.
Makkelijke test die duidelijk maakt of het je koppakking is.
Vandaag bij de garage geweest, het is inderdaad de uitlaat. Rook kwam van de condens. Net kwam ik thuis en kon zo het uiteinde van de uitlaat eraf halen, morgen een nieuwe erop! Dus het valt gelukkig mee!
Gr Lidewij
DU VIN, DU PAIN DU CITROEN…
da’s boffen!
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gelukkig!
Ik zei/dacht het al.
Nu ik toch weer zo op het forum mijn vragen heb gesteld, wil ik er nog een stellen. Ik merk dat er behoorlijk wat kennis aanwezig is onder de leden. Ik ben een echte citroenliefhebber, maar ik heb totaal geen verstand van auto’s. Ik wil graag nog een tijdje rijden met deze heerlijke wagen, maar naast het reguliere garage onderhoud (zoals jullie vast en zeker zullen beamen) is daar meer voor nodig.
Wie zou een keertje samen met mij een rondje langs mijn auto willen lopen en tips geven waar ik zelf op kan letten zodat de wagen nog wat langer mee kan?
Gr Lidewij
DU VIN, DU PAIN DU CITROEN…
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
De beste kennis die we je hadden kunnen geven: maak geen ritjes korter dan 30 minuten.
En ga niet direct af op allerlei spookverhalen over lekke koppakkingen. De meesten roepen hier maar wat. Het ligt vaak veel simpeler.
Handjes schreef:De beste kennis die we je hadden kunnen geven: maak geen ritjes korter dan 30 minuten.
En ga niet direct af op allerlei spookverhalen over lekke koppakkingen. De meesten roepen hier maar wat. Het ligt vaak veel simpeler.
Waarom geen ritjes van 30 minuten?
Als er maar af en toe eens een flink stuk mee gereden wordt kan dit heus geen kwaad, en dat geld voor elke auto….toch?
Dan die laatste opmerking van “de meesten roepen hier maar wat” steekt me een beetje
Ik ben van mening als je geen vertrouwen hebt naar de dingen die hier gezegt worden moet je naar de garage gaan. 99% van de mensen op dit forum zijn goed bedoelende sleutelaars en vooral hobbyïsten en liefhebbers die best een aardige partij kennis hebben op dit gebied. En voor dat dit weer verkeerd overkomt…...Dit is opbouwende kritiek
Ik ben er in elk geval al een paar keer mooi mee geholpen
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Heren, zullen we het even vriendelijk houden? Als er een slecht advies komt, is het voldoende om dat te overtreffen met een beter advies.
Ongenuanceerde uitspraken hierover zijn nutteloos en zullen dan ook niet getolereerd worden.
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
wellicht dat handjes het over zichzelf had. :
ik ga er altijd maar vanuit dat iedereen die de wereld verbeteren wil bij zichzelf begint.
prontoli schreef:Wie zou een keertje samen met mij een rondje langs mijn auto willen lopen en tips geven waar ik zelf op kan letten zodat de wagen nog wat langer mee kan?
Gr Lidewij
Misschien moet je zondag gewoon ff naar de meeting gaan. Daar loopt zat kennis rond en wordt je auto zomaar voor niks afgekraakt
Mijn bovenstaand antwoord was absoluut niet vervelend bedoeld….
Maar inderdaad, laten we er maar over ophouden
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
Caroline81 schreef:prontoli schreef:Wie zou een keertje samen met mij een rondje langs mijn auto willen lopen en tips geven waar ik zelf op kan letten zodat de wagen nog wat langer mee kan?
Gr Lidewij
Misschien moet je zondag gewoon ff naar de meeting gaan. Daar loopt zat kennis rond en wordt je auto zomaar voor niks afgekraakt
Precies, waar heb je dat nog. Tegenwoordig moet je overal geld meenemen als je je auto af wilt laten kraken. En die witte rook, was dat niet iets met een nieuwe paus?
Ich bin ein Breaker