Hoi,
Heb een C4 Picasso buss. eb6 1.6 besteld en ben nu toch wel benieuwd of het scherm 1 of 2 kleuren heeft.
groeten,
JT
C4 Grand Picasso LB 1.6HDIF EB6V Or Anodise
Totaal aantal Berichten: 1613
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Re: Hebben de buss. uitvoeringen een 2 of 1 kleuren scherm?
Wat is er aan de hand? Wat is een ‘buss.’ ??
Is je monitor kapot? Heb je hem online besteld? Kleuren op een website kunnen afwijken van de werkelijkheid!
Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Ik denk dat je bedoeld: Of de Ligne Business een multi-color, of monochroom display heeft.
Het multicolor display krijg je alleen bij de Exclusive, Bij de Bluetooth optie of bij het uitgebreide verlichtingspakket.
En nu twijfel je; Er wordt vermeld dat je een Tomtom krijgt met Bluetooth handsfree. Zit er nu alleen Bluetooth op de Tomtom, of ook in je auto?
Jammer joh; Het zit alleen op je Tomtom. Dus je krijgt een monochroom scherm. (althans, zo is het mij uitgelegd….ik zat met dezelfde vraag)
Ok,
Buss staat voor Ligne Business
De modellen waarin je proef kon rijden waren ambiance modellen met een flinke aankleding die lijkt op een buss model. Echter er zatt ook als extra een bluetooth syteem op. Dit bluetooth setje kun je NIET als extra op een buss. model krijgen.
Vraag is of het inderdaad zo is dat het scherm (dashboard) één kleur heeft of zoals het proefrit-model twee kleuren.
groeten,
JT
Hoi Tilanus,
Yep dat is precies wat ik bedoel!
Dat bluetooth niet geintegreerd zat wist ik wel, maar als je kijkt in de folder van de auto, staat er toch echt dat standaard alle modellen een tweekleurscherm hebben. Er staat echter ook dat er modellen zijn met monochroom scherm. Niet helemaal duidelijk dus. Ik zie het woensdag, want dan kan ik hem ophalen. Het is overigens precies dezelfde als die van jou alleen met de kleur jeune anodize )goud geel)
groeten,
JT
- C5 X Shine Hybrid 225
Gefeliciteerd met je keuze
Wanneer heb je hem besteld?
Mocht ik het nou toch niet goed hebben, of er zijn dingen die anders zijn dan je dacht, laat het dan effe weten hier…
- C5 X Shine Hybrid 225
Tweekleurig is als monochroom.
Het buitendeel van het scherm is geel. Het kleine binnenscherm is wit. (ik geloof dat je dit ook geel kan maken)
Bij multicolor display kan je de kleuren ook allerlei gradaties blauw maken. (zowel buiten- als binnendeel)
Hoi,
Ik heb hem 3e week oktober besteld en de aflevering is al is 1 keer uitgesteld.
Eerste datum was 19 januari en nu dan toch echt 7 februari!!
Er zit overigens een afneembare trekhaak op omdat er is aangegeven dat dit net al bij mijn huidige C5 wel moet ivm de parkeersensoren. Het is bij de C5 zo dat met de trekhaak erop de sensoren continue iets zien en dus staan te piepen.
groeten,
JT
- C5 X Shine Hybrid 225
Dat schijnt niet helemaal zo te zijn.
Het blijkt dat je de parkeersensor daarop kunt inlezen, zodat hij de trekhaak niet als een obstakel ziet.
Dit las ik ergens hier op het forum.
Hoi,
Dat zou voor de C4 wellicht zo kunnen zijn, maar mijn garage gaf aan van niet. Jammer, een afneembare koste net iets meer. We gaan het vast horen van mensen die een vaste trekhaak heben laten monteren.
Op de C5 is het echt niet mogelijk gebleken.
groeten,
JT
Het is mij verzekerd dat een vaste trekhaak mogelijk was, als de fabriek maar op de hoogte was om modificaties te doen. Ik ben benieuwd.
C4 Picasso 2.0 HDI Exclusive besteld op 15 november. De auto is 17-03-2007 afgeleverd. kilometerstand is nu 230000 km. 30 mei 2013 ingeruild voor een mitsubishi outlander.
C1 1.0 ambiance sensotronic afgeleverd op 27-07-2007 (38000km)
voorzitter van
Hoi,
Ik wist niet eens dat trekhaak af fabriek mogelijk is.
Mijn trekhaak wordt er nu door de garage ondergezet.
vreemd, is toch met trekhaak besteld door de leasemaatschappy.
gr, JT
Weet wel dat er sensorsystemen zijn waarbij er afgeregeld wordt op de aanwezigheid van een trekhaak tussen de twee middelste sensoren.
Zal overigens best ten koste gaan van de afstand waarop wordt gereageerd. (centimeters) dun paaltje net langs de trekhaak
:
Hallo,
elders op dit forum is het al eens gegaan over trekhaak bij C4Picasso. Ik heb een vaste trekhaak. Eerlijk gezegd weet ik niet of de dealer hem erop geplaatst heeft (niet gevraagd) of dat hij in de fabriek erop is gezet. Feit is dat de trekhaak op geen enkele manier conflicteerd met de parkeersensoren. Ik heb overigens voor het eerst sensoren (voor en achter) en ben er zeer tevreden over!
Berlingo I 1.9D (grijs)
Berlingo I 1.6 16V
Beringo II 1.6 16V
Grand C4 Picasso 2.0 HDiF Exclusive EB6V
Grand C4 Picasso 1.6 HTP Exclusive
Grand C4 Picasso 165 HTP Shine
Ik heb een showroom auto gekocht, dus de ambiance met allerlei extra’s, inclusief de bluetooth en de 17"velgen, deze is aan mij geleverd als een ligne Business !! bij mij zit dus ook het multicolor scherm erin.
Toen ik de auto kocht heb ik er door de dealer een vaste trekhaak op laten zetten, dit werkt heel goed met de parkeersensoren, strak tegen de muur houdt ie dus rekening met de trekhaak die vanzelfsprekend iets uitsteekt.
Op het moment dat ik de stekker in de stekkerdoos stop worden mijn sensoren automatisch uitgeschakeld,en daarna weer automatisch ingeschakeld, werkt dus perfect !! (kost wat maar dan heb je ook wat voor € 800,00)
inmiddels twee weken de picasso, en ruim 3000 km verder, ik ben al te laat voor de eerste beurt. Rijdt heerlijk, met de eb6v is comfort super!
Groeten Wim
GC4P ligne business, 1.6 HdI EB6V 2007, huidige km stand 160.000 km
Vanaf sept 09 een Skoda Superb.
Ervaring met Citroën was redelijk maar zeker nooit geen EB6V meer…....
Hallo C4 Picasso liefhebbers,
Ik heb mijn C4 ligne buss. 1.6 hdi eb6v jaune anodise vanmorgen opgehaald!!!!
Wat een feestje om te rijden.
Wel een paar dingen die anders waren dan verwacht!
- Het scherm is monochroom geel! Zie plaatje links
- Er zitten geen laden achter de voorstoelen in de bodem, het zijn nu opbergvakken met de spuitbus, compressor en krik!
- Er zit onder de voorstoelen geen ruimte voor het inbouwen van een dvd speler. Zal op zoek gaan naar een andere plek.
Wat ook anders was dan verwacht, maar dan heel positief, is dat de TomTom 710 geleverd is met een bon voor een gratis TMC (verkeersinformatie) ontvanger. Ook werkt de bluetooth carkit in de tomtom, in combinatie met de externe microfoon, buitengewoon goed!! Net zo goed als mijn nokiacarkit.
Iedereen geduld toegewenst met het wachten op je mooie auto, het is het wachten meer dan waard!
groeten,
JT