Wat voor kosten komen erbij om een auto van eind ‘95 t.w.v. €6000,- in te voeren in NL?
Ik heb namelijk een ontzettend mooie XM gezien, nou wil ik alleen weten wat de bijkomende kosten zijn….
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
http://www.belastingdienst.nl/9229237/t/bpm.htm
http://www.xs4all.nl/~jeszzman/bxsport/importeren.htm
Misschien kun je hier iets mee
Peter
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Oké dus er zou ongeveer zo’n 1300/1500 bij komen
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:Oké dus er zou ongeveer zo’n 1300/1500 bij komen
Vreselijk gewoon,
jullie overheid moet ook overal geld uit persen
Moet je eigenlijk ook betalen als je een auto nederland ‘buitensmokkelt’?
rocco schreef:Simpele Ziel schreef:Oké dus er zou ongeveer zo’n 1300/1500 bij komen
Vreselijk gewoon,
jullie overheid moet ook overal geld uit persenMoet je eigenlijk ook betalen als je een auto nederland ‘buitensmokkelt’?
Wie weet : , Misshien krijg je er wel geld bij in Belgie
Hoe kun je erachter komen of de opgegeven kilometer stand ookdaadwerklijk klopt?
In Nederland kennen we de NAP, maar hoe zit dat in België?
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:Hoe kun je erachter komen of de opgegeven kilometer stand ookdaadwerklijk klopt?
In Nederland kennen we de NAP, maar hoe zit dat in België?
Volgens mij zijn ze bezig met zoiets als de NAP, ik hoorde een keer op de Belgische radio iets over een systeem dat fraude met kilometerstanden moest gaan voorkomen.
De NAP in NL is soms ook een lachertje, zolang ze de terugdraai praktijken niet strafbaar stellen.
Belgie heeft geen NAP. Ze noteren wel de kilometerstand bij de Technische Controle (hun APK) maar of dat opvraagbaar is weet ik niet.
Ik vind persoonlijk de handel in België niet je dat. Vanwege de toch al lagere prijzen heb ik een voorkeur voor een dealerwagen (verdeler / concessionaire) aldaar.
Het zit namelijk zo: Ik heb een hele mooie XM 2.5TD Exclusive gezien in Utrecht, echter staat de auto nog op belgisch kenteken…...
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Kan je hem niet weer op belgisch kenteken zetten?
Of moet je daar Belg voor zijn?
Auto staat al op belgisch kenteken
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Ja, dat begrijp ik ook
Ik neem aan dat je hem wilt kopen,
nu; kan je als Nederlander geen auto op Belgisch kenteken zetten?
Ik vroeg het me maar af omdat iemand uit de straat een auto op Duits kenteken heeft…
Belastingtechnisch kan een Nederlander / Belg niet in een auto op buitenlands kenteken rijden in Nederland / België. Anders zou iedereen een auto in Luxemburg kopen en registreren. Laagste houderschapsbelasting en geen Belasting In Verkeeersstelling (België) of BPM (Nederland).
Het Duitse kenteken kan te maken hebben met de werkkring van je buurman. Dan mag het onder voorwaarden wel.
SZ: wil jij een XM 2.5 kopen?
Nou het zit zo, ik krijg de Citroën die we op dat moment hebben en dus mag ik nu zo ongeveer bepalen wat voor een Citroën er voor de deur staat.
Mijn pa kijkt stiekem ook rond naar Xm’etjes omdat hij toch echt een klasse beter vond. Ik heb hem als voorwaarde gesteld het enige waar de Xant het veld voor mag ruimen is een XM die als het kan nog een beetje bijzonder is…anders heb ik liever onze “exclusive”
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Ik vind € 6000 trouwens best een bak geld voor een ‘96er 2.5, zeker in Belgie.