Vorige week 2 ervaringen.
Met de C4 een 60.000 km beurt bij de dealer (Bertens, Tilburg.) Vooraf gemelde problemen: ruitesproeier achter doet het niet, banden hebben minimaal profiel, auto maakte metaal-schurend geluid bij achteruit rijden en remmen. Vrijdagochtend gebracht, vrijdagmiddag bel ik hoe het ermee staat. Blijkt dat ze de voorruit hebben gebroken, daar moest dus een nieuwe in. Aangezien die er niet was, zou de auto pas de maandag erop klaar zijn. Ik had alleen geen vervangende auto, maar ze hadden wel wat staan. Bleek een C2 1.1 te zijn ipv de door mij gehoopte C6 Maandag de auto weer opgehaald. Voorruit was vervangen, banden vervangen en het schurende geluid bij achteruit remmen zou ook verholpen zijn. Niet dus. Daarnaast bij het ophalen ook niet echt een gevoel dat ik welkom was: ik kreeg de sleutels , met daarbij de woorden ‘daar staat ie’. Kon ik nog gaan krabben ook. Cijfer: 6/10, omdat die al de vierde keer was dat ik het probleem met de remmen meldde en hun nog vertelde dat de oorzaak (remklauw) al lang bekend was.
Diezelfde dag (jaja) met de XM naar Willem de Vries Citroenspecialist in Tilburg. Dynamo moest worden vervangen. Prijsopgave van tevoren was moeilijk. Bleek achteraf 4 uur werk te zijn geweest. Ik kan moeilijk inschatten of dat terecht is, maargoed, uurtarieven zijn nog redelijk symphatiek (44 ex btw). Wel een dure ruildynamo van 90 euro Verder vriendelijke en zo te zien kundige mensen. Ze hebben me nog even bij m’n werk afgezet. Cijfer 7/10 omdat ik die ruildynamo te duur vond.
BX 14 TE - RIP
BX GTi 1989 - SOLD
BX GTi 1987 RY-95-JH - SOLD
BX Sport 1985 45-NB-GS - SOLD
XM 3.0 V6 24v 1991 - SOLD
C4 Coupé 1.6 HDi 110 pk VTR+ 2005 77-RV-TL - WEG
C5 Tourer 1.6 THP 2010 ??-???-?? - Oktober 2010
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
bxsport.com schreef:Vorige week 2 ervaringen.
Met de C4 een 60.000 km beurt bij de dealer (Bertens, Tilburg.) Vooraf gemelde problemen: ruitesproeier achter doet het niet, banden hebben minimaal profiel, auto maakte metaal-schurend geluid bij achteruit rijden en remmen. Vrijdagochtend gebracht, vrijdagmiddag bel ik hoe het ermee staat. Blijkt dat ze de voorruit hebben gebroken, daar moest dus een nieuwe in. Aangezien die er niet was, zou de auto pas de maandag erop klaar zijn. Ik had alleen geen vervangende auto, maar ze hadden wel wat staan. Bleek een C2 1.1 te zijn ipv de door mij gehoopte C6 Maandag de auto weer opgehaald. Voorruit was vervangen, banden vervangen en het schurende geluid bij achteruit remmen zou ook verholpen zijn. Niet dus. Daarnaast bij het ophalen ook niet echt een gevoel dat ik welkom was: ik kreeg de sleutels , met daarbij de woorden ‘daar staat ie’. Kon ik nog gaan krabben ook. Cijfer: 6/10, omdat die al de vierde keer was dat ik het probleem met de remmen meldde en hun nog vertelde dat de oorzaak (remklauw) al lang bekend was.
Diezelfde dag (jaja) met de XM naar Willem de Vries Citroenspecialist in Tilburg. Dynamo moest worden vervangen. Prijsopgave van tevoren was moeilijk. Bleek achteraf 4 uur werk te zijn geweest. Ik kan moeilijk inschatten of dat terecht is, maargoed, uurtarieven zijn nog redelijk symphatiek (44 ex btw). Wel een dure ruildynamo van 90 euro Verder vriendelijke en zo te zien kundige mensen. Ze hebben me nog even bij m’n werk afgezet. Cijfer 7/10 omdat ik die ruildynamo te duur vond.
Heb je enig idee wat een nieuwe dynamo voor je XM kost??? dan is 90 euro voor een ruildynamo heel netjes! Zelfs voor een goede gebruikte 2e hands is dat nog steeds een nette prijs! Xm rijden is nu eenmaal duurder als BX rijden!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
bxsport.com schreef:
Diezelfde dag (jaja) met de XM naar Willem de Vries Citroenspecialist in Tilburg. Dynamo moest worden vervangen. Prijsopgave van tevoren was moeilijk. Bleek achteraf 4 uur werk te zijn geweest. Ik kan moeilijk inschatten of dat terecht is, maargoed, uurtarieven zijn nog redelijk symphatiek (44 ex btw). Wel een dure ruildynamo van 90 euro Verder vriendelijke en zo te zien kundige mensen. Ze hebben me nog even bij m’n werk afgezet. Cijfer 7/10 omdat ik die ruildynamo te duur vond.
Lijkt mij nog mee te vallen die prijs. Vorig jaar is de dynamo van mijn Xantia vervangen. Ik heb bewust gekozen voor een nieuwe dynamo. Inclusief het nodige sleutelwerk heb ik daarvoor € 425,- voor betaald. Ik ben overigens tevreden over mijn specialist: , probeert je altijd zsm van dienst te zijn, leggen zaken goed uit, zijn pragmatisch. Bovenal is het een kleine garage en betaal je niet voor overbodige overhead.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
marx-7 schreef:Heb ik al eens eerder gedaan maar ik wil garage Mennens/Thijssen Citroen specialist te Nuth (limburg) toch even bedanken voor hun super en snelle service.
In Hunnecum voorbij Manege de Blauwe Steen?
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
waterman771 schreef:bxsport.com schreef:Vorige week 2 ervaringen.
Met de C4 een 60.000 km beurt bij de dealer (Bertens, Tilburg.) Vooraf gemelde problemen: ruitesproeier achter doet het niet, banden hebben minimaal profiel, auto maakte metaal-schurend geluid bij achteruit rijden en remmen. Vrijdagochtend gebracht, vrijdagmiddag bel ik hoe het ermee staat. Blijkt dat ze de voorruit hebben gebroken, daar moest dus een nieuwe in. Aangezien die er niet was, zou de auto pas de maandag erop klaar zijn. Ik had alleen geen vervangende auto, maar ze hadden wel wat staan. Bleek een C2 1.1 te zijn ipv de door mij gehoopte C6 Maandag de auto weer opgehaald. Voorruit was vervangen, banden vervangen en het schurende geluid bij achteruit remmen zou ook verholpen zijn. Niet dus. Daarnaast bij het ophalen ook niet echt een gevoel dat ik welkom was: ik kreeg de sleutels , met daarbij de woorden ‘daar staat ie’. Kon ik nog gaan krabben ook. Cijfer: 6/10, omdat die al de vierde keer was dat ik het probleem met de remmen meldde en hun nog vertelde dat de oorzaak (remklauw) al lang bekend was.
Diezelfde dag (jaja) met de XM naar Willem de Vries Citroenspecialist in Tilburg. Dynamo moest worden vervangen. Prijsopgave van tevoren was moeilijk. Bleek achteraf 4 uur werk te zijn geweest. Ik kan moeilijk inschatten of dat terecht is, maargoed, uurtarieven zijn nog redelijk symphatiek (44 ex btw). Wel een dure ruildynamo van 90 euro Verder vriendelijke en zo te zien kundige mensen. Ze hebben me nog even bij m’n werk afgezet. Cijfer 7/10 omdat ik die ruildynamo te duur vond.Heb je enig idee wat een nieuwe dynamo voor je XM kost??? dan is 90 euro voor een ruildynamo heel netjes! Zelfs voor een goede gebruikte 2e hands is dat nog steeds een nette prijs! Xm rijden is nu eenmaal duurder als BX rijden!
Een nieuwe dynamo is 176 bruto ex btw (80 amp versie). Zie hbase. Maarja, misschien valt het allemaal toch mee dan. De auto werkt weer perfect, daar gaat het om!
BX 14 TE - RIP
BX GTi 1989 - SOLD
BX GTi 1987 RY-95-JH - SOLD
BX Sport 1985 45-NB-GS - SOLD
XM 3.0 V6 24v 1991 - SOLD
C4 Coupé 1.6 HDi 110 pk VTR+ 2005 77-RV-TL - WEG
C5 Tourer 1.6 THP 2010 ??-???-?? - Oktober 2010
Ben ook erg tevreden over Willem de Vries in Tilburg. Onlangs als aanvulling op het wagenpark een eend gekocht en daar prima geholpen. Vriendelijke mensen die weten waar ze over praten en de prijzen vallen op zich wel mee, al zullen ze niet de goedkoopste zijn. Maar op de een of andere manier gun ik ze de inkomsten: de service is altijd prima, een leenauto of even wegbrengen is nooit een probleem en als je toevallig op zaterdag langskomt dan ligt er vaak nog een worstenbroodje voor je klaar ook . De Xantia is er standaard in onderhoud en dat doen ze op een heel no-nonsense en pragmatische manier: wat stuk is wordt vervangen en dan het liefst door een ruil-onderdeel om de kosten te drukken. Beurten en APK’s worden altijd naar tevredenheid uitgevoerd.
Toevallig: toen Willem de garage heel lang geleden begon als eendengarage, was mijn vader één van de allereerste klanten—hij woonde er toen naast. De vorige eigenaar van mijn eend ook! Een trouwe klantenkring dus en ook dat vind ik altijd wel een goed teken.
Nog een garage waar ik heel erg over te spreken ben: Bertens Oisterwijk. Ze zitten er nog niet zo lang (een jaar pas, ongeveer, ze zaten eerst in Udenhout), maar sinds ze hier hun nieuwe pand zijn betrokken kom ik er voor dingen waarvoor ik geen zin heb om naar Tilburg te rijden. Altijd extreem vriendelijk geholpen, ook op zaterdag is alle hulp volstrekt vanzelfsprekend. Verkopers zonder enige vorm van kapsones (ik heb er m’n vader maar ‘ns heengestuurd om zich te informeren over een C6). Laatst had de eend wat vervelende startprobleempjes en die hebben ze keurig en met echte eendenliefde snel en adequaat verholpen. Ze zijn niet bijzonder goedkoop, ‘t is nu eenmaal een dealer, maar gelukkig willen ze je ook nog wel eens matsen in het kader van klassiekerliefde .
Een ijskoude of gloeiendhete (pijnlijk warme ) douche voor Kruisheer in Drachten!
Een aantal jaren terug bij Vos-Zanddonk in Waalwijk (2 uurtjes rijden) een (dure) XM gekocht met een half jaar garantie. In overleg met hun zou ik reparaties onder garantie kunnen laten uitvoeren bij de plaatselijke dealer, Drachten dus. Nadat ik een maand of twee in deze XM had gereden waren er een aantal kleine dingetjes die vervangen/hersteld moesten worden. Ik heb gebeld met Waalwijk, kon het wel in Drachten laten maken. Zouden ze ‘t onderling wel regelen met de kosten. (Volgens mijn berekeningen destijds zo’n 300 - 350 euro). Afspraak gemaakt met Kruisheer, auto gebracht en ‘s avonds weer ophalen. Een C3 meegekregen, vooruit maar…! Kom ik terug bij de garage: NIKS AAN MIJN AUTO GEDAAN!
Volgens die man had Waalwijk hun later opgebeld dat het te duur werd en dat ze in Drachten maar niks moesten doen. Ik de volgende dag kwaad naar Waalwijk bellen, blijkt dat Kruisheer een hele lijst met werkzaamheden had verzonnen met een waarde van zo’n 1300 EURO ( ) Waalwijk betaalt wel…
Bleek dus een verzonnen verhaal van de dealer in Drachten, waardoor ik alsnog naar Waalwijk ben gereden en de kleine reparaties daar heb laten uitvoeren. Dikke pluim voor de service en behandeling bij Vos-Zanddonk, Kruisheer Drachten > HARTELIJK DANK, OPLICHTERS!.
Ik kan nog meer verhalen over deze dealer vertellen, alleen denk ik dat ik daarmee anderen (particulieren) in diskrediet breng…
Citroënloos
Ik wil nog even een pluim uitreiken aan Noordegraaf in Waddinxveen.
Ben er prima geholpen! Rekeningen zijn wel hoog, maar dat hoort bij de auto en bij de onderdelentarieven van citroen nederland…
Heb met mn xm meerdere keren wat puntjes gehad die aangepakt moesten worden en ben steeds prima geholpen. Toen 3 dagen voor de meeting mn elektroklep kapot bleek, is die zelfs nog voor de meeting gerepareerd! Echt super service
Ook van de week nog even tussendoor geperst voor een andere accu
En laten we natuurlijk niet de C6, de folders en de vlag op de wintermeeting vergeten
Echt top
Xsara_Coupe
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Ik heb ook ene pluim voor Reusink Enschede! Ik was op zoek naar een tankvlotter voor de GSA maar nergens te vinden. Alle bedrijven afgebeld die ik wist, sommigen deden geeneens moeite om te zoeken, andere wel. De gene die wel hebben gezocht komden niks vinden. Als laatste dan toch maar eens de dealer geprobeert. Hij heeft voor me gezocht en gedaan en na een week belde hij op dat hij er een heeft gevonden!!! Hij heeft er wel moeite voor gedaan. Dus een PLUIM voor Reusink Enschede!
My other car is a broomstick.
Een dikke *onvoldoende* voor Bertens, in Tilburg! Ik had bij mijn C4 al een tijd last van een enorm lawaai bij het remmen, terwijl ik achteruit rijd. Volgens Bertens was er niets aan de hand en elke beurt smeerden ze zogenaamd de remklauw weer in en zou het verholpen zijn. Op mijn opmerking dat ik op internet (hier op CF) al veel meer hierover geklaagd is werd een beetje meewarig gereageerd.
Toen ik vandaag voor iets anders bij de dealer HDMG in Nuenen was vroeg ik hun ook naar dit probleem. Zij wisten gelijk waar het om ging en inderdaad, in een bericht van Citroen stond dus dat mijn C4 (op basis van het organummer) ook in de reeks viel waarvoor een terugroepactie was. En volgens Bertens was er niets aan de hand… Mijn auto(‘s) gaat/gaan dus niet meer bij Bertens in onderhoud, ook al vanwege wat andere klachten.
Bertens:
BX 14 TE - RIP
BX GTi 1989 - SOLD
BX GTi 1987 RY-95-JH - SOLD
BX Sport 1985 45-NB-GS - SOLD
XM 3.0 V6 24v 1991 - SOLD
C4 Coupé 1.6 HDi 110 pk VTR+ 2005 77-RV-TL - WEG
C5 Tourer 1.6 THP 2010 ??-???-?? - Oktober 2010
De Jongs autobedrijven Hoofddorp.
Mannen met verstand van en liefde voor Citroens.
Da moe je hebben.
En dat er dan iemand werkt die soms heimwee heeft naar z’n eerst auto, een volvo. Ach dat vergeef ik hem maar.
C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.
bxsport.com schreef:Een dikke *onvoldoende* voor Bertens, in Tilburg! Ik had bij mijn C4 al een tijd last van een enorm lawaai bij het remmen, terwijl ik achteruit rijd. Volgens Bertens was er niets aan de hand en elke beurt smeerden ze zogenaamd de remklauw weer in en zou het verholpen zijn. Op mijn opmerking dat ik op internet (hier op CF) al veel meer hierover geklaagd is werd een beetje meewarig gereageerd.
Toen ik vandaag voor iets anders bij de dealer HDMG in Nuenen was vroeg ik hun ook naar dit probleem. Zij wisten gelijk waar het om ging en inderdaad, in een bericht van Citroen stond dus dat mijn C4 (op basis van het organummer) ook in de reeks viel waarvoor een terugroepactie was. En volgens Bertens was er niets aan de hand… Mijn auto(‘s) gaat/gaan dus niet meer bij Bertens in onderhoud, ook al vanwege wat andere klachten.
Bertens:
heb je dit ook gemeld bij de lease dan kunnen zij stappen ondernemen
citroenc2 schreef:bxsport.com schreef:Een dikke *onvoldoende* voor Bertens, in Tilburg! Ik had bij mijn C4 al een tijd last van een enorm lawaai bij het remmen, terwijl ik achteruit rijd. Volgens Bertens was er niets aan de hand en elke beurt smeerden ze zogenaamd de remklauw weer in en zou het verholpen zijn. Op mijn opmerking dat ik op internet (hier op CF) al veel meer hierover geklaagd is werd een beetje meewarig gereageerd.
Toen ik vandaag voor iets anders bij de dealer HDMG in Nuenen was vroeg ik hun ook naar dit probleem. Zij wisten gelijk waar het om ging en inderdaad, in een bericht van Citroen stond dus dat mijn C4 (op basis van het organummer) ook in de reeks viel waarvoor een terugroepactie was. En volgens Bertens was er niets aan de hand… Mijn auto(‘s) gaat/gaan dus niet meer bij Bertens in onderhoud, ook al vanwege wat andere klachten.
Bertens:
heb je dit ook gemeld bij de lease dan kunnen zij stappen ondernemen
Ga ik maandag zeker doen, nadat ik het aan Bertens heb voorgelegd.
BX 14 TE - RIP
BX GTi 1989 - SOLD
BX GTi 1987 RY-95-JH - SOLD
BX Sport 1985 45-NB-GS - SOLD
XM 3.0 V6 24v 1991 - SOLD
C4 Coupé 1.6 HDi 110 pk VTR+ 2005 77-RV-TL - WEG
C5 Tourer 1.6 THP 2010 ??-???-?? - Oktober 2010
En bij deze een ongelooflijk ijskoude (kokend heet mag ook ) voor dealerbedrijf Aart Vos in Genderen. Super netjes bedrijf om te zien, maar wat een horken bij het magazijn zeg
De wissers van mn xsara waren echt helemaal op en ik wilde er dus andere op hebben. Ik naar meneer vos gegaan. Tuurlijk, geen probleem meneer. Krijg ik dus twee totaal verschillend uitziende doosjes.
Ik vertrouwde het niet helemaal, en vroeg aan die man of ze wel degelijk hetzelfde waren. Ja, was wel hetzelfde. Doosje zou alleen anders zijn omdat de een een wisser met spoiler betrof. Naja, ik naar buiten. Doosje open maken. Zit er voor links een vierkant uitziende wisser van Bosch en voor rechts een rond vormgegeven wisser van Valeo in. Het zal wel aan mij liggen, maar ik moet dat niet op mn auto hebben!
Dus ik weer naar binnen.
Kreeg ik als antwoord: ja, dat levert citroen zo. Vanaf nieuw ook.
Dus ik zeg: naja, ik moet het niet. Dat snap je toch wel? Hij: nee, ik vindt het maar achterlijk. Maar goed, hier is je geld terug.
En owja, voor die wissers wilde die ook nog mooi 45 euro ofzo hebben
Kom nooit meer bij die tent!!!!!
Heb een weekje later de wissers bij mn eigen dealer gekocht, die ze er netjes binnen op heeft gezet.
Xsara_Coupe
Over slechte ervaringen gesproken. Mn broer was vanavond even met z’n eend op bezoek. Deze had hij onlangs even op laten knappen bij Blaauw in Renswoude (
Wat laswerk:
- Nieuwe bodemplaten
- hoekjes achter de voorspatborden (doorgeroest)
- Stukje boven de vooruit wegens roest
- links onder 3e ruitje wegens doorroesten
Verder nog:
- slecht starten
- olielek bij de remtrommel achter.
Nou, het resultaat was bedroevend Kijk maar mee (wat foto’s die ik vanavond geschoten heb).
Boven de voorruit was een gat geroest, deze zou gemaakt worden. Helaas dus gewoon door er dik plamuur over te smeren en alleen gespoten/geverfd wat zichtbaar is. Onder het rubber geen verf, wel nog steeds roest
Onder het 3e ruit links is keurig een stukje erin gelast en ook keurig gespoten
Echter, het uitdrukkelijk verzoek was om de naad onder het achterlicht door te laten lopen en niet weg te plamuren. Nou, niet dus, zo glad als een aal.
Hier even een foto van mijn eend om te laten zien wat ik met die naad bedoel.
De hoekjes achter de voorspatborden (waar ze met bout vastzitten) heeft nu milimters hoog relief (soort Zwitserse Alpen op schaal). Eend startte slechter dan voorheen. Hele eend rammelde en kraakte, verlichting achter en de knipperlichten werkten niet meer.
Omdat de eend zo begon te rammelen is mn broer er mee naar Sander Aalderink geweest. Zijn medische indicatie van het geval:
- Achterbumper vast met 2 ipv 4 schroeven
- Bodemplaten ontbraken heleboel schroeven
- Uitlaat hing los
- Compressie was slecht (2,4 en 4,0 ipv 10,0). Dus niet de cabarateur zoals Blaauw zei.
- Remcylinder versleten
Dit heeft Aalderink allemaal opgelost (o.a. remsysteem vervangen) en nu start en rijdt de eend als nooit tevoren. Een pluim dus voor Sander Aalderink
Nu gaat mn broer nog een keer z’n eend te lijf met slijptol en weet ik veel wat om het plaatwerk weer enigszins fatsoenlijk te krijgen. Blaauw wilde dit wel oplossen maar door gebrek aan vertrouwen doet mn broer het nog liever zelf.
Wel goedkoop Blaauw, maar niet goed. Lapoor dus.