2 van de 21
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »

Mijn GS 1220 Club Convertisseur - p20: Ze gaat weg… :P
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2502

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 06 februari 2007 08:34 PM
  [ # 16 ]

Net een interessant gesprek gehad met de eerste eigenaar. Die was erg benieuwd hoe het de auto was vergaan de afgelopen jaren en had een hoop interessante opmerkingen. Onder andere de problemen die de auto had toen hij hem verkocht waarvan er een volgens mij nog niet opgelost is: de versnellingsbak lekte olie. Nou was mij dat niet echt opgevallen tijdens het bekijken en de vorige eigenaar ook niet, maar het feit dat de vorige eigenaar op een gegeven moment echt bij moest vullen omdat het schakelen nauwelijks meer ging doet mij vermoeden dat daar nog niet veel aan gedaan is…

Andere punten destijds waren stuurslot stuk (niets van gemerkt, hoe zou je dat precies merken? wist niet eens dat een GS een stuurslot had) en verstopping bij de ontluchting van de benzinetank (maar dat was blijkbaar al gerepareerd).

Profiel  

citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4303

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 06 februari 2007 09:15 PM
  [ # 17 ]

Leuke eigenaar he ? Zeer symphatiek iemand.

Wat die bak betreft klopt , er zit een priseaskeerring in die niet meer verkrijgbaar is en die van jou lekt nog steeds denk ik want ik geloof niet dat de motor er voor de 2e keer uit is geweest bij de vorige eigenaren.

Profiel  

Mach2
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 461

- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Gepost: 08 februari 2007 01:48 AM
  [ # 18 ]

Erg leuke GS! Ik heb ook nog even zitten denken of ik erop af zou gaan. Toch maar niet gedaan. Heel veel plezier en succes ermee!

Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)

Profiel  

Jeroen-citroen
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 158

Gepost: 08 februari 2007 05:17 PM
  [ # 19 ]

Heel veel plezier en succes met deze mooie GS

Groet, Jeroen

Als het niet gaat zoals het moet…Dan moet het maar zoals het gaat
2CV6 Club ‘87

Profiel  

mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 12 februari 2007 11:17 AM
  [ # 20 ]
catscit schreef:

als de auto bakolie verliest zou ik denken aan de priseas keering.
Door wild met de koppeling om te gaan heeft deze veel te lijden.

‘t is een semi-automaat, dus veel te koppelen valt er niet…

vanavond mag ik hem trouwens ophalen! ik hoop dat ik de dag en beetje doorkom Wink

Profiel  

mkatgert
> 2000 berichten

Gepost: 12 februari 2007 09:52 PM
  [ # 21 ]

Ja! Hij staat voor de deur en ik ben zo blij als een kind. De eerste kilometers van Utrecht af waren eng: ik kreeg de ontwaseming niet in orde op de snelweg en zag uitermate weinig. Toen het werkte ben ik naar Delft gezweefd. Heerlijk. Alles werkte naar behoren (op de nodige tellers en meters na, maar dat is natuurlijk typisch Citroën).

Binnenkort foto’s!

Profiel  

Franq
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 745

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 13 februari 2007 09:35 AM
  [ # 22 ]

clap

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8156

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 13 februari 2007 11:24 AM
  [ # 23 ]
mkatgert schreef:

Ja! Hij staat voor de deur en ik ben zo blij als een kind. De eerste kilometers van Utrecht af waren eng: ik kreeg de ontwaseming niet in orde op de snelweg en zag uitermate weinig. Toen het werkte ben ik naar Delft gezweefd. Heerlijk. Alles werkte naar behoren (op de nodige tellers en meters na, maar dat is natuurlijk typisch Citroën).

Binnenkort foto’s!

Mooi werk!! Heerlijk dat je zo kan genieten van de GS. Ik hoop dat ik je voorbeeld een keer kan volgen, wie weet.
Heel veel plezier de komende tijd!
Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1120

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 14 februari 2007 12:04 AM
  [ # 24 ]

Gefeliciteerd!!!

Geweldig gevoel is dat voor het eerst een stuk rijden in een GS! Had je de hele weg ook een glimlach op je gezicht?

My other car is a broomstick.

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 14 februari 2007 12:16 AM
  [ # 25 ]

Gefeliciteerd! Inderdaad werkt het kachelsysteem een beetje vreemd, maar dat wordt al snel vanzelfsprekend. (tenminsten, ik neem aan dat de ontwaseming niet stuk is?)
Ik kan mij mijn eerste GS-kilometers nog goed voor de geest halen; heerlijk! Het was de eerste keer dat ik in zo’n lekkere wagen reed. En die glimlach, tja, die kwam had ik de dagen daarna nog op mijn kop zitten!
Veel plezier er van!!!

Profiel  

mkatgert
> 2000 berichten

Gepost: 14 februari 2007 12:36 AM
  [ # 26 ]

Nee, de ontwaseming doet het prima, ik had alleen de ventilator-knopjes gemist. En ja, die glimlach, die is er nog steeds. Ik krijg ook zoveel positieve reacties, mensen die eerst een beetje schamper doen over “zo’n ouwe bak” en dan een stukje meerijden en enorm enthousiast zijn, begrijpen waarom ik halsoverkop ‘verliefd’ geworden ben.

Ben inmiddels een lijstje aan het opstellen van nodige reparaties en lekker door de Haynes en Olyslager (die kreeg ik er bij) aan het bladeren wat ik daarvan zelf kan.

Profiel  

citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 14 februari 2007 11:03 AM
  [ # 27 ]
mkatgert schreef:

Ben inmiddels een lijstje aan het opstellen van nodige reparaties en lekker door de Haynes en Olyslager (die kreeg ik er bij) aan het bladeren wat ik daarvan zelf kan.

De werkplaatshandboeken van Haynes en Olyslager beschrijven het vaak moeilijker dan het in werkelijkheid is. Meestal valt het eneorm mee als je er aan begint.

Profiel  

mkatgert
> 2000 berichten

Gepost: 14 februari 2007 12:05 PM
  [ # 28 ]

3/4 van de lijst van reparaties betreft electra. Enkele indicatielampjes op het dashboard doen niets meer (grootlicht, achterruitverwarming), achterruitverwarming doet ook niet veel, grootlicht links doet het niet meer (dimlicht wel, dus of lampje of zekering is stuk), toerenteller doet weinig (af en toe krijgt die een opleving) (dat is toch gewoon een draadje tussen bobine en teller? lijkt me dan een brak contact), benzinemeter doet weinig (is toch een draadje tussen vlotter en meter, dus ook waarschijnlijk contact) en zo nog wat.

En er hangt een rare geur binnen, ik vermoed benzine. Problemen met de ontluchting?

Profiel  

citro-power
> 4000 berichten

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 14 februari 2007 06:32 PM
  [ # 29 ]

Het dashboard is er zo uit om de lampjes te vervangen. Dat staat prima beschreven hoe het moet in de boeken.

De benzine stank komt inderdaad van de ontluchting of vulpijp van de tank. Er kan natuurlijk ook ergens een slangetje gaar zijn.

Profiel  

mkatgert
> 2000 berichten

Gepost: 15 februari 2007 07:06 PM
  [ # 30 ]

Even een klein vraagje: welke controlelampjes moeten branden als je het contact aanzet? Ik heb net het dashboard er uit gehaald onder de baas z’n tijd maar alle verklikkerlampjes waren nog heel… Alleen motoroliedruk licht op in garagestand, maar ik neem aan dat koppelomvormervloeistoftemperatuur, hydraulische druk en remvoeringcontrole ook moeten oplichten? Waar zou trouwens het zekeringskastje met de zekeringen van de koplampen moeten zitten? Die van de rest kan ik wel vinden, wit kastje naast de accu op de binnenkant van het linkerspatbord…

Profiel  

2 van de 21
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook