Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Heel langzaam begint mijn BX-je ietsje meer te roken, soms totaal niet, maar soms ook behoorlijk. Vooral als de dame koud is.
Na een langere rit van +/- 25 km is het volledig weg. Zodra ik haar weer even stil zet en daarna weer start, is het vaak weer terug waarna het weer verdwijnt.
Mijn vermoedens zijn dat de klepseals niet meer OK zijn. Kan iemand dit bevestigen?
En zijn er tips en truuks voor het vervangen hiervan?
De mijne doet dat ook. En daarvan zijn de klepseals zeker gaar. Ding zuipt 1 liter olie op de 1000 km inmiddels . Ik was bezig een cilinderkop te demonteren en te voorzien van nieuwe klepseals maar dat project ligt even stil ivm het schadeherstel van de BX.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
OK, linkje bekeken. Bedankt! Wel even een klusje, maar goed te doen dus.Ik neem aan dat mijn 16TRS niet veel afwijkt hiervan?
Nu nog besluiten of ik het zelf ga doen of dat ik het laat doen. De temperaturen vind ik niet bepaald uitnodigend om te gaan sleutelen, en ik heb mijn eend ook al half uit elkaar liggen…
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Garages trekken meestal de kop eraf en dan wordt het duurder. Met de juiste spullen kan het in een dagje…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>