1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
radiatorvin blijft maar draaien
2clean
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 57
Geregistreerd: 03-12-2006

Gepost: 13 december 2006 11:36 PM

Ik had het een tijd geleden al eens dat de accu leeg was, zomaar spontaan. Alles nagemeten en er was niets mis. Dit ging 4 maanden goed. Gisteren weer de accu leeg. Weer op externe accu gestart, rondje gereden en alles weer goed. Maar ik hoorde iets draaien. De vin blijft draaien ook als het contact uit is. Wie heeft dit vaker meegemaakt, bij de citroen hadden ze er nog nooit van gehoord. Nu draait hij niet, maar ik ga niet elke keer als ik de auto uitstap horen aan de grill of hij draait. Wie kan me helpen?? Bij citroen zeggen ze gewoon alles vervangen. Twisted Evil
Gr Rene

Profiel  
 
Blade_
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 563
Geregistreerd: 10-02-2005

Gepost: 14 december 2006 12:57 AM
  [ # 1 ]

Misschien dat het relais blijft “plakken”? Deze zit achter de grille in een soort van driehoekig doosje.
Dit komt af en toe wel eens voor.  Idea

Profiel  
 
2clean
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 57
Geregistreerd: 03-12-2006

Gepost: 14 december 2006 02:03 AM
  [ # 2 ]

Bedankt ga morgen even zoekken.
Gr Rene

Profiel  
 
2clean
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 57
Geregistreerd: 03-12-2006

Gepost: 07 februari 2007 06:58 PM
  [ # 3 ]

Nou ze zijn al tijden bezig en kunnen niets vinden.

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 07 februari 2007 07:04 PM
  [ # 4 ]

Dat de koelvin na contact uit, nog even doordraait..is bij de meeste auto’s tegenwoordig het geval.

Ik vermoed dat er toch iets anders met je Berlingo aan de hand is dat je accu opeens leeg is…..je rijdt op LPG zag ik…zit daar alles wel goed met relais e.d…..blijft je aansteker soms branden (haal die er eens uit)...Radio…enz..enz.

Laadt je Dynamo wel goed op…is je accu zelf niet slecht…ik zou eens naar een echte accu-specialist rijden in je buurt….die kunnen met een meetkast (meestal gratis) even controleren wat er met je dynamo en/of accu aan de hand is.

Profiel  
 
2clean
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 57
Geregistreerd: 03-12-2006

Gepost: 07 februari 2007 09:56 PM
  [ # 5 ]

Met de accu is niets mis, dat de vin blijft draaien nadat hij is uigezet is normaal. Maar dat hij blijft draaien totdat de accu leeg is Sad .
Maar nu draait hij helemaal niet meer, ik stond in de file met kokende motor. Als ik hem kortsluit draait hij wel. Als ik hem warm draai geeft relais spanning af maar de vin gaat niet draaien. Schiet mij maar lek ik weet het niet meer en de citroen ook niet. Die willen gewoon alles vervangen en dan maar kijken wat hij doet. Dat is echter niet mijn manier. Er moet ergens een storing zitten, maar WAAR Twisted Evil

Profiel  
 
Berlingo2.0HDi
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 623
Geregistreerd: 31-12-2006

Gepost: 08 februari 2007 02:00 AM
  [ # 6 ]

Hallo 2clean.

Hoe loopt een 1.6 16V op Gas. Problemen? Welke type installatie ?? Verbruik??

C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 08 februari 2007 12:27 PM
  [ # 7 ]
2clean schreef:

Met de accu is niets mis, dat de vin blijft draaien nadat hij is uigezet is normaal. Maar dat hij blijft draaien totdat de accu leeg is Sad .
Maar nu draait hij helemaal niet meer, ik stond in de file met kokende motor. Als ik hem kortsluit draait hij wel. Als ik hem warm draai geeft relais spanning af maar de vin gaat niet draaien. Schiet mij maar lek ik weet het niet meer en de citroen ook niet. Die willen gewoon alles vervangen en dan maar kijken wat hij doet. Dat is echter niet mijn manier. Er moet ergens een storing zitten, maar WAAR Twisted Evil

Tsja….dit gaat ook boven mijn pet, ik heb weleens ervaringen gehad met koelproblemen bij BX diesels, dat was dan meestal de censor in de radiateur die stuk was….dus degene die de fan aanzet…hoe dat bij een benzine (en LPG) auto nu zit, weet ik niet….maar zo ingewikkeld zal het toch niet zijn ?

Kun je zelf niet die paar dingen vernieuwen (relais en censor) zodat je weet dat het daar niet aan kan liggen als het probleem er nog steeds zit ?
Je bent er nu al 2 maanden mee bezig zie ik…ik zou eens naar een andere Citroendealer gaan voor een second opinion….baat het niet dan schaadt het ook niet.

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 08 februari 2007 09:24 PM
  [ # 8 ]

Volgens mij is het thermocontact in de radiateur de boosdoener!! mss eens demonteren en reinigen,zoniet vervangen!! alsook het relais! het kan zijn dat het relais 1 op 10 keer werkt en soms dan ook weer ni. Wink

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 08 februari 2007 09:55 PM
  [ # 9 ]
blooper1963 schreef:

Volgens mij is het thermocontact in de radiateur de boosdoener!! mss eens demonteren en reinigen,zoniet vervangen!! alsook het relais! het kan zijn dat het relais 1 op 10 keer werkt en soms dan ook weer ni. Wink

lijkt inderdaad zoiets te zijn

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 08 februari 2007 10:00 PM
  [ # 10 ]

Ja….aan zoiets zat ik ook al te denken, vandaar dat ik opperde om die 2 dingen eens te vernieuwen, ZO duur zijn die censors nu ook weer niet…2 tientjes of zo, wat dat relais kost weet ik niet.

Maar i.i.g. goedkoper dan dat je ermee blijft doorrijden zo, want straks blaas je je kop op (lekke koppakking bedoel ik) met meerdere keren een kokende motor. Confused

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 09 februari 2007 12:18 AM
  [ # 11 ]

Relais is ook niet zo duur, c.a. €8.
Afhankelijk van de uitvoering van je auto kun je 1 of 2 fans (=met Airco) hebben, in het laatste geval heb je dan 2 relais.

Heb je een Airco in je Berlingo? in dat geval zou het weleens wat ingewikkelder kunnen worden aangezien de elektronica van de Airco met het koelsysteem “verweven” zit.

Profiel  
 
2clean
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 57
Geregistreerd: 03-12-2006

Gepost: 09 februari 2007 01:03 AM
  [ # 12 ]

Volgens de citroenen daar geeft de sensor van het blok wel signaal af aan de computer maar daarna. Als hij te warm is krijgt het relais wel een signaal. Nu zat ik te denken kan dat signaal niet sterk genoeg zijn om het relais te openen?
Er zitten 3 relais in

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 09 februari 2007 01:15 AM
  [ # 13 ]

Hmm?? Wat is het bouwjaar va je Berlingo? (nieuw type met heldere koplampen???)
Als er Multiplex bedrading in zit, dan hebben we een ander probleem Confused
Dan is uitlezen eigenlijk bij de dealer het meest verstandige ipv zelf proberen op te lossen.

Bij dit systeem loopt e.e.a. via de computer ipv een ouderwetse schakeling met een thermische schakelaar en een relais.

Profiel  
 
sat2000
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 143
Geregistreerd: 23-10-2006

Gepost: 09 februari 2007 01:53 AM
  [ # 14 ]

ik lees vaak dit soort problemen voorbij komen op het forum, en vaak merk ik op dat een beetje goede info over de auto en de uitrusting ontbreekt. dit draadje loopt al heel lang en de info is 0,0. heeft de auto airco enz enz….......
ik stel voor dat als je een electrisch probleem hebt met de auto dat je de laatste 8 cijfers van je chassisnummer er even bij vermeld.
er zijn hier genoeg mensen op het forum actief, die aan de hand hiervan een schema erbij kunnen zoeken, en zo makkelijker tot een oplossing kunnen komen.
want zonder auto is een probleem oplossen al moeilijk, maar zonder info word het bijna onmogelijk.

Profiel  
 
sat2000
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 143
Geregistreerd: 23-10-2006

Gepost: 11 februari 2007 12:52 PM
  [ # 15 ]

als ik het schema opvraag bij jouw berlingo krijg ik een systeem met 2 koelvinnen.
mijn vraag is: draaien bijde vinnen spontaan op volle sterkte of op halve kracht, of draait er 1 koelvin?

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook