2 van de 2
 < Vorige 1 2

lambda sonde testen!
markwerkman
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 678

- Xsara Ligne Prestige 1.8 16 v Break
- Saxo 538 spot
Gepost: 04 februari 2007 11:52 PM
  [ # 16 ]

op zich nog geen raar idee, maar ik heb een heel ander blok er in zitten en weet dus ook niet of de sensoren hetzelfde zijn, en dan nog weet ik niet welke ik moet vervangen

Als je er geen verstand van hebt, zorg dan dat je het wel krijgt   ballon

Profiel  

ZX-Enschede
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2153

Gepost: 05 februari 2007 01:36 AM
  [ # 17 ]

Shit.. was ik even vergeten. Je hebt een 1.8!

Dat is ook een XU blok volgens mij maar er is ook een hele hoop anders.

Jos van der Voort

Profiel  

markwerkman
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

- Saxo 538 spot
Gepost: 05 februari 2007 06:49 PM
  [ # 18 ]

zx1.8t die vacuumslang van de mapsensor weet ik wel te vinden, maar dit is volgens mij niet de enige vacuumslang die er in de auto zit.
kun je mij uitleggen waar ik nog meer vacuumslangen kan vinden of is alleen die van de mapsensor belangrijk voor het goed draaien van de motor, ik bedoel dus of het stotteren hier vandaan kan komen.

Profiel  

ZX-Enschede
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 05 februari 2007 06:55 PM
  [ # 19 ]

Die vacuumslangetjes (bij mijn BDY blok zijn dat er totaal 3), ga ik woensdag allemaal vervangen. Tenslotte kost dat niks maar kan ik wel meteen een heleboel uitsluiten.

Jos van der Voort

Profiel  

markwerkman
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

- Saxo 538 spot
Gepost: 05 februari 2007 06:58 PM
  [ # 20 ]

oke laat je mij even weten of het geholpen heeft want dan kan ik misschien ook maar beter die slangetjes vervangen, dan kun je me ook wel vertellen waar de slangetjes zitten denk ik.

Profiel  

markwerkman
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

- Saxo 538 spot
Gepost: 05 februari 2007 09:14 PM
  [ # 21 ]

ik zal morgen even kijken als ik wat meer tijd heb

Profiel  

ZX-Enschede
> 2000 berichten

Gepost: 05 februari 2007 09:31 PM
  [ # 22 ]

Het zijn in principe alle dunne slangetjes waar geen koelvloeistof of olie doorheen loopt.

Alles bij elkaar heb je het over iets meer dan een meter vacuumslang of zo. Die kun je met een keukenschaar zo op maat knippen. Ze zitten zomaar op de aansluitingen gedrukt zonder slangklem of zo.

Als je naar de automaterialen handel gaat halen ze dat zo van de rol. Even de duimstok erbij en een slangetje eraf trekken als je de winkel inloopt voor de diameter. Ik heb geen idee wat het kost maar het is eurowerk. Dan kun je dat in elk geval uitsluiten. Gewoon vernieuwen is mijn advies.

Jos van der Voort

Profiel  

BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3830

- BX 19 trs
Gepost: 05 februari 2007 09:48 PM
  [ # 23 ]

Gissen is missen, meten is weten…

Kijk al je vacuumslangen na, bekijk en reinig al je stekkers, reset je ECU.
Helpt dit allemaal niet dan zullen een aantal dingen nagemeten moeten worden:
-4-gastest
-werking lambda sonde via multimeter
-werking lambdasonde voorverwarming

Als een garage daar zoveel geld voor rekend zou ik er NOOIT meer komen, komop 4-gastest is 10 minuten werk en daar kun je heel veel storingen uithalen!
o.a. valse lucht, kapotte injector(en), slechte/stukke lambda-sonde (ook als die vervangen is) zelfs een kapotte katalysator en een lekke uitlaat kun je meten en zien.

Succes

Emiel

Profiel  

ZX-Enschede
> 2000 berichten

Gepost: 06 februari 2007 08:01 PM
  [ # 24 ]

Mark,

Ik heb zondagochtend mijn ECU gereset en nu loopt het blok de meeste tijd mooi. Vandaag Enschede - Echteld (150 KM vv.) en het motormanagementlampje is maar af en toe aan geweest en het blok loopt tien keer beter.

Ik ga echt de vacuumslangetjes vervangen. Laat je zsm weten of dat wat oplevert.

Jos van der Voort

Profiel  

ZX-Enschede
> 2000 berichten

Gepost: 08 februari 2007 05:41 PM
  [ # 25 ]

Gister de vacuumslangetjes vervangen en het lijkt erop dat het motormanagementlampje nu meestentijds uitblijft. Nou neem ik aan dat ook de ECU opnieuw gereset moet worden als de slangetjes lekkage hadden. Dat heb ik nog niet gedaan / kunnen doen dus dat houden jullie nog tegoed. De motor loopt in elk geval merkbaar beter.

Ik heb ze overigens nog in de auto liggen om ze nader te onderzoeken.

Kosten: 1,5 meter vacuumslang binnendiameter 4 mm ongeveer 5 euro.

Jos van der Voort

Profiel  

markwerkman
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

- Saxo 538 spot
Gepost: 08 februari 2007 10:38 PM
  [ # 26 ]

ik ga het gewoon proberen, ik heb vandaag vacuumslang gehaald en ga, als het weer het toelaat, dit weekend de slangen ook maar vervangen.
als alles goed is hoop ik dat ook mijn problemen nu weg zijn en anders een stuk minder zijn.

Profiel  

ZX-Enschede
> 2000 berichten

Gepost: 08 februari 2007 11:39 PM
  [ # 27 ]

Slangetjes vervangen heb ik voor de deur van de onderdelenboer gedaan. Is echt twee minuten werk.

Slangetje eraf. Nieuwe op maat knippen met keukenschaar (die had ik van thuis mee) en er weer op. Als je de nippels een beetje nat maakt met jodenlijm (spuug), dan schuif je de slangetjes er zo op.

Simpel kunstje. Ik had helaas geen tijd om de ECU te resetten. Dat doe ik dus ook morgen of zaterdag. Hoop dat het lichtje bij mij dan ook uitblijft.

Echt een werkje van niks wat je in je koffiepauze kan doen. De slangetjes zitten er echt zomaar opgedrukt zonder slangenklem of zo.

Jos van der Voort

Profiel  

ZX-Enschede
> 2000 berichten

Gepost: 09 februari 2007 10:30 PM
  [ # 28 ]

Draagarmen 43 euro inclusief. Én met alle rubbers én met fuseekogels.

Was er een maand of anderhalf geleden niet iemand die de rubbers en fuseekogels met veel bloed zweet en tranen zelf allemaal van de draagarmen af heeft gehaald?

(Check http://www.winparts.nl)

Jos van der Voort

Profiel  

ZX-Enschede
> 2000 berichten

Gepost: 09 februari 2007 10:48 PM
  [ # 29 ]

Nou weer ON-TOPIC!

Jos van der Voort

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook