Totaal aantal Berichten: 3455
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Pimpert schreef:
Ik kan sowieso niks zelf aan een auto repareren, dus dat wordt een garage. Ik was normaal aan het optrekken naar de 80, reed net 80 en de motor sloeg af, kon nog stoppen op een vluchtheuvel. De lampjes branden bij ‘t contact, de motor gaat rond maar er gebeurt niks…
Ach iedereen kan het leren om zelf te sleutelen, en er zijn vast wel forummers bereid om je te helpen, ik kan misschien ook wel komen, Berlicum is niet zo heel erg ver hiervandaan.
Vertel nog eens wat meer over toen de auto uitviel, hoorde je een gek geluid, begon hij te stotteren, was het gewoon ineens alsof je het gas losliet, of remde de auto ineens heel hard op de motor af?
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Mechuccio schreef:Pimpert schreef:
Ach iedereen kan het leren om zelf te sleutelen, en er zijn vast wel forummers bereid om je te helpen, ik kan misschien ook wel komen, Berlicum is niet zo heel erg ver hiervandaan.
Vertel nog eens wat meer over toen de auto uitviel, hoorde je een gek geluid, begon hij te stotteren, was het gewoon ineens alsof je het gas losliet, of remde de auto ineens heel hard op de motor af?
Om eerlijk te zijn reed ik zelf niet. Een vriend van me had em geleend. Krijg em nu niet te pakken dus kan het niet precies vragen, maar zover ik begreep sloeg ie gewoon af, aangezien ie niet echt fatsoenlijk koppelde zal ie dus wel rustig terug gezakt zijn. Precies weten doe ik ‘t niet. Zal hem later op de dag nog eens bellen. Maar moet hem toch even bij de garage na laten kijken lijkt me???
Volcane 1.9I
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Je kunt naar een garage gaan, maar dat je koppeling stuk is weet je al, das ongeveer 1000 euro als je het door een garage laat doen. Daarom is het misschien handig om eerst ff uit te zoeken waarom hij niet meer start.
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Mechuccio schreef:Je kunt naar een garage gaan, maar dat je koppeling stuk is weet je al, das ongeveer 1000 euro als je het door een garage laat doen. Daarom is het misschien handig om eerst ff uit te zoeken waarom hij niet meer start.
Ja, dat is ook wel zo… 1000 euro is nogal voor een auto die me vorige week 1500 euro gekost heeft. Ik zou niet weten hoe ik uit kan zoeken waarom ie niet meer start. Maar als je een handje zou willen helpen, daar ben ik altijd heel erg gelukkig mee . Denk dat ik em naar de garage breng, em na laat kijken en ze nog niks laat repareren, dat ze maar even bellen. Heb de auto daar een week terug gekocht, zou onmenselijk zijn als ze me nu dik laten betalen voor een gare auto die ze afgeleverd hebben. Maar je weet het nooit heh. Geen idee wat het kan zijn dat ie niet meer start?
Volcane 1.9I
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Pimpert schreef:Mechuccio schreef:Je kunt naar een garage gaan, maar dat je koppeling stuk is weet je al, das ongeveer 1000 euro als je het door een garage laat doen. Daarom is het misschien handig om eerst ff uit te zoeken waarom hij niet meer start.
Ja, dat is ook wel zo… 1000 euro is nogal voor een auto die me vorige week 1500 euro gekost heeft. Ik zou niet weten hoe ik uit kan zoeken waarom ie niet meer start. Maar als je een handje zou willen helpen, daar ben ik altijd heel erg gelukkig mee . Denk dat ik em naar de garage breng, em na laat kijken en ze nog niks laat repareren, dat ze maar even bellen. Heb de auto daar een week terug gekocht, zou onmenselijk zijn als ze me nu dik laten betalen voor een gare auto die ze afgeleverd hebben. Maar je weet het nooit heh. Geen idee wat het kan zijn dat ie niet meer start?
oow, ok, als je hem een week geleden daar gekocht hebt, dan rap je knaken terugvragen! voor 1500 euro vind je wel een betere ZX! zeker het feit dat ze hem zo verkopen met een duidelijk slippende koppeling is niet netjes!
Ok, heb die vriend van me nog te pakken gekregen.
Hij reedt 80 continu, dus niet nog aant optrekken of aant afremmen. De motor maakte een geluid (klonk alsof je de koppeling te snel op laat komen met optrekken en dattie dan afslaat) toeren meteen naar nul en rolde in(!) de versnelling (3 of 4) naar 0km/h toe.
Volcane 1.9I
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Hhhmz, ik zou hem dan maar terug brangen naar de garage!
die auto heeft een stevig probleem, en ik kan me nauwelijks voorstellen dat dat “ineens” is. Zeker vwb die koppeling! Was het een Bovag garage waar je hem kocht?
Mechuccio schreef:Hhhmz, ik zou hem dan maar terug brangen naar de garage!
die auto heeft een stevig probleem, en ik kan me nauwelijks voorstellen dat dat “ineens” is. Zeker vwb die koppeling! Was het een Bovag garage waar je hem kocht?
Jub, maar geen bovag garantie, dat doen ze niet bij auto’s onder de verkoop prijs van 5000… garantie tot de hoek
Volcane 1.9I
Totaal aantal Berichten: 767
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
Pimpert schreef:Mechuccio schreef:Hhhmz, ik zou hem dan maar terug brangen naar de garage!
die auto heeft een stevig probleem, en ik kan me nauwelijks voorstellen dat dat “ineens” is. Zeker vwb die koppeling! Was het een Bovag garage waar je hem kocht?Jub, maar geen bovag garantie, dat doen ze niet bij auto’s onder de verkoop prijs van 5000… garantie tot de hoek
Laat maar weer eens zien dat je het best toch echt naar vergezeld van een kenner naar een garage moet, omdat ze je anders een potentieel oor aan naaien.
Mocht je nou niet naar je zin geholpen worden, heb je een soort zwarte lijst op internet staan voor slechte garage(houders). Even google-en
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Pimpert schreef:Mechuccio schreef:Hhhmz, ik zou hem dan maar terug brangen naar de garage!
die auto heeft een stevig probleem, en ik kan me nauwelijks voorstellen dat dat “ineens” is. Zeker vwb die koppeling! Was het een Bovag garage waar je hem kocht?Jub, maar geen bovag garantie, dat doen ze niet bij auto’s onder de verkoop prijs van 5000… garantie tot de hoek
Garantie of niet, ze hebben je een ondeugdelijke auto verkocht, en die hebben ze maar terug te nemen, als je nu een paar maanden verder was had je al wat minder grond om op te staan, maar binnen en week 2 ernstige problemen is reden genoeg voor jou om de koop te ontbinden.
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Niet om je handel te ondermijnen maar als die auto een week geleden is gekocht voor 1500 euro dan lijkt het me niet de bedoeling om daar meteen nog eens 1000 euro in te steken. voor dat totale bedrag koop je zo’n beetje een hagelnieuwe ZX. Die bak moet gewoon terug naar de garage, en ze zien maar wat ze ermee doen, maar geen garage kan het imho goed praten dat een auto binnen een week een compleet gare koppeling heeft en vastnaait. Wat zou kunnen is dat er misschien een keerring ernstig is gaan lekken waardoor de koppeling glad werd en uiteindelijk de motor droog is komen te staan, maar ik zou me er niet druk om maken…. terug met dat hok en zoeken voor een andere goede en ditmaal iemand meenemen die er verstand van heeft!
Ja, als het morgen beter weer is sleep ik em terug naar Oss en dan ben ik benieuwd wat ze zullen zeggen. Ik was cker niet van plan 1000 euro te gaan steken in dit geval. Voel me knap genaaid. Maarja, ff afwachten en kijken wat er gebeurt. Ik hoop maar dat ze een beetje mens zijn bij de garage en niet te commercieel lopen doen. maarja…
We´ll see… bedankt voor de support dusver
Volcane 1.9I
Echt niet normaal. Bij wat voor auto dan ook, na 2 weken zo’n probleem? Toch kan de garage zich beroepen op de lage prijs en bouwjaar van ‘t vehikel. Toon maar eens aan wat het was en dat het niet binnen de termijn dat je de kar heb gehad kan zijn ontstaan. Denk dat dit een onofficieel gevalletje van “coulance” gaat worden
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
OK, vanochtend garage gebeld. Ontsteking kapot waardoor hij niet meer startte.. En idd koppeling plaat versleten, dus een nieuwe… Hij maakt em deze keer, maar hij was er niet zo blij mee. Niet meer terug dus naar die garage… Nu maar hopen dattie ´t lang genoeg volhoudt.
In ieder geval bedankt voor jullie ondersteuning en ik blijf vrolijk dit forum volgen…
Nu maar hopen dattie minder gaat verbruiken haha!
Volcane 1.9I
Om jullie nog eens even wat leedvermaak te geven:
Het volgende is alweer kapot aan de auto!
Na het vervangen van de koppelingsplaat en ontsteking is ondertussen na het knappen ervan een vloeistof kabeltje vervangen. Ook is het hele koelsysteem doorgespoten en gereinigd nadat de sjefreparateur de dop van de koelvloeistof eraf had gedraaid en mij erop had gewezen dat koelvloeisof niet matgeel met klonten is.
Ook had ik de sjefreparateur gevraagd mijn voor remmen eens even na te kijken, deze piepte namelijk nogal. Het blijkt dat deze ook zeer snel aan vervanging toe zijn.
Sinds deze reparatie en reiniging beginnen meerdere slangen van het koelsysteem te scheuren, los te laten en kapot te springen. Loopt de motor zeer onregelmatig stationair. Bij het rijden schokt de auto bij het optrekken soms, het is alsoffie inhoudt en dan ineens weer niet en dan weer inhoud enz enz…
Ook komt er dunne grijze rook uit mijn radiator omhoog zetten.
Verder komt er abnormale witte rook uit de uitlaat gerold en heb ik de straat binnen 2 minuten stationair lopen vol rook staan.
Iemand ID-en wat het allemaal kan zijn?
Volcane 1.9I