Zojuist bij de afslag AMC op knooppunt Holendrecht kwam ik een zilvergrijze Deauville tegen met kenteken GD-SF-74. We zwaaiden naar elkaar en vervolgens hebben we een stukje achter elkaar aan gereden in Gaasperdam (omdat we blijkbaar allebei dezelfde kant op moesten).
Misschien iemand van hier?
(ik zag op de site van de RDW dat we onze wagens bijna tegelijkertijd hebben gekocht)
Even een spot van het Franse BX-forum: een BX Image (15RE) met CX-wieldoppen…
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 3830
- CX 2200
- CX 2200
XBXG schreef:Even een spot van het Franse BX-forum: een BX Image (15RE) met CX-wieldoppen…
euh.. mooi…
by the way, gisteren nog langs je oude huis gereden in Breda. Ook een paar mooie citroennen gezien maar geen camera bij me.. jammer.
Vandaag de Spookeend gezien: kwam van de A27 af om er meteen ook weer op te rijden?!
Alleen camera bij me op de telefoon, maar helaas door de rijdende beweging nét misgeschoten… Tja, met vrouw en kind in de auto ga ik geen idiote risico’s nemen!
BTW Spookeend: ik zat in die witte AX die met een bescheiden toetertje langsreed richting binnenstad Breda.
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Merk en type: Citroën BX
Eigenaar: onbekend
Land van herkomst: Nederland
Datum: 9 februari 2007
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: foto genomen bij Boot Holland
XBXG schreef:Nee, hij is met het vliegtuig gegaan, als ik het goed heb begrepen.
Schitterende spot, Marten! Een van de meest unieke BX’en, zo’n mooie rode Break 4WD. Al is de kans dat je een 4x4 tegenkomt sowieso groter in Zwitserland of Scandinavië.
Ja, het was een mooi ding! En tevens de enige BX die ik in Noorwegen heb gezien.
Totaal aantal Berichten: 27890
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Alexxxxx schreef:
Merk en type: Citroën BX
Eigenaar: onbekend
Land van herkomst: Nederland
Datum: 9 februari 2007
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: foto genomen bij Boot Holland
op de foto lijkt die zwart
maar de RDW zegt:
Voertuigsoort Personenauto
Merk CITROEN
Handelsbenaming BX 16 PROGRESS U9
Kleur(en) Grijs
Brandstof Benzine
G3 Installatie N.v.t.
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud 1580 cm3
Vermogen 65 KW
Aantal zitplaatsen 0
Aantal staanplaatsen N.v.t.
maar een grijze Progress is toch meer zilver/grijs en niet zo donker als op deze foto?
of zijn er 2 verschillende soorten grijs?
ik heb overigens nog nooit een zwarte Progress gezien…
of zit die link er naast?
De BX 16 TGI Progress is juist veel geleverd in Gris Silex, zoals op de foto. In grauw weer lijkt dit zwart, maar is toch echt ETWcR, oftewel Gris Silex—> zeer donker anthraciet grijs.
Ami 8 Club (1970)
Bij de eerste reeks Progressen van mei 1991 had je keuze tussen Vert Triton en Gris Dolmen. Later werd het model in het reguliere programma opgenomen en verviel Gris Dolmen ten gunst van Gris Silex.
Overigens even iets anders: een maand of 2 geleden spotte iemand van hier een Duitse witte BX 19 TRD type 2 met een ton op de klok op Ebay of Mobile. Van de eerste (opa)-eigenaar, perfecte staat etc…
Die wagen werd verkocht aan iemand op het Duitse Citroënforum die ‘m in orde maakte (distributieriem en paar puntjes op de i zetten). De BX bleek echt in goede staat en zou maandag ‘ontschorst’ worden.
Toch maar niet..
De BX stond geparkeerd en werd van achteren genomen door een Prelude, met achter het stuur een 20 jarige, schijnbaar dronken en in slaap gevallen.
Hij heeft het gelukkig wel overleefd i.t.t. de BX.
Don’t drink and drive heet zoiets geloof ik.
Voor het hele draadje: Link
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
- CX 2200
- CX 2200
jezus!
hopelijk krijgt ie wel wat centjes terug….
Bij dat soort dronken halluve zolen ben ik voor publieke straffing. Aan de schandpaal en dan bierflesjes tegen zijn harses smijten onder het motto; “drank maakt meer kapot dan je lief is”. Wat een eikel ben je dan zeg
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 4695
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Ach wat jammer….. voor de BX natuurlijk!! ja en all risk zal die wel niet verzekerd geweest zijn?? dus wat er nog te krijgen valt meenemen! een geluk dat ze er niet in zaten toen het gebeurde!!
- CX 2200
- CX 2200
m’n ex 16TRS automatic (SK-45-HG), in Tolhuis Nijmegen. Nieuwe eigenaar is nog steeds tevreden Toch wel een fraaie bx zeg!
Sjonge, wat zonde van die witte 19 TRD automatic! Uiterst zeldzame BX in een uiterst mooie staat. Ik heb heel dicht bij het punt gestaan om eens te gaan kijken bij die BX. Uiteindelijk is het een andere witte BX automaat geworden. Ik heb echt geen woorden voor wat er met die mooie BX is geworden. Als André Citroën dit ziet, draait ie zich om in z’n graf…
Ami 8 Club (1970)