M'thijs schreef:hoezo???
Omdat ik aangeef waar je speakers kunt kopen die zonder aanpasingen in de orginele gaten kunnen.
ja, dat is ook super! Mijn oplossing is ook van tijdelijke aard, het liefst heb ik natuurlijk ook mooi weggewerkte speakers in de originele gaten!
M'thijs schreef:ja, dat is ook super! Mijn oplossing is ook van tijdelijke aard, het liefst heb ik natuurlijk ook mooi weggewerkte speakers in de originele gaten!
Goedkope “tijdelijke” oplossing kun je vinden voor “achter” in oude gitaar versterkers. die maat is namelijk veel voorkomend. Dit gezegd hebbende ik had in mijn vorige ds een nieuwe visaton speaker voor achter voor zo’n 50 eurie. Dit is overigens wel 3jaar geleden.
Precies, bassist zijnde had ik ook daar al aan gedacht, ik meen dat het 10 iof 12 inch is, nietwaar? alleen een beetje zonde om daar bijv. een marchall voor te slopen, dan kun je beter een zelfbouwsetje nemen, want er zijn zat muzikanten met eigenbouw versterkers, alle speakermaten zijn gewoon te verkrijgen.
Maar als je lui bent en snel muziek wilt, neem je gewoon 2 oude boxen en die mik je op de grond, vervolgens rijd je daar maanden mee rond….
Totaal aantal Berichten: 2864
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
@Lopezedijkstra: ik heb je gelinkte site efkes bekeken,en ze hebben inderaad leuk spul.
Alleen: zijn die oude speakers nog te krijgen die precies die rechthoekige vorm hebben zodat ze zó in het dashboard kunnen?
ik heb ze zo snel niet op de site van Visaton gezien..(ik keek ik eroverheen?).
Wat is trouwens nu precies de maat van dat voorgedrukte deel in het hoedenplankgedeelte: 8 of 10 inch?
‘Spirit of avant-garde’
Pascal schreef:@Lopezedijkstra: ik heb je gelinkte site efkes bekeken,en ze hebben inderaad leuk spul.
Alleen: zijn die oude speakers nog te krijgen die precies die rechthoekige vorm hebben zodat ze zó in het dashboard kunnen?
ik heb ze zo snel niet op de site van Visaton gezien..(ik keek ik eroverheen?).Wat is trouwens nu precies de maat van dat voorgedrukte deel in het hoedenplankgedeelte: 8 of 10 inch?
De rechthoekige speakers hebben ze ook maar het is wel een site waar je doorheen moet worstelen.
Wil alsjeblieft niemand vanwege mijn opmerkingen een Marchall versterker slopen! Dat is zoiets als een continental edison slopen voor de knoppen. Ik heb net op marktplaats gekeken maar er worden onder het kopje gitaar versterkers ook losse speakers verkocht en als je “Hyundai” achtige versterker sloopt voor de speaker dan zie ik geen ethische bezwaren.
De maat weet ik niet zo meer uit het blote hoofd maar er is vast wel iemand die de kofferbak effe in wil duiken….ook al heb je geen speaker er zit al een patroon in het metaal waar je de maat uit kunt afleiden.
Totaal aantal Berichten: 2864
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Ik heb nog efkes gezocht op de bewuste site:
achter wordt het een T200 (bestelnummer 4720),voor een DX4x6P (bnr 4660).
Nu nog efkes kijken of ik met de maten wegkom in het dashboard..
‘Spirit of avant-garde’
Voor DS mobiel: het wieltje
[img=http://img443.imageshack.us/img443/8239/wieltjefu9.th.jpg]
En een oplossing voor radio en voorste boxen:
[img=http://img443.imageshack.us/img443/1106/roof3hi2.th.jpg]
Ik had overigens toen ik haar kocht daar al een constructie zitten, zo diep dat je je hoofd stootte en er geen kleppen meer onder pasten. Zo ergerniswekkend dat ik dat snel veranderd heb in iets dat bij de dikke dakrand past.
gerardeux schreef:En een oplossing voor radio en voorste boxen:
Heel mooi gedaan en afgewerkt !!
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 831
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
luidsprekers
misschien overbodig, maar wat ik gedaan heb is wellicht interessant.
Voorstoelen eruit, bekleding op de dwarsbalk voorzichting verwijderen.
Aan de voorzijde van de dwarsbalk 2 gaten maken (decoupeerzaag) met de mal van de gekochte speakers (ongeveer 15 cm), dit zo’n 20 cm vanaf elke kokerbalk. Bekleding terug en insnijden, bedrading onder de balk naar voren trekken en onder het tapijt op de bodem met ducktape naar de radio leiden.
Speakers monteren. Het mooiste resultaat krijg je door de speaker voor en achter als mono speakers te schakelen en de twee nieuwe gewoon links\rechts aansluiten.
Totaal aantal Berichten: 59
- BX TZD Turbo
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Ik had overigens toen ik haar kocht daar al een constructie zitten, zo diep dat je je hoofd stootte en er geen kleppen meer onder pasten. Zo ergerniswekkend dat ik dat snel veranderd heb in iets dat bij de dikke dakrand past.
Ik had deze oplossing van jou natuurlijk al eens bewonderd en het blijft voor een Injectie natuurlijk de ideale plek ivm de computer/modulator; tenzij je een injectie met schuifdak hebt zoals ik, dan past het helaas niet.
Blijft er over: handschoenenkastje, onder de stuurkolom of toch weer zo’n middenconsole erin.
Heeft iemand ervaring met de inbouw in het handschoenenvak? Foto’s?
Qua boxen: tweeters in de luchtinlaten v.h. dashboard + bass middenachter + twee keer hoedenplank klink perfect.
Ja hoi, lang niet gezien trouwens. Lopezdijkstra heeft wat eerder een plaatje van de montage in het dashboardkastje gepost, of wil je niet zagen in het dashboard? Ik vraag me trouwens af hoe dat er in het kastje uitziet althans als het een pallas kastje is dan moet die radio er dwars doorheen steken want die kastjes zijn diep en lopen meteen naar beneden. Je zou er ook een ID kastje achter kunnen schroeven wellicht kan de radio daar wel onderlangs?
Bij een open dak past het inderdaad niet alhoewel als ik een open dak zou hebben denk ik dat ik toch wel een kortere constructie ook zou kunnen maken. Wel krijg je dan een verdikking in het midden om de radio verder naar achteren te kunnen plaatsen