Niveau sensor van de ruitensproeier.
Rob Pistorius
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 19

Gepost: 03 januari 2006 11:04 PM

Beste c5 rijders,
Ik heb al een hele poos last van een soort storing maar weet hier geen raad mee hopelijk kunnen jullie me helpen.
Zodra ik mijn sproeier gebruik van de wisser zowel voor als achter begint gelijk mijn service lampje branden + de tekst ruitensproeier bijvullen.
terwel ik mijn sap helemaal bijgevult heb. ook af en toe bij het starten van de auto geeft hij de tekst bijvullen sap. PS ik heb al de lexiacomputer eraan gehad en had geen storing gevonden van de sproeier. Maar wel een permanente storing aan mijn rechts voor stuurhoek sensor wie weet wat dit is of betekend verder rijd mijn auto als een zonnetje.

Gr rob 2.0 HDI break 2004

Profiel  

V strom
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 131

Gepost: 09 februari 2007 10:07 PM
  [ # 1 ]

Is het mogelijk om via de computer de sensor zeg maar uit te schakelen, zodat je die melding niet aldoor krijgt ?

Profiel  

sat2000
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 143

Gepost: 09 februari 2007 10:33 PM
  [ # 2 ]

de niveau sensor in je ruitensproeier reservoir is waarschijnlijk geoxideerd waardoor de melding verschijnt in je display. de oplossing hiervoor is om de sensor te vervangen.

ook is er voor dit probleem een electronische aanpassing. de voeding van de sensor word in de bsm aangesloten op een ander punt waardoor de kans op oxidatie van de sensor aanzienlijk word verkleind

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook