Wat wil je hiermee nu precies zeggen?
C5 ph.1 1.8 16V Break (2001) 264.000km
Land Rover Lightweight 24V FFR (1982) 28.000km
Vroeger: BX ph.2 RD Break (1984) - AX ph.3 1.5D (1996) - Xsara ph.2 Coupé 2.0 HDi 90pk (2003) - C3 1.4 HDi 60pk (2003) - C5 ph.1 HDi 110pk Break (2003) - AX ph.2 1.1i - Xantia X1 1.9TD SX Break (1997) - Xantia X2 2.0 HDi 90pk Break (2000)
Totaal aantal Berichten: 4303
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Je bent natuurlijk altijd diagnose aan het stellen zonder de auto gezien te hebben
wat mij vaak opvalt is dat de echte goede bruikbare tips die door de vakmensen worden gegeven worden overspoeld door een tiental andere tips die veel makkelijker te controleren zijn maar niks met het probleem te maken hebben.
de vraagsteller komt hierdoor op een dwaalspoor en zal uiteindelijk de fout waarschijnlijk niet vinden.
en zeg nou zelf, als je een oplossing aandraagt en er word geen gehoor aan gegeven dan stop je op den duur met je adviezen omdat het toch niet helpt of word gelezen.
dit geld ook voor de electronische storingen er word een vraag gesteld, maar vervolgens komen er geen gegevens over de auto qua uitrusting enz…...
als je zo’n probleem aandraagt geef de laatste 8 cijfers van je chassisnummer er bij zodat er een schema bij gezocht kan worden zodat je ook gericht naar een probleem kan zoeken en aanwijzingen kan geven waar te meten. (ik verwacht dan wel van de vraagsteller dat hij weet hoe een proeflamp/multimeter kan hanteren)
maar kortom met goede info heb je al 75% van het probleem opgelost.
een deel van het probleem van de antwoorden ligt in de vraag. zo schiet me nu een topic te binnen waarin de starter een raar geluid hoorde bij de veerpoten voor, en of iemand er een oplossing voor wist. dan moet je eerst maar een beetje gaan gokken, of er achter proberen te komen wat er bedoeld wordt.
het helpt om de vraag zo specifiek mogelijk te beschrijven en ook aan te geven wat je al onderzocht hebt. dan kan een reaktie van iemand die al vaak gesleuteld heeft je een eind op weg helpen.
en regelmatig meelezen helpt ook, zo zie je vanzelf wiens menig waarschijnlijk meer te vertrouwen is.
ik haal een hoop informatie van het forum, èn hulp!, maar ik zal alleen reageren als ik behoorlijk zeker weet dat de vrager er wat aan kan hebben.
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar