De symptomen lijken een beetje op wat ik vorige week met m’n diesel had… afslaan zodra ie stationair moest gaan lopen, en later ook op de snelweg inhouden.
Bleek dat een van de metalen pijpjes van de warmtewisselaar achterop het blok los in de warmtewisselaar zat, en dus enorm valse lucht aanzoog. Pijpje vastgezet en probleem weg.
Gek is dat…..die kwaal heb ik nog nooit meegemaakt.
Wel een paar keer het metalen filterhuis (met die ronde opvoerknop erop) wat lek was.
Maar goed dat ik het weet….zo leer je weer eens wat erbij..we proberen onze TZD’s rijdend te houden, nietwaar ?
Gelukkig heb ik nu een TZD met al het Xantiafilter, waar ook de thermostaat zo lekker voorop zit, zodat je die makkelijk zelf kunt vervangen.
Robin schreef:Kan verder ook niet zoveel kwaad, hij zal alleen wat harder ‘nagelen’.
Een goede tip van jou…..mijn TZD nagelt ook als je accelereert…ik zal daar ook eens naar gaan kijken, of die kabel niet TE strak staat op de pomp.
Wel loopt hij bij koude motor mooi 1000 rpm…en als hij warm is 850….dus de waxthermostaat doet het nog.
Voor de volledigheid: dat warmtewisselaartje voor je diesel achterop het blok heb ik er 2 jaar geleden al vantussen gesloopt.
gr,
Daan
Dat de filosofie van citroen was dat een auto pas perfect is als je alles wat je niet nodig hebt eraf "designed" wil toch niet zeggen dat alles er vervolgens maar vanaf mag vallen?