interieurlampjes gaan niet van XM
dabeatisflo
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 414

Gepost: 05 februari 2007 05:04 AM

ik heb een xm uit 91, 2.1 diesel, en heb het volgende probleem:

als ik mijn contact afheb brand er geen enkle voorste interieurlamp, niet met deurcontacten, niet zonder. de achterste branden wel… maar ze gaan niet uit.

de deurcontacten gaan wel degelijk want ik hoor een ‘klik’ in het dashboard bij het indrukken van de deurcontacten. het rare is dat bij het indrukken van de deurcontacten nog steeds wordt aangegeven dat die deur openstaat… maar toch hoor ik in het dashboard een ‘klik’. zit er dan nog ergens anders een deurcontact, in het slot bvb?

als ik het contact aanzet dan kan ik de lampjes aan de voorruit wel manueel aanzetten. de lampjes vanachter branden ook.

nu is de vraag, hoe lang is die vertragingstijd eer de achterste lampjes uitgaan…

als ik het contact afzet, en ik doe alle portieren toe dan blijven de lampjes boven de achterdeuren branden, en die gaan niet uit.

ik hebbet wel degelijk over de 4 lampjes in het plafond. het lampje in de koffer brandt ook nooit, maar dat hebbik nog niet goed gecheked…

waneer werken de lampjes wel-niet enz?

BX 1.6i ‘93 verkocht
XM 2.1 ‘91 verkocht
BMW 525 2.5D ‘00 verkocht
C5 2.2HDI FAP AUT ‘05 verkocht
Berlingo 1.6 HDI 75pk gekocht
BMW 525 2.5DA ‘06 gekocht

Profiel  

dabeatisflo
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 10 februari 2007 06:58 PM
  [ # 1 ]

ik heb dus ene schema gevonden, maar dat lijkt niet echt op wat ik heb. ik blijk dan een afwijkende xm te hebben?
ppff wat is dat toch met die elektronica… zonder schema wordt het niks vrees ik…

BX 1.6i ‘93 verkocht
XM 2.1 ‘91 verkocht

Profiel  

xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2764

Gepost: 10 februari 2007 09:21 PM
  [ # 2 ]

heb je niet de schakelaars in de deursponning voor kapot ? dan branden dus de plafonniere en de rooie deurlampjes ook niet.. aangezien ze het op de achterportieren wel doen… Rolling Eyes

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  

dabeatisflo
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 11 februari 2007 08:12 PM
  [ # 3 ]

de lampjes blijven steeds branden…

alle schakelaars in het chassis werken, als de deuren toe zijn zijn ze allemaal open. maar als die schakelaar gene contact geeft wil dat zeggen dat hij open is dus zich als gesloiten portier gedraagt… dus op zich maakt dat niet uit?

in de linkervoordeur werkt de schakelaar niet welke meldt dat er een deur openstaat op het dashboard. de lampjes in het dashboard werken allemaal.

ik vind de draad niet welke de lampjes aan en uitschakelen, ik heb de 2 connectors onder het handschoenkastje al volledig uitgemeten maar ik vind niet direct iets.

onder het stuur zit het zekeringenpanneel, welke ik intussen losgemaakt heb. daar zit volgens mij iets niet pluis. het porbleem is wel dat ik dat paneel er niet kan uittrekken, want de bekabeling is nogal krap. hoe moet je dna in godsnaam een relais vervangen als je er niet achter kan…
die draden lopen echt overal en zitten overal vast, en zijn aan de korte kant.

ik zoek gewoon een deftig schema waar mijn xm aan beantwoord

xm 2.1 diesel uit 91, met elektrische ramen, centraal slot via IR en dimmerfunctie voor de lampjes. weet iemand een schema te vinden?

BX 1.6i ‘93 verkocht
XM 2.1 ‘91 verkocht

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook