Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 11-02-2007
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Ik heb iets vreemds, naast mijn ds verslaving dan.
Als ik met een halflege\volle tank een afslag (rechterbocht) indraai slaat de motor af, als ik weer rechtdoor rijdt of even sta slaat hij weer aan.
Linkerbochten leveren geen probleem op. Wat is het, wat is de oplossing ??
Totaal aantal Berichten: 43300
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Re: problemen ds 23 injectie
robbertkars schreef:Ik heb iets vreemds, naast mijn ds verslaving dan.
Als ik met een halflege\volle tank een afslag (rechterbocht) indraai slaat de motor af, als ik weer rechtdoor rijdt of even sta slaat hij weer aan.
Linkerbochten leveren geen probleem op. Wat is het, wat is de oplossing ??
Ik meen me te herinneren dat er in een DS tank schotten zijn gelast. Die voorkomen het heen en weer klotsen van je benzine, waardoor in een bocht de aanzuigleiding droog komt te staan. Het zou dus kunnen dat deze schotten in je tank los zijn gerot. Dat help enkel nog een andere tank…. Als je de achterbank wegneemt, en de plaat die boven de tank weg haalt, dan kun je bij de tankvlotter. Als je die losmaakt kun je in de tank kijken. Ik zou daar eens mee beginnen. succes.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
De aanzuiging zit rechts in de tank. In een bocht naar rechts verdwijnt de benzine naar links ...
DS’sen met carburateur hebben een filter in de tank. Dat kan dicht slaan. En dat levert dan in (lange) bochten naar rechts een hortende motor op. Daarnaast is de tank niet meer leeg te rijden.
Bij een injectie-model ontbreekt dat filter. Dus los van de mogelijkheid dat de aanzuigslang onvoldoende diep in de tank hangt, zou ik het niet weten.
Nieuwe tank? Dure grap…. als je er al eentje kunt vinden.
Ik zou het onderdelnboek er op na moeten slaan om te zien hoe de constructie precies is, maar het is duidelijk dat de aanvoer van benzine onvoldoende is. Verstopt filter/aanzuigpijpje waardor de pomp te weing kan aanzuigen lijkt mij plausibel.
Ik ga er van uit dat de rest van het systeem in orde is, want anders zou je dame er ook op andere mometne last van moeten hebben.
Weggerotte schotten in je tank, zou kunnne, maar dan zou de bodem van de tank toch ook vol moeten zitten met troep?
Eerst maar eens voorzichtig een blik werpen in je tank, misschien dat je een spiegeltje daarbij kunt gebruiken om om een hoekje in je tank te kunnen kijken.
Veel succes, ik ben benieuwd hoe je dit kunt oplossen…..
MVG, Peter
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!
Ik weet niet of een injectie een electrische brandstofpomp heeft
maar als dit zo is kan er ook ergens een stroomkabel sluiting maken
ik weet dat dit ver gezocht is maar heb het wel eens bij een ander semi-modern blik gehad.
wie weet .
succes .
Jeroen Hendriks schreef:Ik weet niet of een injectie een electrische brandstofpomp heeft
maar als dit zo is kan er ook ergens een stroomkabel sluiting maken
Deze heeft een elektrische brandstofpomp
brandstofpomp IE
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.