Tips voor langdurige stalling
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 09 februari 2007 11:27 PM

We hebben zopas een tweede XM bijgekocht voor tegen dat onze 96’er versleten is .

Heb een prachtkoop kunnen doen dance ,
een 2000 van de eerste eigenaar met geen 57.000 echte kilometers .
Nu heeft hij een C6 besteld . Zal ik daar maar vast een optie op nemen voor binnen een jaar of acht Wink

De planning is om deze voor enkele jaren weg te zetten .

Dus alle tips voor een langdurige stalling zijn welkom .

Uiteraard gaat hij op blokken , gaan de goede banden op onze dagelijkse XM en haal ik de accu eruit .

Wat nog meer ??

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 09 februari 2007 11:58 PM
  [ # 1 ]

misschien kun je hier nog wat bruikbaars vinden….

 

groet.

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 10 februari 2007 12:31 AM
  [ # 2 ]

de punten in die link hierboven

de mijne heb ik ook goed schoongemaakt en flink in de was gezet.

ook verstandig is, om er af en toe ff in te gaan zitten…  Mr. Green

Profiel  
 
Chevron
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 247
Geregistreerd: 13-04-2006

- AX 1.1 TGE Injecton
- XM V6 12V Exclusive automaat
Gepost: 11 februari 2007 11:14 AM
  [ # 3 ]

Stallen

Als je een auto voor langere tijd wilt stallen is het inderdaad goed om je aan de punten te houden die in de link hierboven genoemd worden, wil je echter niet rijden met de auto is het wel noodzakelijk om een keer of vier per jaar het blok ff rond te laten draaien zodat er zich inwendig geen roest kan vormen, voordat je hem wegzet de olie en het filter vervangen en liefst ook de koelvloeistof verversen met hele goede corrosiewerende koelvloeistof.

Groeten Gijs

Mijn fijne XM heeft inmiddels ruim 400.000km gelopen en rijdt nog fantastisch!

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17405
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 11 februari 2007 05:03 PM
  [ # 4 ]

Het mooiste zou natuurlijk zo’n Permabag met regenereerbare cylinders zijn, maar indien je die niet hebt, is het aan te bevelen om in ieder geval een vochtvreter in de auto te zetten. Je zou de rugleuning van de achterbank neer kunnen laten, zodat ook de bagageruimte droog blijft.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
abxsport
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 682
Geregistreerd: 22-12-2006

Gepost: 12 februari 2007 12:14 AM
  [ # 5 ]

Stilstand is achteruitgang voor een auto, houd er rekening mee dat al het rubber uitgedroogd is als je er weer mee gaat rijden. Dat betekent speling op de gehele wielophanging, complete uitlaat kan je vervangen en daarnaast nog de motorschade door de lange periode dat ie stil staat. Daarom is onderhoud ook erg van belang voor een auto: kilometerstand zegt niks, goed onderhoud des te meer. Met de auto rijden is waarschijnlijk beter en uiteindelijk goedkoper dan hem ergens te stallen…

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 12 februari 2007 12:23 AM
  [ # 6 ]

het uitblijven van de hitte van het blok in het motorcompartiment zorgt er iig voor dat de rubber slangen daar niks te lijden hebben…

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook