7 van de 35
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »

Diesel ... LPG of Benzine ??
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 19 november 2004 05:04 PM
  [ # 91 ]

Dat is natuurlijk ook klinklare onzin…die z.g. *Onveiligheid* van LPG-stations. Confused

In de 36 jaar dat ik nu auto rijd, heb ik nog nooit iets gehoord van een ontploffend LPG tankstation (of bevoorradings-auto)....danwel de gastank zelf in een auto. Rolling Eyes

Ik houd persoonlijk niet zo van gas vanwege de stank die je altijd had in de auto en de ruimte die hij innam….plus het slechter optrekken….ik heb het dan over pakweg 20 jaar geleden. Cool

Maar dat het net als Aardgas beter is (of je kunt beter zeggen, Minder slecht) voor het milieu….staat buiten kijf. Exclamation

Nee…..ik denk dat Vadertje staat er alweer spijt van heeft, dat ze ooit besloten hebben om minder WB te vragen voor die G3 installatie’s…en nu weer allerlei dingen verzinnen om nog verder Auto’tje te pesten. Evil or Very Mad

Profiel  

winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2255

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 19 november 2004 05:47 PM
  [ # 92 ]

Dan gaan we toch weer lekker op sla-olie rijden?  Laughing  Laughing  Mr. Green Heel milieuvriendelijk hoor. En die patatlucht krijg je er gratis bij!  Twisted Evil

Overigens heb ik liever een gasauto voor me rijden dan een benzineexemplaar. Benzine stinkt toch wat meer uit z’n uitlaat. Enne, laat ik het verder maar niet hebben over mijn turbodiesel, die stinkt het meest!!  Surprisedops:

Profiel  

Klussie
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 253

Gepost: 23 november 2004 11:28 PM
  [ # 93 ]
Bram schreef:

Ik houd persoonlijk niet zo van gas vanwege de stank die je altijd had in de auto en de ruimte die hij innam….plus het slechter optrekken….ik heb het dan over pakweg 20 jaar geleden. 

Ik dacht toch echt dat juist die oude diesels van die slechte optrekkers waren.
En wat die ruimte betreft, tegenwoordig heb je van die prachtige ringtanks die op de plaats van het reservewiel komen.
Alle ruimte dus.

Arie

C5 2.0 LPG van 2005 met 235.000 km

___
Ex: C5 1.8 16V LPi van 2002 - 375.000 km
Ex: Xantia 1.8-16V SX break aug.98-LPG G3-CC-Airco- 326.000 km
Ex: Xantia 1.8-8V SX break van juni 97 LPG/G3 - cc - Airco en 295.000km
Ex:  Xantia 1.8-8V SX van Okt.93 op LPG km/st 405.000

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 23 november 2004 11:51 PM
  [ # 94 ]

Jawel….maar ik had het over 20 jaar geleden. Wink

Profiel  

Klussie
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 253

Gepost: 23 november 2004 11:55 PM
  [ # 95 ]

Ik ook! Laughing

Arie

C5 2.0 LPG van 2005 met 235.000 km

___
Ex: C5 1.8 16V LPi van 2002 - 375.000 km
Ex: Xantia 1.8-16V SX break aug.98-LPG G3-CC-Airco- 326.000 km
Ex: Xantia 1.8-8V SX break van juni 97 LPG/G3 - cc - Airco en 295.000km
Ex:  Xantia 1.8-8V SX van Okt.93 op LPG km/st 405.000

Profiel  

Flapdrol
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 423

- Xsara Break 1.6i 16v Différence II
- (Grand) C4 Picasso 1.8 16v Ambiance
Gepost: 24 november 2004 02:26 AM
  [ # 96 ]

ik ben toch wel erg tevreden over LPG
Al rijd ik er zelf helaas niet (meer) op Sad

Profiel  

> 5000 berichten

Gepost: 24 november 2004 03:39 AM
  [ # 97 ]
hammie schreef:

Ik ook! Laughing

Jawel…..maar ik reageer op je volgende opmerking Laughing

tegenwoordig heb je van die prachtige ringtanks die op de plaats van het reservewiel komen.
Alle ruimte dus.

Wink

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 25 november 2004 03:03 PM
  [ # 98 ]

Mijn huidige dagelijkse wagen (SEAT Surprisedops: ) rijd op LPG en ik wil niet meer anders, tenminsten, wat brandstof betreft. Het is heerlijk aan de pomp, tankje vol voor €18,- en dan kan ik weer zo’n 400Km rijden.
Momenteel ben ik in onderhandeling om mijn Seat in te ruilen op een GS, deze zal dan ook zeker weer een LG intallatie krijgen.
Hoewel enkelen het zonde vinden op een GS op LPG te zetten, heb ik er zelf weinig problemen mee. Alleen moet je het motortje natuurlijk met respect behandelen, maar ja, da’s toch normaal?

Profiel  

Auzz
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 135

Gepost: 30 november 2004 12:58 AM
  [ # 99 ]

Gezien mijn huidge wensenpakket kies ik voor een diesel.

Relaxed, stil, dankzij hulpmiddelen snel zat, relatief zuinig, hoge acceradius en het is gewoon heerlijk om met weinig toeren behoorlijke kruisnelheden te halen.

Maar zoals ik al zei.. Alleen dankzij de hulpmiddelen zoals een turbo en de common rail inspuiting. Als je puur over de basis van de verschillende concepten praat is benzine in mijn ogen nog steeds de mooiere manier van vooruit komen. Vooral met een smeuïge 6 in lijn of V6

Ik reed vorig jaar eens in een Almera 2.2 TD. Absoluut snel, maar als je wilt voelen hoe snel de ontwikkelingen rond de diesel zijn gegaan dan raad ik je aan om hierin te rijden. Wat een tractor!

Profiel  

jeroen_m
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 263

Gepost: 27 januari 2005 09:43 PM
  [ # 100 ]

Diesel!
Dieselmotoren hebben door hun hogere compressie een beter rendement (±40% ) dan benzinemotoren (slechts ±30%).
Bovendien koop je aan de pomp meer energie en goedkoper in de vorm van dieselolie (±36MJ per liter), dan in de vorm van bezine (±30MJ per liter). En vervolgens springt een dieselmotor economischer met die aangekochte Joules om.
Alleen direct ingespoten benzinemotoren met een hoge compressie (en dan zo hoog dat bougies overbodig worden) kunnen een beter rendement halen, maar dan spreek je van een benzinegestookte diesel.
In een dieselmotor kan je een grote verscheidenheid aan brandstoffen verstoken (diesel, plantenolie, petroleum, kerosine, benzine, terpentine en ook LPG, aardgas en biogas). Hoewel bij het stoken van gassen in een dieselmotor bougieontsteking of enige dieselinjecie nodig is voor de ontsteking van het veel klopvastere gas.
Kortom voor mij is er maar één sequentiële interne verbrandingsmotor en dat is de uit 1890 daterende briljante uitvinding van Rudolph Diesel.

`verum ipsum factum’

Profiel  

> 5000 berichten

Gepost: 27 januari 2005 10:45 PM
  [ # 101 ]
jeroen_m schreef:

Kortom voor mij is er maar één sequentiële interne verbrandingsmotor en dat is de uit 1890 daterende briljante uitvinding van Rudolph Diesel.

Zijn er dan ook Externe verbrandingsmotoren ? Laughing

Maar verder met je eens hoor Wink

Trouwens….*Mijn* eerste Diesel, waar ik mee reed… was een Detroit 2-takt diesel Exclamation ....van de M-113….in 1970 toen ik in militaire dienst zat. Wink
Mij viel toen al dat mooie regelmatige geluid op van die motor.

the Detroit Diesel 400 hp 6V53TA engine coupled with the Allison X200-4A transmission, providing the power and reserve necessary to maintain pace with front line units.

Ik kom nog regelmatig op kazernes, omdat mijn zoon militair is…..en mag dan altijd graag even naar de draaiende V12 bi-turbo diesel luisteren met 1500 pk van de Leopard-II tank. Cool

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7071

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 28 januari 2005 01:56 AM
  [ # 102 ]

Uhmmm, da’s toch een M114 CRV? En ehhh… hadded die dingen 400pk? Volgens mij helaas ietsje minder zie hier   YPR’s hebben maar 260pk (geen wonder dat ze voor geen meter rijden), ook 2 takt diesel, maar ik heb een beetje veel tijd in YPR’s die als vervoermiddel ingezet werden gezeten om er fan van te zijn. Schietoordopjes inhouden om niet door te worden. Echt niet normaal die herrie. Doe mij maar een patria.

Heb ik nog weleens een stukje mee gereden, dat is nou een relaxed pantservoertuig. Maar, als we het over pantsers hebben, dan valt mijn keuze toch op de Merkava. Die is immers hp geveerd Smile

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  

> 5000 berichten

Gepost: 28 januari 2005 02:20 AM
  [ # 103 ]

Ik heb blijkbaar het verkeerde foto’tje gelinkt…...het was er eentje die steeds veranderde van type. (een soort flash dus)

De M113 had volgens jou minder PK’s ?
Kan hoor….maar met die M113 (uit de jaren 60) kon je tegen de 70 km p/u rijden, herinner ik me nog.
Overigens was ikzelf YA-328 chauffeur (dikke daf dus)....dat (illegaal) *tankje rijden* deden we op de Leusderheide tijdens bivak….wij hadden een hele geschikte luitenant Smile ....die het allemaal best vond wat we deden, zolang we er maar niet de openbare weg op gingen. Laughing

En die (eveneens) dienstplichtige Tankchauffeurs (v/d Centurion, AMX en Leopard-I) wilden wel graag met *mijn* Dikke Daf door de blubber ‘‘scheuren’‘.....dat ging ze dus niet goed af, omdat ze niet wisten waar het *korte piefje* precies zat. Twisted Evil
Heb dus zowel met de M113, de Centurion en de Leo-I gereden, met die laatste ook op de Vlasakkers (Amersfoort)....voor degenen die niet weten wat dat zijn, ...daar test SBS-6 vaak nieuwe auto’s voor hun programma. Exclamation 

Ik ga nu heel erg offtopic Surprisedops: ...(als Mod) ...maar vooruit. Wink

Om het weer een beetje ontopic te maken…..sinds die tijd heb ik mijn voorliefde voor diesels gekregen….helaas waren er in 1971 (toen ik was afgezwaait) nog geen kleine middenklassers met een zuinige diesel….en ik reed toen ook nog niet zoveel km’s.

Mijn eerste diesel was een Peugeot 504 met de 2.3 D motor….omdat ik zo nodig met een sleurhut naar de Eiffel wilde. Confused
Heerlijke (en comfortabele) auto herinner ik me nog.
De tweede was een 305-break 1.9 D….(in 1990)....en sinds die tijd daarna dus de BX diesel(s).

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 28 januari 2005 04:35 AM
  [ # 104 ]
Bram schreef:
jeroen_m schreef:

Zijn er dan ook Externe verbrandingsmotoren ? Laughing

Hehe Twisted Evil , Jawel Bram die bestaan, de ouderwetse Stoommachine zoals deze door James Watt is uitgevonden.
De verbranding (kolen) vind immers buiten de cylinders plaats, stoomdruk drijft de zuigers aan, het principe is verder als ik mij niet vergis hetzelfde als 2-takt.

Maar er kwam een moment dat men zei dat kolen waren om op te koken en dat de verbrandingsmotoren maar eens op benzine moesten gaan lopen Wink
Zoiets geld tegenwoordig toch ook voor? ehh? laat maar zitten straks word ik nog geband zoals dat met sommige leden op een ander forum is gebeurt Wink

Profiel  

winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2255

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 28 januari 2005 10:52 AM
  [ # 105 ]
Bram schreef:

....Om het weer een beetje ontopic te maken…..sinds die tijd heb ik mijn voorliefde voor diesels gekregen….helaas waren er in 1971 (toen ik was afgezwaait) nog geen kleine middenklassers met een zuinige diesel....en ik reed toen ook nog niet zoveel km’s…

Leverde Peugeot toen nog geen diesels in de 204 of de 304? Ik ben van een wat latere generatie, dus ik weet het ook niet precies, maar Peugeot was er volgens mij wel heel vroeg bij.  Smile

Profiel  

7 van de 35
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook