Paravent-bak onder voorruit roestvrij houden
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 11 februari 2007 11:22 PM

Wie heeft ervaring met het roestvrij houden van de bak onder zijn voorruit??
(onder het rooster bij de ruitenwissermotor)

Moet dat met menie en dan met tectyl of gelijk met tectyl over de fabriekslak??

Moet uiteraard eerst even de vliegroest op de felsrand verwijderen…

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 12 februari 2007 08:39 PM
  [ # 1 ]

alle vuil verwijderen, afloop open houden en de ruitenwissermotor roestvrij maken, afdekkap ruitenwisseras vervangen door een nieuwe

bij mij zit er gewoon lak op en niet echt geroest, roest kwam vooral van ruitenwisser (nu netjes in orde)

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 12 februari 2007 11:39 PM
  [ # 2 ]

Zit eigenlijk nog geen roest in de bak, wel op de lasrand, die je makkelijk kan bereiken, eigenlijk nog splinternieuw.

Ik wil het wel roestvrij houden…

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
Piet Visser
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 407
Geregistreerd: 01-11-2006

- C5 Charactére
Gepost: 13 februari 2007 12:20 AM
  [ # 3 ]

Ik heb zelf goede ervaringen met Dinitrol AV8, dat spul kruipt zelfs tussen de gepuntlaste platen door en blijft enigzins elastisch.
Blijft ook min of meer doorzichtig wat ik erg prettig vind i.v.m. inspecteren.
Aanbevolen laagdikte is slechts 0.05 mm dus alleen bruikbaar in gebieden die niet aan water-straling bloot staan.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 13 februari 2007 01:17 AM
  [ # 4 ]
Maurice van Mourik schreef:

Zit eigenlijk nog geen roest in de bak, wel op de lasrand, die je makkelijk kan bereiken, eigenlijk nog splinternieuw.

Ik wil het wel roestvrij houden…

buiten de bak dan?

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 14 februari 2007 10:24 AM
  [ # 5 ]

Er zitten aan de buitenkant van de bak slechts twee plekjes te grootte van een eurocent, die moeten ook wel even weggewerkt.

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 15 februari 2007 12:14 AM
  [ # 6 ]
Maurice van Mourik schreef:

Er zitten aan de buitenkant van de bak slechts twee plekjes te grootte van een eurocent, die moeten ook wel even weggewerkt.

best wel want begint voor zover ik al gezien heb bijna altijd van buiten

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
I Claudius
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 548
Geregistreerd: 29-08-2006

Gepost: 19 februari 2007 11:00 AM
  [ # 7 ]

Klopt, als je water op de voorruit laat lopen dan zie je dat er water van je spatbord-goot (daar waar het chassis-nr instaat) ook even lekker naar binnen kan lopen,en wel precies op die naad die meestal zo krokant wordt.
Ik heb dat opgelost met een stukje lood(extra gootje gemaakt) Gr Claus

5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris

2CV6 (1983)
C5 Break (2005)

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 20 februari 2007 02:56 AM
  [ # 8 ]

Surprisedops: zo ver was ik nog niet gaan zoeken, dacht dat het opspattend water was

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook