Ik ben voor de bijl gegaan bij het zien van deze ID 20 uit 1971
Vorige week wezen kijken. Ziet er redelijk uit, mooi matbeige!
Beetje roestig aan onderzijde deuren en bij de strips, ook achter de achterschermen zit wat werk. Maar…......kokerbalken en onderzijde zijn eerder al aangepakt en ziet er fris uit.
De bedoeling vorige week was een proefritje, maar na een 4 maanden stilstand deed de brandstofpomp niet meer mee. Uiteraard zou de eigenaar er een nieuwe opzetten en heeft ie dat inmiddels ook gedaan. De dame loopt weer, en hoe! Heeft iets van 160000 km gelopen.
Is een 5 bak.
Maar let eens op de deurgrepen en de buitenspiegel, lijken mij details van een ouder exemplaar. Of werd de ID in 1971 in France nog zo geleverd? Het betreft een importje uit 1994. Vanaf toen door huidige eigenaar gekoesterd (en verwaarloosd?)
In ieder geval, ik ga voor een paar muntjes het avontuur aan. Ga hem vrijdagmiddag halen…........zucht…....nog 4 nachtjes slapen
gaaf, ik wens je veel plezier en geluk met deze auto!!!
Ziet er wel erg roestig uit vind ik, dat wordt een aardige klus om te herstellen, of zijn de foto’s erger dan het werkelijk is? Let wel: roest komt van binnenuit dus is altijd erger dan van buiten.
Die deurklinken zijn origineel hoor, eind ‘71 kwamen de inliggende deurklinken. Spiegel weet ik niet maar zl vast ook nog wel de originele zijn.
Nou, lig maar fijn wakker en geniet van het vooruitzicht, dan geniet je straks door het voorRuitzicht!
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005
- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Mooi man! Gefeliciteerd…
Houd ons op de hoogte als je haar aan het opknappen bent.
DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03
M'thijs schreef:gaaf, ik wens je veel plezier en geluk met deze auto!!!
Ziet er wel erg roestig uit vind ik, dat wordt een aardige klus om te herstellen, of zijn de foto’s erger dan het werkelijk is? Let wel: roest komt van binnenuit dus is altijd erger dan van buiten.
Die deurklinken zijn origineel hoor, eind ‘71 kwamen de inliggende deurklinken. Spiegel weet ik niet maar zl vast ook nog wel de originele zijn.
Nou, lig maar fijn wakker en geniet van het vooruitzicht, dan geniet je straks door het voorRuitzicht!
Roest ziet er in het echie beter uit. De deuren zijn gewoon matig maar zeker 3 van de 4 nog wel met weinig moeite goed te krijgen. 1 is er slechter aan toe, maar het wordt weer lente dus de laskar kan van stal.
Ik heb ze veel beroerder gezien, en vooral onderhuids is deze nog zeer redelijk, de balken zijn er een paar jaar geleden nieuw ingelast, professioneel gedaan. Bodem ook hard, technisch goed, dus ik heb er alle vertrouwen in.
En….het zal geen showroom-ID worden, maar wel een leuke beginner, kan ik veel ervaring in ID/DS mee opdoen en uiteindelijk een gave kopen. Met veel geld is het makkelijk om een goede te vinden, met 1500 euro een sport om een in de basis redelijke te vinden, en dat is me gelukt.
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Hey Mark, das ff andere koek ( beetje letterlijk onder aan de deuren heheh ) maar wat een mooie wagen…. eens later als ik groot ben dan wil ik er ook een….
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005
- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
beek3762 schreef:...En….het zal geen showroom-ID worden, maar wel een leuke beginner, kan ik veel ervaring in ID/DS mee opdoen en uiteindelijk een gave kopen. Met veel geld is het makkelijk om een goede te vinden, met 1500 euro een sport om een in de basis redelijke te vinden, en dat is me gelukt…
En de kans dat een dure DS er mee stopt is net zo groot. Alleen doet het dan veel meer pijn.
DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
gefeliciteerd, mooi zo een id
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
De auto heeft nog behoorlijk wat tijd en liefde nodig om haar in volle glorie te herstellen.
Niet erg,daar is de prijs dan ook naar..
En een beetje handige giechel kan z’n creativiteit hier wel op botvieren lijkt me.
Die sierstrips zijn niet origineel (op een Super/20) en beruchte roestvangers,misschien een reden om ze achterwege te laten…
Deurklinken zijn,zoals Mathijs al aanhaalt,pas in modeljaar ‘72 (dus vanaf sept ‘71) van het verzonken type.
Heel veel plezier met de wagen,en verlies je moed niet als de restauratie wat meer tijd zal gaan kosten als dat je in eerste instantie hebt beraamd.
Succes!
‘Spirit of avant-garde’
Hee gefeliciteerd met je snoek. Ik zag ook de advertentie staan op marktplaats.Ik ken de auto verder niet. Maar ik wens je er erg veel plezier mee.
~Gefeliciteerd met je nieuwe dame!~
Animal triste post coitum
Inderdaad, gefeliciteerd met je nieuwe dame. Niet iedereen heeft het budget om een “kant en klare” DS te kopen. Voor iedereen is het een andere hobby, ik kan bijvoorbeeld niet echt sleutelen, heb er ook de ruimte niet voor, rijden vind ik echter fantastisch. Dan moet je al een auto vinden waar eigenlijk niets aan hoeft te gebeuren.
Als ik de ruimte, de kennis en de tijd had zou ik hetzelfde gedaan hebben..
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
Geweldig! Altijd hartverwarmend om te horen dat zo’n ID, die er toch een beetje triest uit ziet, in handen van een liefhebber komt.
En ja, ik ben ook gewoon een beetje jaloers op iemand die een Snoek koopt.
Totaal aantal Berichten: 777
Geregistreerd: 30-05-2005
- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
Ach, zie ook de schoonheid van roest, dit is toch prachtig zo? Glimmende snoeken zijn er al genoeg. Een paar mooie (kleine) wieldoppen er op en het ziet er al een stuk beter uit! Feli met de ID, toch de mooiste uitvoering (en nee, ik ga hierover niet in discussie )
wieldoppen
Kees-Jan Smit schreef:Ach, zie ook de schoonheid van roest, dit is toch prachtig zo? Glimmende snoeken zijn er al genoeg. Een paar mooie (kleine) wieldoppen er op en het ziet er al een stuk beter uit! Feli met de ID, toch de mooiste uitvoering (en nee, ik ga hierover niet in discussie )
De chromen wieldoppen worden erbij geleverd, moeten alleen weer even gemonteerd worden
Totaal aantal Berichten: 27931
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Geweldig,gefeliciteerd met je aankoop. En erg veel plezier ermee.