1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 

Rrrroetfilter
Ralph
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 135

Gepost: 11 februari 2007 05:59 PM

Ik heb mijn auto maar niet verkocht, denk ook niet dat het nog gaat gebeuren…. de Xantia is toch wel erg fijn Smile
Maar goed, nu ben ik toch wel erg benieuwd hoe dat nu zit met die roetfilters.
Mijn Xantia is namelijk een TD en zijn er eigenlijk hier wel roetfilters voor te krijgen?
In hoeverre gaat het straks verplicht worden en zo, heeft iemand hier verstand van?

Xantia 1.9 TD Break

Profiel  

voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508

Gepost: 11 februari 2007 08:51 PM
  [ # 1 ]

Ik ben ook wel benieuwd, ook naar de kosten. Je krijgt van de overheid €500,- subsidie, dat zou het best eens aantrekkelijk kunnen maken.

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8156

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 11 februari 2007 09:10 PM
  [ # 2 ]

Op de site van Vrom kan je kijken voor welke auto’s er achteraf roetfilters in te bouwen zijn. Klik voor de link.
De Xantia staat er niet tussen. Wie weet heeft de importeur meer informatie, want met name voor de HDi verwacht ik dat er een roetfilter is. De TD zal te oud zijn ben ik bang.
Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

Martijn de Ruijter
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1501

- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gepost: 11 februari 2007 10:41 PM
  [ # 3 ]

Op dit moment zijn er alleen goedgekeurde filters te krijgen voor de Xsara Picasso en Berlingo met 2.0 HDi motor. Prijzen?  Geen idee….

Gr Martijn

Profiel  

sat2000
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 143

Gepost: 12 februari 2007 06:09 PM
  [ # 4 ]
voge schreef:

Ik ben ook wel benieuwd, ook naar de kosten. Je krijgt van de overheid €500,- subsidie, dat zou het best eens aantrekkelijk kunnen maken.

dat is alleen bij de eerste montage van het filter, en zoals het er nu naar uitziet moet zo’n achteraf gemonteerde roetfilter om de 50 a 60000km worden vervangen, en dan steunt de overheid je niet meer,wat weer hoge kosten met zich meebrengt.

Profiel  

Hans01
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 136

- C5 PT 180 Shine
Gepost: 13 februari 2007 02:05 PM
  [ # 5 ]

Waarom zou je überhaupt een roetfilter willen plaatsen Confused
Kost geld, vermogen, is beperkt houdbaar, lekker laten zoals het is.
Milieu? Komt uit de kast als er weer eens geld gescoord moet worden. En in het ergste geval een mooi koraalrif bij Hoek van Holland voor de kust Razz

Alles wat niet verplicht is moet je in Nederland nooit vrijwillig doen, dan wordt het namelijk verplicht Twisted Evil

GreetZ
Hans (ook 1.9TD)

Met de C5 Airscross is de score Mercedes vs Citroën nu 8-8

Profiel  

Hans01
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 136

- C5 PT 180 Shine
Gepost: 13 februari 2007 02:05 PM
  [ # 6 ]

sorry, dubbel geplaatst Surprisedops:

GreetZ
Hans (ook 1.9TD)

Met de C5 Airscross is de score Mercedes vs Citroën nu 8-8

Profiel  

Martijn de Ruijter
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1501

- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gepost: 13 februari 2007 02:46 PM
  [ # 7 ]
Hans01 schreef:

Waarom zou je überhaupt een roetfilter willen plaatsen Confused
Kost geld, vermogen, is beperkt houdbaar, lekker laten zoals het is.
Milieu? Komt uit de kast als er weer eens geld gescoord moet worden. En in het ergste geval een mooi koraalrif bij Hoek van Holland voor de kust Razz

Alles wat niet verplicht is moet je in Nederland nooit vrijwillig doen, dan wordt het namelijk verplicht Twisted Evil

GreetZ
Hans (ook 1.9TD)

Kijk, das tenminste een langetermijnvisie.  Rolling Eyes

Gr Martijn

Profiel  

ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660

Gepost: 13 februari 2007 02:56 PM
  [ # 8 ]

het is niet altijd verstandig om een roetfilter in te bouwen.

ik merk het zelf (mijn C5 heeft er 1) veel korte stukjes en stadsverkeer komen het filter niet tengoede.
ik moet regelmatig eens een stukje snelweg doen zodat het filter zich regenereerd. Wink

Profiel  

abxsport
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 682

Gepost: 13 februari 2007 05:02 PM
  [ # 9 ]

Roetfilters zijn helemaal niet zo goed als wel beweerd wordt. Daarnaast zijn ze slecht voor de gezondheid. De roetfilters houden de grote deeltjes tegen die je lichaam er zelf ook wel uit filtert, de schadelijke kleine deeltjes laat het roetfilter echter gewoon door en maakt ze zelfs giftiger… Maja bij de EU en de regering denken ze alleen maar in deeltjes en niet aan de belangrijke grote van de deeltjes.

De kleine deeltjes zijn zeer kanker verwekkend…

Daarnaast kunnen de filters ook dicht slibben waardoor de werking ook minder wordt, de af-fabriek filters hebben een hele andere werking.

Profiel  

eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2937

Gepost: 13 februari 2007 05:50 PM
  [ # 10 ]

@ABXsport, je sprookje over kleine deeltjes is echt grote onzin, lees er dit draadje
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=167003&highlight=roetfilter
maar eens op na en check alle plaatjes en links die ik en anderen gepost hebben maar eens door.

Je twijfels over nabouwfilters is meer gerechtvaardigd, die bestaan al dik twinitg jaar en hun matige werking en inefficientie hebben direct geleid tot de ontwikkeling van regenerative systemen zoals het FaP van Citroen/Peugeot.

abxsport schreef:

Roetfilters zijn helemaal niet zo goed als wel beweerd wordt. Daarnaast zijn ze slecht voor de gezondheid. De roetfilters houden de grote deeltjes tegen die je lichaam er zelf ook wel uit filtert, de schadelijke kleine deeltjes laat het roetfilter echter gewoon door en maakt ze zelfs giftiger… Maja bij de EU en de regering denken ze alleen maar in deeltjes en niet aan de belangrijke grote van de deeltjes.

De kleine deeltjes zijn zeer kanker verwekkend…

Daarnaast kunnen de filters ook dicht slibben waardoor de werking ook minder wordt, de af-fabriek filters hebben een hele andere werking.

In dit draadje trouwens nog een vergelijk tussen oude auto’s en huidige normen:

http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=169495&start=0

daan kan je een indicatie krijgen van de winst die er behaald wordt. Een echt FaP is >99.9% effectief, een nabouw filter niet meer dan 30-40% (meer dan de helft van de uitstoot gaat er gewoon doorheen)

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  

abxsport
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 682

Gepost: 13 februari 2007 08:42 PM
  [ # 11 ]

Ik bedoel ook die retro-fit-shit, die af fabriek werken anders zoals vermeld. Beter dus. FAP is gewoon een goed systeem. Mijn verhaal gaat dan ook helemaal over retro-fit.

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8156

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 13 februari 2007 10:01 PM
  [ # 12 ]

Eviltwin, dank voor je reactie en het opzoeken van de link waar dit gerucht over filters al eerder aan de orde was. Martijn, ook jij bedankt voor je terechte reactie, die een glimlach bij mij niet kon onderdrukken.

Wat mij betreft voldoende reden om de milieudiscussie te sluiten. Ook 30 of 40% helpt, moge dat duidelijk zijn. Maar er moet dan ook meer bekend zijn over de levensduur van de filters.
Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

jumpy
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 70

Gepost: 13 februari 2007 10:06 PM
  [ # 13 ]

beetje vreemd verhaal,maar ben vandaag bij de dealer geweest voor info voor een filter.
naar het schijnt raad citroen nl het af om een filter te monteren ?
aangezien zij nog niet precies weten wat de filter op de langere termijn doet.
volgens de dealer is het zelf zo dat ze ook de garantie in dat geval laten vervallen.
dus ik snap het eigenlijks niets meer van,nog meer mensen met deze ervaring???

ballon Citroen C1 Exclusive

Profiel  

ronama
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3660

Gepost: 13 februari 2007 10:10 PM
  [ # 14 ]
jumpy schreef:

naar het schijnt raad citroen nl het af om een filter te monteren Confused:

http://autotelegraaf.nl/vanonzeredactie/?id=42936

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 13 februari 2007 10:15 PM
  [ # 15 ]

storm in een glas water het zelfde verhaal met bijv lpg inbouw dat je garantie vervalt is gewoon dikke onzin Wink

Profiel  

1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook