Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
ziet er gaaf uit
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Wat voor BX is dat Jorik? Ik zie een 16v ph2 bodykit, maar mis de verbreding op de roostertjes en de brede deurstrips, en ik zie een ‘gewone’ GTi spoiler.
Hey BxBandit,
het is een ‘gewone’ GTi 8klepper met 4WD. Hij is voor zover ik heb kunnen achterhalen nieuw met 16v bodykit en typebordjes geleverd.
en dan ook nog lekker leer, wat wil een BX-er nog meer ?
Ciao
Jorik
uhm…..160PK!?
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 3680
- C5 2.0 16v HDi Break
Simpele Ziel schreef:uhm…..160PK!?
Nah, eerder 122…
Eveneens ben ik tevens ook.
Wozes..das even een mooie auto !! Prachtig, zwart, rode striping, mooie velgen en leer..jaja
Coole bak
deze zwarte BX 4x4 komt uit Brielle, en heeft een keer een reportage gehad in de CitroExpert.
is toen nieuw een heleboel aan extra opties opgeplakt. auto is bestald hier in nederland omdat de eerste eigenaar vaak in duitsland zat met glade wegen en sneeuw in het zuiden van D-land. later is de auto door de tweede eigenaar gekocht, omdat de eerste eigenaar niet meer de benodigde 4x4 nodig had.
nu weet ik dus bij wie de auto nu is
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
knäckor schreef:Simpele Ziel schreef:uhm…..160PK!?
Nah, eerder 122…
Ik reageerde eigenlijk op: Wat wil een BX’er nog meer?
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Bandenmaat
Hallo mede BX-ers,
ik weet dat de beste maat voor mijn 16” velgen
205-45-16 (qua omtrek gelijk aan standaard 195-60-14) maaaaar:
Ik zoek Michelin winterbanden en kan deze niet in een 205-45-16 maat vinden. Zou 205-50-16 ook passen? Ik weet dat ik dan een kleine tellerafwijking krijg.
Ik hoor het graag.
Groeten,
Jorik
Winterbanden moet je altijd een stuk smaller nemen om zo de druk per vierkante centimeter te verhogen, waardoor je meer contact hebt met de weg bij sneeuw en gladheid.
Het beste kun je dus voor 195/45/16 of misschien zelfs 185/50/16 gaan.
Maar 205 brede winterbanden voor een BX zijn echt veeeeel te breed!
- BX Sport MK2
- AX GT chic
WYD schreef:Winterbanden moet je altijd een stuk smaller nemen om zo de druk per vierkante centimeter te verhogen, waardoor je meer contact hebt met de weg bij sneeuw en gladheid.
Het beste kun je dus voor 195/45/16 of misschien zelfs 185/50/16 gaan.
Maar 205 brede winterbanden voor een BX zijn echt veeeeel te breed!
]
mij adviseerden ze zo smal mogelijk dus ik zou voor 175 of 185 gaan.. (winterbanden kleven best )
De deauville velgen onder mijn BX zijn echt in hele slechte staat en de voorbanden waren enorm gaar. Ik wilde daarom dus mijn extra set ZX 16V velgen onder de BX monteren, maar ondanks dat ik in dit topic heb gelezen dat de velgen moeten passen, heb ik mijn twijvels/problemen.
Ze zitten er enkel voor onder nu, omdat er achter een schroef met uitsteeksel door de remschijf zit die ik er niet uit kreeg . De deauville velgen hebben een hogere ET waarde dan de 16V velgen, deze hebben een ET van 15. Nu heb ik achter echt niet veel ruimte tussen de 165 banden om de deauville velgen en de wielkast aan de de buitenzijde. Ik heb dan ook mijn twijvels of de 16V velgen achter zullen passen(195/55R15, 6,5J ET15). Ook trekt de wagen nu vrij sterk naar rechts, ik kan dit niet verklaren de banden zijn goed en de velgen recht.
- BX Sport MK2
- AX GT chic
gewoon achter passen
ik heb het ook wel gehad 195 met ET 15 en met passen weet je het meest
Daarnaast komt ET 15 al 9mm meer naar binnen
en trekken naar rechts? zijn banden goed uitgeballanceerd?
verder staat het wel gaaf bij een donkere bx
McDean schreef:en trekken naar rechts? zijn banden goed uitgeballanceerd?
Trekken heeft niks met balanceren te maken, dan moet je naar de uitlijning kijken nadat je de ophanging gecontroleerd hebt op speling..