XBXG schreef:arjan_verkade schreef:misschien kan je hem wit spuiten?
Had ik ook al aan zitten denken. Als ik dat doe, zal het het allerlaatste zijn wat ik aan de BX doe. Ik bedoel daarmee dat er een hele hoop andere dingen zijn die prioriteit hebben. Die vulopening is echt het minste waar ik me aan stoor. Ik stoor me meer aan de roest…
Hmm, dan ga je met je ventieldopje naar de dealer! Vraag je of ze er een nieuwe auto omheen kunnen leveren?
Het is in ieder geval ontzettend vervelend, op deze manier! Ik hoop dat je volgende week weer op LPG kunt rijden, dan kost het in ieder geval al stukken minder geld, elke tankbeurt!
Re: XBXG’s BX 16 TZI automatic LPG [foto p.4]
Helaas heb ik er nog geen meter op LPG mee kunnen rijden vanwege verkeerde afstelling. Stationair slaat ie bijna af bij 400 à 500 tpm en met gasgeven (stationair) gaat er vanalles tikken in de gastank.
Hmm, lijkt wel alsof de afsluiter telkens aan/afsluit? De afsluiter wordt normaal ingeschakeld bij draaiende motor of bij het starten.
Leuke kar voor jou gezien de kenmerken. Wel jammer van hetgeen dat er gesloopt is (achterspatborden) en dat ie niet meer goed op LPG reed. Dat deed ie eerder toch prima.
Sja, en dat dat je weer een BX zou kopen is niet zo verbazingwekkend. Het was alleen de vraag wanneer.
Zouden die achterspatborden nu niet ontzettend gaan roesten? Zo met die afgeslepen rand eraan?
Harm schreef:Zouden die achterspatborden nu niet ontzettend gaan roesten? Zo met die afgeslepen rand eraan?
Lijkt me wel tenzij ze netjes afgewerkt worden met lak.
Ja, lijkt me ook. Je kunt het jammer genoeg zelfs zien op de foto! Nouja, eerst maar eens weer op lpg rijden, lijkt me!
Harm Geplaatst: 12 Feb 2007 14:09 Onderwerp:
————————————————————————————————————————
Zouden die achterspatborden nu niet ontzettend gaan roesten? Zo met die afgeslepen rand eraan?
Ik heb zondag die randen gezien enne daar is weinig eer meer aan te halen en ik zou er inderdaad haal snel wat aan gaan doen want met dit weer en al dat zout op de weg heb je binnen no time hele mooi uitgeslepen bruine kasten
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Sja, ik zit er niet echt op te letten moet ik bekennen.
Ik overweeg eerder een 16V-uitbouwset. (nog niet naar gezocht trouwens).
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
hey,
heb jij nou nog intersse in het GTI interieur? anders ga ik dat binnenkort eens op MP zetten ofzo.
pff, lastig zo’n kat die meetypt…
Lees ik nou dat deze BX opel wielkasten krijgt?
woutersmits schreef:hey,
heb jij nou nog intersse in het GTI interieur? anders ga ik dat binnenkort eens op MP zetten ofzo.
pff, lastig zo’n kat die meetypt…
Wilde je nog ff bellen. Zo kan ook: ik ben zo tevreden met het huidige interieur dat ik het zonde vind om deze te vervangen…
Jouw interieur vindt wel een nieuwe liefhebber.
voge schreef:Lees ik nou dat deze BX opel wielkasten krijgt?
Niks geen Opul-spul op mijn auto graag. Ik rij Citroën, dus heb ik stijl.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Even een update:
Ziet er onschuldig uit hè?
Ben er echter niet zo blij mee. Deze foto is vanochtend genomen bij LPG-specialist ACA in Arkel.
Ik moest enkele uren de BX achterlaten om de diagnose te laten stellen, aangezien de BX niet op LPG rijdt. Ja, op 400 toeren stationair en telkens schakelend tussen benzine en LPG. Dus sinds ik ‘m heb enkel op benzine gereden, en deze fijne garage had gelukkig vandaag al tijd voor een opname van mijn dame.
Helaas zal de reparatie richting de aanschafprijs van de BX gaan.
De verdamper is totaal niet meer af te stellen en moet vernieuwd worden. Ook moet een van de relais op het schutbord worden vernieuwd. Dit relais zorgt voor de totale stopzetting van 1 brandstof en volledige toevoer van de andere brandstof en omgekeerd.
Ook laat ik maar meteen de automatische versnellingsbakolie vervangen, want het peil ervan was erg laag.
Voorlopig rijd ik dus een paar dagen in een leenauto. Gelukkig geen afgetrapte Golf III zoals laatst bij Citroën Van Beers in Hilversum, maar een heerlijke Fiat Brava 1.6 16V. Heeeerlijke limousine, goede afwerking, net interieur, zeer fijne bediening en goed confort (je zou bijna denken dat er veerbollen onder hangen… ).
Foto 1 van de Brava.
Foto 2 van de Brava.
Als alles goed gaat, heb ik zaterdag de BX net op tijd om naar de technische meeting van de BX Club Nederland te gaan.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:Even een update:
Voorlopig rijd ik dus een paar dagen in een leenauto. Gelukkig geen afgetrapte Golf III zoals laatst bij Citroën Van Beers in Hilversum, maar een heerlijke Fiat Brava 1.6 16V. Heeeerlijke limousine, goede afwerking, net interieur, zeer fijne bediening en goed confort (je zou bijna denken dat er veerbollen onder hangen… ).
Zo’n Brava (was alleen 1.4 12v) heeft een vriend van mij gehad Na koppelingsplaat vervangen te hebben bleek de oliepomp vastgelopen te zijn en de motor teveel te zijn beschadigd om nieuwe pomp erin te zetten. Hij heeft hem dus verkocht via het brava forum
tegenvaller!! hoop dat het hiermee wel opgelost is dan
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
XBXG schreef:Even een update:
Voorlopig rijd ik dus een paar dagen in een leenauto. Gelukkig geen afgetrapte Golf III zoals laatst bij Citroën Van Beers in Hilversum, maar een heerlijke Fiat Brava 1.6 16V. Heeeerlijke limousine, goede afwerking, net interieur, zeer fijne bediening en goed confort (je zou bijna denken dat er veerbollen onder hangen… ).
Zo’n Brava (was alleen 1.4 12v) heeft een vriend van mij gehad Na koppelingsplaat vervangen te hebben bleek de oliepomp vastgelopen te zijn en de motor teveel te zijn beschadigd om nieuwe pomp erin te zetten. Hij heeft hem dus verkocht via het brava forum
Mooie BX trouwens en veel plezier ermee Ik ga morgen weer ff een dag stagelopen bij VW Audi
hel1 schreef:tegenvaller!! hoop dat het hiermee wel opgelost is dan
Sja, het is zeker even een tegenvaller, maar je blijft bezig met BX’en hè... (<—zéér sarcastisch lachende smiley)
Ik krijg morgen te horen of de reparaties zijn gelukt en of het bedrag naar boven of naar beneden kan worden bijgesteld.
Oja: Alcyone, gezellige dag gehad met je! Nog bedankt om me “op te vangen”, anders had ik uren in die saaie wachtruimte moeten zitten.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX