Zoals een aantal van jullie weten heb ik afgelopen zaterdag een DS gekocht, een DS 20 Hydraulique uit 1968. Gisteren ging ik weer even kijken bij de dame, die nu in de garage staat te wachten op beter weer zodat we kunnen gaan rijden.
Ik heb even rondgeneusd in de auto, daar had ik afgelopen weekend geen tijd voor gehad, en ik kwam in het dashboardkastje een instructieboekje tegen van een DS 20/21 Mecanique uit 1970, zowel voor de berline als de break, wel de carburateur versie. Niet echt voor mijn auto zeg maar.
Nu vroeg ik mij af of iemand misschien een instructieboekje voor mijn auto heeft maar zelf een instructieboekje zoekt voor een Mecanique uit 1970.
Het gaat hier om een boekje formaat A5 met een rode kaft waarop dus een DS staat en Mecanique.
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
Totaal aantal Berichten: 2967
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Re: Instructieboekje DS mecanique 1970 ruilen?
Bas schreef:Zoals een aantal van jullie weten heb ik afgelopen zaterdag een DS gekocht, een DS 20 Hydraulique uit 1968. Gisteren ging ik weer even kijken bij de dame, die nu in de garage staat te wachten op beter weer zodat we kunnen gaan rijden.
Ik heb even rondgeneusd in de auto, daar had ik afgelopen weekend geen tijd voor gehad, en ik kwam in het dashboardkastje een instructieboekje tegen van een DS 20/21 Mecanique uit 1970, zowel voor de berline als de break, wel de carburateur versie. Niet echt voor mijn auto zeg maar.
Nu vroeg ik mij af of iemand misschien een instructieboekje voor mijn auto heeft maar zelf een instructieboekje zoekt voor een Mecanique uit 1970.
Het gaat hier om een boekje formaat A5 met een rode kaft waarop dus een DS staat en Mecanique.
Heel toevallig: heb ook pas (5 februari 2007) een DSuper uit 1971 gekocht: het instructieboekje dat er in lag past er ook niet bij, dus.
ik heb een boekje met groene kaft, op de cover staat ID, op de achterzijde “Uitgave november 1968”.
Doorbladerend gaat dit boekje over ID19/ID20 mechanique….
Het is misschien niet helemaal wat je zoekt, maar we komen allebei dichter in de buurt als we ruilen, toch?
Eigenlijk moeten we nu nog een paar mensen hebben met hetzelfde “probleem” en dan komen we uiteindelijk tot de oplossing dat iedereen het juiste boekje krijgt. We wachten dus nog even af, horen we niets dan ruil ik graag met je.
Totaal aantal Berichten: 783
- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Ik heb twee boekjes. Volgens mij zijn ze allebei voor de Dsuper 5, maar dat moet ik nog even nakijken.
Als het twee dezelfde zijn, wil ik er eventueel wel 1 ruilen voor een boekje van een DS20 BVH.
DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03
Dus nu zoeken we nog iemand die een ID19 of ID20 rijdt uit 1968 en die een instructieboekje heeft van een DS19 of DS20 hydraulique en dan zijn we rond.
Dan kan mijn boekje naar Langevelsloo
Dat van Langevelsloo naar Vlietmansje
Dat van Vlietmansje naar X
Dat van X naar mij
Iemand???????
Ik heb 5 boekjes zonder de bijbehorende auto’s:
DS20/21 mechanique, origineel 1971 goede staat
DS21 Injection 1970/1971, goede copie
DS19 Hydraulique 1966, goede staat
DS19 Hydraulique 1965, goede staat
ID20/21 zonder kaft, verder goede staat.
Wil iemand z’n auto ruilen bij mijn boekje?
Elke weg leidt weer naar een andere weg
DS19MA
DS21 Pallas IEH
Peugeot 404
DS4
gehad: DS21M Pallas, Xantia 21TD Break, C5,BX’en, GSA, CX, 204’en, 304’en
Totaal aantal Berichten: 2259
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Veel instructieboekjes zijn bij Chyparse te koop (nieuwe uitgave).
Totaal aantal Berichten: 2967
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
fluidphreak schreef:Veel instructieboekjes zijn bij Chyparse te koop (nieuwe uitgave).
Als ik een nieuw boekje zou kopen, zou ik ook een nieuwe DS erbij willen.
Gelukkig kon ik een oude DS vinden, dus bijpassend boekje is voldoende!
Totaal aantal Berichten: 783
- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
De twee boekjes die ik heb zijn van de DS 20/21 Mecanique. Ze zijn nog erg mooi, dus ruilen doe ik niet zomaar.
DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03
Even korte samenvatting, voor dit uit de hand loopt en iedereen zich er mee gaat bemoeien.
We zoeken nu dus nog 1 persoon die een instructieboekje heeft van een DS hydraulique uit 1968 (mag ook 1969, zolang het oude dashboard er maar in vermeld staat) en die dit boekje wil ruilen tegen een instructieboekje uit hetzelfde jaar maar dan van een ID.
Totaal aantal Berichten: 7904
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Bel of mail eens met Erik Verhaest van Citroën NL. Die had een tijd terug een hoop nieuwe instructieboekjes van de DS, GS, CX etc. liggen en gingen voor 5 piek weg.
Zo vond ik dus het mijne van de DS23 Pallas Automatique, nieuw en de originele NLse uitgave!
Kan je me even een PB’tje doen met zijn E-mail adres??
Totaal aantal Berichten: 2485
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Chyparse heeft nieuwe boekjes van de DS 21 Hydraulique 1967. Technisch identiek aan 1968, alleen met tweede neus. Aangezien mijn DS 21H ook van laat 1968 is, vond ik dit goed genoeg.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Is een ander dashboard..
Totaal aantal Berichten: 2485
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Bas schreef:Is een ander dashboard..
Als je valt over de ronde schakelaars en RVS/creme afwerking ipv jouw zwarte dashboard, dan is het een ander dashboard ja.
Of heb je een Frankenstein met een type 3 dash?
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Ik vind het toch echt wel een ander dashboard hoor. Dat van mij heeft maar 4 knopjes en geen dashboard vol met knopjes. Plain and simple.