3 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Mijn HDI blijft maar zuipen
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 13 oktober 2004 01:57 PM
  [ # 31 ]

Naja dan weet ik et ook niet, ik deed 700kilometer op een tank. Ik zal wel teveel wegen ofzo… Overigens 5000 in 4 weken Smile

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 13 oktober 2004 02:52 PM
  [ # 32 ]

Over die Caddy gesproken (beetje offtopic, want het gaat hier over een HDI Wink )......ik moest 1 week geleden voor 2 dagen even een auto huren, omdat mijn BX verkocht was en ik op zoek was naar een ZX en/of AX diesel…..ik heb toen een 1 jaar oude Caddy SDI gereden…...en daar had ik 153 km mee gereden, er moest 6 liter diesel in.  Shocked

Dat zou meer dan 1 op 20 zijn geweest…...OF die verhuurder heeft hem niet goed afgevuld….Of dat ding reed superzuinig. Confused:

Verder vond ik (en zoon Renz trouwens ook) hem best wel pittig rijden hoor. Cool
Wel een Stuiterbak…....maar ja, het is dan ook geen Citroën.

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 13 oktober 2004 03:01 PM
  [ # 33 ]

Ik wil het er niet meer over hebben. Traumatische ervaring. Ik hoor nog die diesel galmen in die klankkast.  Crying or Very sad

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
gti_styling84
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1352
Geregistreerd: 13-09-2004

Gepost: 13 oktober 2004 03:13 PM
  [ # 34 ]

Citroen RULEZZZZZ Very Happy

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 13 oktober 2004 10:28 PM
  [ # 35 ]
T(h)ijs schreef:

Ik wil het er niet meer over hebben. Traumatische ervaring.

Ik hoor nog die diesel galmen in die klankkast.  Crying or Very sad

Maar dat heb je ook in een Berlingo met grijs kenteken (en zonder tussenschot). Confused
(eigen ervaring)

Profiel  
 
dennis van der ven
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 651
Geregistreerd: 12-07-2004

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
Gepost: 31 oktober 2004 11:33 PM
  [ # 36 ]

verbruik

mijn 4x4 rijdt gemiddeld 1 op 12,5 en ik heb er nu ca 3000 km mee gereden

alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN

Profiel  
 
Auzz
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 135
Geregistreerd: 29-11-2004

Gepost: 30 november 2004 01:07 AM
  [ # 37 ]

Betreft een Xsara HDI 90

Normaal gebruik:  1 op 15 tot 1 op 17 (stadsverkeer, buitenwegen en snelwegen (120-130, soms 140))

Als ik het heel rustig aan doe: 1 op 18, op een lange vakantierit net aan 1 op 18/19

Wel heb ik bijna altijd de airco (klimaatregeling) aan, vooral met dit vochtig weer, en altijd de verlichting.

De waarden die de topicstarter noemt zijn buiten proportie en een verder onderzoek waard.

Profiel  
 
HDI
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 24-07-2004

Gepost: 30 november 2004 01:27 AM
  [ # 38 ]

Het heeft even geduurd maar toch een update.

Inmiddels (na 12000 km) is hij weer iets zuiniger gaan rijden, maar zeker geen 1 op 14, dat heb ik nog nooit gehaald. Ik moet de laatste tankbonnetjes nog eens erbij pakken en gaan rekenen, dan kan ik als het tegenvalt een afspraak maken bij de garage. Ik moet nu echt gaan tanken na iets van 600 km, dan gaat er meestal iets van 50,.. liter weer in. Dat is dus gemiddeld 1 op 12…... en dat met vooral snelweg en cruisecontrol vaak aan!

Ik vraag me alleen af wat de garage eraan kan doen? wat voor een oplossingen kunnen ze gaan bieden?

gr. Rogier

Profiel  
 
HDI
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 24-07-2004

Gepost: 30 november 2004 09:41 PM
  [ # 39 ]

update:

na vandaag weer even de tank gevult te hebben, en op een verbruik van 1 op 10,6 gehaald te hebben was ik maar eindelijk weer eens naar de garage gegaan. We hebben afgesproken dat ik een weekend een leenauto krijg, en zij gaan een weekend rondrijden in mijn auto. Dan gaan we het verbruik naast elkaar leggen. Ik hoop dat hier wat uit gaat komen, want dit kan gewoon echt niet meer vind ik. Verder bevalt de auto zeer zeker, lekker comfortabel, en praktisch, maar door dat idiote verbruik…. Evil or Very Mad 

Ik moet de 10e naar de garage, ben benieuwd…

Gr. Rogier

Profiel  
 
HDI
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 24-07-2004

Gepost: 14 december 2004 05:12 PM
  [ # 40 ]

update:

De garage heeft mijn auto een weekend gehad, 500 km mee gereden, en een verbruik gehaald van 1 op 16 Surprisedops:

Tip was om later te schakelen als de motor warm is, ik schakel nu op de 2000 toeren, degene die ermee had gereden rond de 3000 toeren.. verder toch proberen om iets rustiger te rijden Rolling Eyes

Ik ben benieuwd wat mijn verbruik deze keer wordt.. hou jullie op de hoogte.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 14 december 2004 06:01 PM
  [ # 41 ]

Ah je rijdt gewoon heel hard Smile.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
HDI
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 24-07-2004

Gepost: 14 december 2004 06:38 PM
  [ # 42 ]

Surprisedops:  Surprisedops:  Surprisedops:  Surprisedops:  Surprisedops:

Het lijkt erop, nou ja, het is ook zoo verleidelijk om tussen de 130 en 140 te rijden.. Maar evengoed, ik denk dat het schakelen ook al iets zou uitmaken, even afwachten. Het is nu natuurlijk een uitdaging om ook zo een laag verbruik te halen.

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 14 december 2004 06:57 PM
  [ # 43 ]

Het harde rijden is waarschijnlijk het probleem niet eens zozeer. Ik heb de indruk dat HDI’s erg gevoelig zijn voor de rijstijl: het omgaan met gaspedaal, anticiperen, schakelen, toerentallen, uit laten lopen, etc.

Profiel  
 
Auzz
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 135
Geregistreerd: 29-11-2004

Gepost: 15 december 2004 09:50 AM
  [ # 44 ]

Toch kijk ik met een beetje scheef oog naar het verhaal van de garage.

Ten eerste 500 km in een weekend rijden is voor mij (helaas) soms wekelijkse kost, echter dan zit ik 3/4 van de tijd wel op de snelweg. Met een constante snelheid op de snelweg rij ik zeker een stuk zuiniger dan 1 op 16.

Verder rij ik ook vaak genoeg tussen de 130 en 140. Ook al trap ik zo hard als ik wil. Een verbruik van 1 op 11 heb ik nog nooit gehaald. Nu is de stroomlijn van de Xsara misschien wel iets gunstiger zijn dan van je Berlingo, maar zoveel verschil. Ik weet het niet.

Qua schakelen Meestal schakel ik tussen de 2300 en 2700 toeren. Bij 3000 toeren (of hoger) schakelen is iets wat ik niet vaak doe (pas als ik het schakelmoment wil uitstellen). Koppel zat.

Succes, ik ben erg benieuwd.

Profiel  
 
HDI
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 24-07-2004

Gepost: 15 december 2004 02:50 PM
  [ # 45 ]

Hi auzz,

Bedankt voor je antwoord, Het is toch ook weer een bevestiging wat schakelen betrefd, ik zal zeker pas later gaan schakelen, dus niet op max 2100 toeren, maar iets daarboven. Deze week moet ik op het eind weer aardig wat rijden, dus ik ben benieuwd hoe ik het verbruik krijg.

gr Rogier

Profiel  
 
 
3 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook