in het werkplaatshandboek staat nagenoeg van ieder injectie onderdeel hoeveel ohm ie moet zijn zo kun je bijvoorbeeld eenvoedig aan de ECU stekker meten of iedere injector wel aangesloten is (moet geloof ik iets van 2K7 zijn (2700 ohm))
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
citroen23 schreef:in het werkplaatshandboek staat nagenoeg van ieder injectie onderdeel hoeveel ohm ie moet zijn zo kun je bijvoorbeeld eenvoedig aan de ECU stekker meten of iedere injector wel aangesloten is (moet geloof ik iets van 2K7 zijn (2700 ohm))
Injector heeft met ongeveer 4 ohm wel genoeg!
citrods schreef:citroen23 schreef:in het werkplaatshandboek staat nagenoeg van ieder injectie onderdeel hoeveel ohm ie moet zijn zo kun je bijvoorbeeld eenvoedig aan de ECU stekker meten of iedere injector wel aangesloten is (moet geloof ik iets van 2K7 zijn (2700 ohm))
Injector heeft met ongeveer 4 ohm wel genoeg!
zal die 2k7 wel van die NTC temp. sensor zijn oid. t’is ook alweer een tijdje geleden….......... ops:
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Waarschijnlijk schrikt het injectiesysteem af omdat het gewoon wat ingewikkelder is dan een simpele carburateur. En die ECU, dat is de ‘computer’ toch? Als die stuk gaat kan iemand met wat verstand van electronica dat toch wel reparareren, ik neem aan dat het een paar transistors e.d. betreft…
Totaal aantal Berichten: 25607
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
fluidphreak schreef:Waarschijnlijk schrikt het injectiesysteem af omdat het gewoon wat ingewikkelder is dan een simpele carburateur. En die ECU, dat is de ‘computer’ toch? Als die stuk gaat kan iemand met wat verstand van electronica dat toch wel reparareren, ik neem aan dat het een paar transistors e.d. betreft…
Die ECU gaat alleen kapot door kortsluiting. anders niet en het zijn idd een hand vol transistors. Verder ligt citromobiel er mee VOL!
Check de site van JP Banders eens die de porsche 914 heeft beschreven. Zelfde injectie…
kan je je lekker inlezen als het regent!!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
citroen23 schreef:in het werkplaatshandboek staat nagenoeg van ieder injectie onderdeel hoeveel ohm ie moet zijn zo kun je bijvoorbeeld eenvoedig aan de ECU stekker meten of iedere injector wel aangesloten is (moet geloof ik iets van 2K7 zijn (2700 ohm))
Kijk, dat soort zaken gaan mij boven de pet, maar kan ik dat soort dingen bijvoorbeeld mbv of adhv het werkplaatshandboek doen.
Staat daarin precies uitgelegd wat je moet doen of is het alleen door ervaren monteurs te gebruiken
Eenmaal citroen, altijd citroen
Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel
ach valt wel mee als iemand bij jou in de buurt uitlegd hoe je ohm’s moet meten maar ja het wordt wel moeilijk om een leek uit te leggen hoe je een schema moet lezen…..........
alhoewel; in zowel de kluwer boeken als de DS werkplaatshandboeken staat het altijd in de trend van: meet met ohmmeter over pennetje 2 en 7 en dat is dan wel weer uit te leggen. moet je alleen iemand vinden die daar een middagje voor vrij wil maken..
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
ik denk dat ik binnenkort toch maar ff naar die 23ie ga kijken met iemand die er verstand van heeft. Ik constant aan die auto en het is alweer een tijdje terug dat ik in een snoek heb gereden (dat is iets wat je echt kan missen).
Als ik hem eenmaal heb gekocht kan je toch niet meer terug en moet je alle problemen oplossen die je tegen komt (wat je toch doe, anders rij je niet).
Eenmaal citroen, altijd citroen
Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel
Wat is er mis met een “gewone” DS 20 of 21 Pallas? Het hoeft niet meteen injectie te zijn.
Wat ben je van plan om te gaan doen met je DS, rustig toerritjes maken of ben je van plan met 180 over de Duitse autobahn te gaan scheuren? Ik heb zelf gewoon een DS 20 met ongeveer 90 PK. Naar huidige maatstaven niet zo heel veel maar genoeg voor wat ik er mee wil doen.
Heb je anders de DS 23 al een keer gezien die bij Citrosars staat? Plaatwerk helemaal gerestaureerd: http://www.citrosars.nl
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Bas schreef:Wat is er mis met een “gewone” DS 20 of 21 Pallas? Het hoeft niet meteen injectie te zijn.
Wat ben je van plan om te gaan doen met je DS, rustig toerritjes maken of ben je van plan met 180 over de Duitse autobahn te gaan scheuren? Ik heb zelf gewoon een DS 20 met ongeveer 90 PK. Naar huidige maatstaven niet zo heel veel maar genoeg voor wat ik er mee wil doen.
Heb je anders de DS 23 al een keer gezien die bij Citrosars staat? Plaatwerk helemaal gerestaureerd: http://www.citrosars.nl
Het gaat mij niet om de injectie, het gaat mij om het totaal plaatje:
Pallas, electrisch schuifdak, hoofdsteunen, middenarmsteun, verstralers onder de bumper, inliggende klink, laatste dashboard, halfautomaat, laatste stuur, metallic lak, trekhaak, mooie bekleding (geen leer), etc….
Ik controlleer elke dag het internet, heb er ook al een paar gezien. Die van Citrosars is geen pallas, en ik ben niet zo gecharmeerd van dat ‘oproldak’.
Wat betreft het vermogen, ik heb zelf een id 19p gehad. Die had vermogen genoeg voor mij (was geloof ik 75 pk). Ik hou van mooi rustig rijden en genieten, voor het snellere werk pak ik mijn bx wel.
Die injectie komt met die wagen
Eenmaal citroen, altijd citroen
Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel
Daar heb je gelijk in. Het is inderdaad geen Pallas, dat stukje had ik over het hoofd gezien.
Het internet is een goede plek om te beginnen met zoeken. Blijven zoeken, ik had het geluk dat ik precies op tijd op internet keek en de eerste was die kwam kijken. Jouw DS komt ook nog wel.
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
ik heb die ds van jou ook snel gezien op het net (ik kijk drie keer per dag), mooie auto, maar niet mijn auto.
Ik ben al bijna een jaar aan het kijken, voordat ik mijn id te koop had staan al. Die auto waar ik het nu over heb wilde ik ook in eerste instantie direct kopen (was eigenlijk ook de reden dat ik de mijne te koop had staan). Maar toen ik mijn id had verkocht begon ik toch wat te twijfelen en ben verder gaan kijken. Ik ben nu nog steeds aan het twijfelen, maar ben er wel achter dat het aanbod voor mijn wensen niet al te groot is, zeker in de prijsklasse waarvoor ik die auto kan kopen.
Eenmaal citroen, altijd citroen
Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel
Ik weet niet wat je budget is? Ik heb mijn budget ook een beetje bijgesteld. Eerst gaan sparen waardoor je budget langzaamaan steeds groter wordt. Zo heb ik uiteindelijk mijn DS kunnen betalen.
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
mijn id was op 13500 getaxeerd en ik heb hem verkocht voor 8500 (verkoopprijs is ongeveer 60 70% van de taxatiewaarde en wat de gek ervoor geeft). Dat is precies het bedrag wat ze voor die 23ie vragen (lijkt mij een redelijk bedrag).
Eenmaal citroen, altijd citroen
Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel
Is geen verkeerd budget. Daar zou je een leuke DS voor moeten kunnen vinden.
Suc6!!
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat