Zo, dat ziet er chic uit . Ik ben benieuwd of er nou echt daadwerkelijk merkbaar prestatieverschil zal zijn.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Kijk, hier smul ik nu van. Van dit soort foto-reportages van gasten die weten wat ze doen. Ik kan het dus niet, en kijk er met enige jaloezie naar. Geen eigen garage, geen tijd, geen gereedschappen en geen kunde. Ik leer er in ieder geval vreselijk veel van. In theorie weet ik precies hoe alles werkt, maar in de praktijk zal ik waarschijnlijk in wanhoop falen.
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
ziet er mooi uit dat luchtfilter
Green AIR?
hoe klinkt het?
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 31-03-2005
- BX BX 19 TZI Break
- Xantia V6 Exclusive Automaat
- C5 C5 Tourer - 2.2 HDi 204 PK
- C5 Break 2.0-16V Ligne Prestige
arjan_verkade schreef:ziet er mooi uit dat luchtfilter
Green AIR?
ja
arjan_verkade schreef:
hoe klinkt het? ?
weet het nog niet de motor heeft nog niet gelopen
Groetnis fan Roel Tiemersma.
Akkrum. Friesland
http://www.bxclub.nl
http://www.citroenbx.nl
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 31-03-2005
- BX BX 19 TZI Break
- Xantia V6 Exclusive Automaat
- C5 C5 Tourer - 2.2 HDi 204 PK
- C5 Break 2.0-16V Ligne Prestige
update
http://www.citroenbx.nl/gti-10.html
Je word er niet vrolijk van.
De startmotor werkt prima.
Nu blijkt dat op de stuur-stroomkabel die van het contactslot loopt een vertakking heeft die verder naar de computer loopt. Hier staat 12 volt op van de andere kant, waardoor de startmotor blijft starten.
Er zit een incomplete alarm systeem in de BX waarschijnlijk ligt die dwars we zijn nu alles wat van het alarm systeem is aan het uitbouwen
Groetnis fan Roel Tiemersma.
Akkrum. Friesland
http://www.bxclub.nl
http://www.citroenbx.nl
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Tja!! alarmen kunnen nefaste aansluitmanieren hebben!! toen ik mijn SM kocht,zat daar ook een niet meer gebruikt alarm in,welk ik er ook uitgehaald heb,toen ik het front en zijpanelen verwijderd had voor één lampje te vervangen van de ventilatiehendels verlichting(rotklus)!! en waar die onderbrekingspunten allemaal naar toe lopen echt niet in te schatten.
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 31-03-2005
- BX BX 19 TZI Break
- Xantia V6 Exclusive Automaat
- C5 C5 Tourer - 2.2 HDi 204 PK
- C5 Break 2.0-16V Ligne Prestige
update
Vandaag alles verwijderd wat we konden vinden van het alarm.
Nog steeds spanning op de draad waar ik het eerder over had.
Er zit ook nog een niet werkende airco in, deze van de stoom gekoppeld, nu gaf de motor aan dat er leven was. Maar we hadden al een paar keer gestart zodat de startmotor erg warm was geworden.
Volgend plan is de airco volledig te verwijderen. Het is een achteraf inbouw dus met veel relais in de motor ruimte waarvan de stekkers uit elkaar vielen omdat ze totaal verroest waren.
Groetnis fan Roel Tiemersma.
Akkrum. Friesland
http://www.bxclub.nl
http://www.citroenbx.nl
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 31-03-2005
- BX BX 19 TZI Break
- Xantia V6 Exclusive Automaat
- C5 C5 Tourer - 2.2 HDi 204 PK
- C5 Break 2.0-16V Ligne Prestige
Update.
Na vele slapeloze nachten is er licht aan de horizon.
We hebben de storing gevonden.
Eerste indruk was een voeding relais waar we op uit kwamen dat deze de voeding regelde naar de startmotor en die dan als de startmotor uit ging de voeding via een andere regelt. Nu deze bleef stroom geven naar de startmotor waardoor deze door blijft draaien als je de contactsleutel loslaat. Deze vernieuwd maar de het probleem was iet weg, dus verder zoeken.
Toen kwamen we er achter dat als we de BDP sensor los van het blok haalden dat dan de startmotor wel stopte als je het contactsleutel loslied. Dus een nieuwe BDP sensor er in maar het probleem bleef het zelfde.
Waar we ondertussen achter waren gekomen was dat er vanuit de computer de opdracht kwam waardoor de voeding relais niet om ging. We hebben dus de computer op een andere GTi gezet maar daar werkte hij goed dus niet de computer.
De schutbord los gehaald om te controleren of er ook de draad stuk of los lag hier was niets te vinden wat verdacht leek.
Toen alle draden stuk voor stuk doorgemeten kijken of ergens een kabelbreuk was maar alle draden waren goed.
Nog eens de papieren erbij en daar lazen we dat de Temperatuurvoeler ook op de computer zat, (dat is die met die borgring op de stekker achter op de kop) we hebben er een andere opgezet een van de TRI tot onze verbazing starte de motor en de startmotor stopte nadat we de contactsleutel loslied. Morgen gelijk een nieuwe bestellen want die van de TRI heeft een ander nummer misschien kan hij wel maar toch eerst even informeren wat het verschil is.
Tot nu het verslag een motor die dwars lag.
Ik heb er nu wel weer hoop op dat het goed komt.
Groetnis fan Roel Tiemersma.
Akkrum. Friesland
http://www.bxclub.nl
http://www.citroenbx.nl
Wat een stuk onderzoek! Hulde! En dan een lullige sensor.