XM BREAK SERIE 2: WAT IS ER LOOS MET MIJN HOOGTEREGELAAR?
wesselwiersma
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 23-05-2005

Gepost: 15 februari 2007 07:00 PM

Mijn serie 2 XM Break 2.0 16v, welke zeer goed bevalt (bijna) nooit wat stuk geeft in mijn dashboard de lampjes stop en dat lampje met het uitroepteken erin. ook wanneer de motor loopt en 2 mensen achterin stappen (en de auto al op niveau is) zakt de achterkant helemaal in en moet ik ongeveer 15 sec. wachten voordat de auto weer op niveau is.

Ik heb in sept 2006 de achterste bollen laten vervangen en vorige week het hele systeem opnieuw laten vullen.

Overigens dit probleem doet zich al een jaar voor. Rijdt prima alleen heb ik t idee dat de auto soms wat te stug is, net alsof de sportstand is ingeschakeld. Nu kan dat ook zijn omdat ik hiervoor 3 cx’en heb gehad en dus vergelijk met die auto’s. Wie weet raad???

Profiel  
 
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 15 februari 2007 07:07 PM
  [ # 1 ]

Heb je de auto bij een specialist laten nakijken?? en is bij het vervangen van de bollen ook de hydractiefbol vervangen?
Misschien een ritje naar Chyparse aan wagen? ze zitten in Almere

Profiel  
 
wesselwiersma
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 23-05-2005

Gepost: 15 februari 2007 07:11 PM
  [ # 2 ]

Ik woon in Malaga, Spanje dus dat wordt een lange reis. Ik ben voornemens de auto hier na te laten kijken en daarom zo veel mogelijk info in te winnen zodat ik de garagehouder kan vertellen wat het zou kunnen zijn, vandaar. De auto heeft in 2006 zijn nieuwe bollen etc. bij tres beau gekregen…

Profiel  
 
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 15 februari 2007 09:41 PM
  [ # 3 ]

ah! nee das een stukje uit de weg inderdaad. Ik denk dat ze de hydractief bol niet hebben vervangen. die zit boven je achterse dwarse uitlaatdemper. daar moet dus wat werk voor verzet worden waardoor bij veel xm’s die bol nooit vervangen word. de mijne was bijvoorbeeld nog nooit vervangen. Nu wel en dat scheelt een partij veren…
Zou zomaar de oplossing kunnen zijn….

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 15 februari 2007 09:52 PM
  [ # 4 ]

15 seconden als er ruim 150 kilo (ruwe schatting Laughing ) instapt, is niet slecht…..Kan zijn dat de hoogteregelaar achter wat vuil is, het systeem doorspoelen zal wel helpen

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
easternnl
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004

- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Gepost: 16 februari 2007 01:09 AM
  [ # 5 ]

Mijn XM heeft het zelfde probleem.

De XM komt uit maastricht, is ingeruild op een Honda Accord bij de Honda dealer. Vanavond heb ik de vorige eigenaar gebeld en die vertelde dat dit al langere tijd het geval was.

Het volgende doet zich namelijk voor, ik kom s’morgens bij mijn auto. Die staat door de terug laat kleppen soms op de juiste hoogte, soms ingezakt. Ik stap in, start de motor, vervolgens zakt de achterkant helemaal in. Lampjes van hydraulic en stop ding gaat branden. Even wachten, melding op het display dat de remdruk niet beschikbaar is. Half minutje laten staan, komt daarna op hoogte en rijd vervolgens prima.
Wel gaat de HD pomp erg vaak aan, binnenkort ga ik naar Chyparse en hoop ik dat ze dit (makkelijk) kunnen verhelpen, moet niet mogen zo.

Dus ik wacht even wat die mannen er van zeggen, het kan idd goed zijn dat een of meerdere veerbollen niet de juiste druk hebben. Bij mijn eerste BX zeiden ze ook dat alle bollen vervangen waren, de voorraadbol was toen vergeten. Daarna was het tikken van de pomp ook over, dus grote kans dat het daarmee te maken heeft.

Profiel  
 
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 16 februari 2007 10:48 AM
  [ # 6 ]

klinkt heel aannemelijk. Ik had het ook voordat ik bij Chyparse was geweest. Bij mij waren beide hydractief bollen volledig plat.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook