6 van de 9
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »

Ijs zijn TZD Turbo (APK P6)
Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3240

Gepost: 16 februari 2007 02:04 AM
  [ # 76 ]

Ondanks, de na mijn mening onzinnige reacties op verkoop wil ik de rest toch graag op de hoogte houden van mijn progressie (wie dat ook mogen zijn Wink )

Auto was voor APK op 14 punten afgekeurd *auw.

Het waren vooral lullige domme dingetjes waarvan ik bij de helft mijn twijfels heb of dit wel een écht apk afkeur punt is.

- Remklauw LV zit vast
- Remblokken achter bijna op
- Geen gewoon licht achter
- Accu los
- Koplamp verstellen rechts
- Wiel LA loopt aan ( 16 inch…)
- Kilometerteller verlicht tot 120

- Stuurhuishoes L
- Ashoes R
- Uitlaat lek bij aansluiting op 1e demper
- Hoogte regeling achter uigeschakeld
- Uitlaatbevestiging
- Retour slangen RV stuk
- Remslangen voor adviespunt / droogte scheuren

De achter verlichting is gemaakt en tevens 2 dezelfde tint achterllichten gemonteerd.De accu is weer netjes vast gemaakt. Koplamp vervangen en afgesteld. Orginele 14 inch stalen velgen met zgan achterbanden met TZi doppen. Dashboard verlichting is nu weer volledig en ook is het CV paneel weer volledig verlicht. De uitlaatpijpen zaten niet goed op dempers, inmiddels gemaakt; einddemper hangt weer mooi onder de auto en lekt dus niet meer.

Remblokken en remklauw LV is weer een mooi punt voor morgenavond.

Dan resten mij nog de volgende punten en zal hij volgende week door de APK komen:

- Hoogte regeling achter uigeschakeld (stang achter is krom)
- Stuurhuishoes L
- Ashoes R
- Retour slangen RV stuk

Hoop dit allemaal in het weekend te doen!

Afgelopen zaterdag was de koppelingskabel ook nog eens gebroken en heb een ander moeten monteren.. Evil or Very Mad

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 16 februari 2007 03:10 AM
  [ # 77 ]
Ijs schreef:

Ondanks, de na mijn mening onzinnige reacties op verkoop wil ik de rest toch graag op de hoogte houden van mijn progressie (wie dat ook mogen zijn Wink )

Het waren vooral lullige domme dingetjes waarvan ik bij de helft mijn twijfels heb of dit wel een écht apk afkeur punt is.

- Remklauw LV zit vast
- Accu los

- Stuurhuishoes L
- Ashoes R
- Uitlaatbevestiging
- Retour slangen RV stuk

Ik weet niet op welke helft jij dan precies doelt maar mij lijkt dat dat allemaal volkomen terechte afkeur c.q. ik kom je liever niet op de weg tegen als je in een auto rondrijdt met deze mankementen. Succes met de APK verder.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

Dinges
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 182

Gepost: 16 februari 2007 10:13 AM
  [ # 78 ]

Ijs, even terug denkend aan toen ik zelf nog keurmeester was (al een tijdje terug) zie ik hier 2 adviespunten, nl remblokken achter en de remslangen. Geen gewoon licht achter heeft niemand van ons gezien dus is zo moeilijk te beoordelen en koplamp verstelling is officieel afkeur maar ook secondenwerk om te verhelpen dus imho mierenneukerij van de keurmeester.
De rest is, helaas, echt allemaal afkeur.

En het verhaal van kopen, blij zijn en toch weer verkopen?
Tja, ik zeg maar niks, zijn jou keuzes.
Ik wisselde vroeger ook vaker van auto als van onderbroek bij wijze van spreken.
Nadeel van dit soort dingen delen met de wereld via een forum is dat iedereen er dan op kan en zal reageren, wat wel eens vervelend kan zijn.
Neem aan dat de meeste reacties in de grond goed bedoeld zijn maar mss een beetje raar lezen.

Mooie wagen buurman….

Profiel  

metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2294

Gepost: 16 februari 2007 10:58 AM
  [ # 79 ]
Ijs schreef:

- Remklauw LV zit vast
- Accu los

- Stuurhuishoes L
- Ashoes R
- Uitlaatbevestiging
- Retour slangen RV stuk

De achter verlichting is gemaakt en tevens 2 dezelfde tint achterllichten gemonteerd.De accu is weer netjes vast gemaakt. Koplamp vervangen en afgesteld. Orginele 14 inch stalen velgen met zgan achterbanden met TZi doppen. Dashboard verlichting is nu weer volledig en ook is het CV paneel weer volledig verlicht. De uitlaatpijpen zaten niet goed op dempers, inmiddels gemaakt; einddemper hangt weer mooi onder de auto en lekt dus niet meer.

Remblokken en remklauw LV is weer een mooi punt voor morgenavond.

Dan resten mij nog de volgende punten en zal hij volgende week door de APK komen:

- Hoogte regeling achter uigeschakeld (stang achter is krom)
- Stuurhuishoes L
- Ashoes R
- Retour slangen RV stuk

Hoop dit allemaal in het weekend te doen!

Afgelopen zaterdag was de koppelingskabel ook nog eens gebroken en heb een ander moeten monteren.. Evil or Very Mad

Kmteller maar verlicht tot 120, mag je harder in Nederland dan Laughing

Onzinnig afkeurpunt volgens mij, het moet verlicht zijn en leesbaar in het donker, is dat zo dan is het geen afkeur. en als 120 te lezen is is 130 en 140 ook wel te lezen..

Over snel van auto’s wisselen, dat doe ik zelf ook. Heb de xantia ook nog maar driekwart jaar maar wil eigenlijk wel weer aan andere auto (ben al hard aan het sparen), vooral ook omdat ik een vriendin ver weg heb zoek ik eigenlijk iets zuinigers en goedkopers.

De BX was bij mij helemaal een bodemloze put, zelfs na al het achterstallige onderhoud weg te werken bleven er maar dingen stukgaan waarvan je niet eens wist dat het erop zat.

succes met het door de apk slepen van je bix !

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  

bxbressers
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 498

Gepost: 16 februari 2007 11:09 AM
  [ # 80 ]

in mijn bescheiden mening koop je geen auto voor normaal dagelijks gebruik om hem vervolgens direct weer weg te doen. gebeurt alleen als je er toch achter komt dat er meer haken en ogen aan vast zitten dan verwacht. en ja, hoe ouder de wagen, hoe meer kans op onverwachte gevalletjes…..., en als je dan de tijd niet hebt, of wil/kan vrijmaken, weg met de bak en op zoek naar een nieuwe die wel goed is!!!!

Ijs, een oor in, andere uit, succes!!!!!!!

BX Deauville, 1994, Diesel, 301000 km…. RIP..
BX TRD Turbo,1989, 119000 km nu 134000, verkocht
BX 16TRS Automatic, 1986, 192000 km…,verkocht
XM D12Turbo, 1997, 384000…...1-2009, 465000 verkocht
XM 2.1TD, 1997, 321000….....354000 te koop

Profiel  

woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3830

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 16 februari 2007 12:48 PM
  [ # 81 ]

hee ijs,
succes met de laatste dingen.
Wat moet ie gaan kosten straks?

Profiel  

abxsport
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 682

Gepost: 16 februari 2007 01:07 PM
  [ # 82 ]

Dashboard verlichting moet werken, alles moet verlicht zijn. Dus ook het stukje naast de kilometerteller, dus gewoon nieuwe lampjes erin en klaar. Vind ik trouwens niet een rare eis, als er 1 lampje stuk is gaan er snel meer. Je moet wel zien hoe hard je rijdt ed. Die opmerking over de 120 km/h zal wel zijn omdat het licht tot ong dat punt komt en daarna t niet doet, maar dat weet ijs vast zelf ook wel.

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 16 februari 2007 01:11 PM
  [ # 83 ]
metro2005 schreef:

De BX was bij mij helemaal een bodemloze put, zelfs na al het achterstallige onderhoud weg te werken bleven er maar dingen stukgaan waarvan je niet eens wist dat het erop zat.

Breek me de bek niet open. Surprisedops:

Als geen ander weet ik hoeveel moeite (en geld) het je soms kost om een BX rijdende te houden (en vooral APK goed laten keuren)....ik had deze week toevallig mazzel dat de vorige eigenaresse er al veel aan had laten doen, dus kwam hij in 1x door de APK…maar er zijn natuurlijk meer zaken aan een auto die niks met de APK te maken hebben.

Er staan mij aan noodzakelijke reparatie’s in totaal voor zeker 500.- euro nog te wachten (D-riem, spanrollen, ruitenwisseras, linker raam tikt)....en dan moet ik nog voor de zekerheid de thermostaat ook maar eens vervangen.

Dan is de vraag hoe lang de koppeling het nog uithoud, oktopus, hoogteregelaar, retourleidingen…enz.enz…...met 3 ton op de teller kun je die ook eerdaags gaan verwachten, is dus ook weer een klus van (pakweg) 600 euro…..MAAR….we rijden wel met een HP geveerde auto, goedkoop in de WB, veel ruimte beschikbaar, prima zittende GTI stoelen, redelijk zuinig in gebruik….dus vind maar eens een auto die dit ook heeft. Cool

Met dit verhaal wil ik IJS alleen maar ondersteunen hoor, je bent niet de enige die voor dit soort dilemma’s heeft gestaan…en als je je tzd-turbo dan door de APK hebt, waarom blijf je er dan niet mee rijden ? Wink

Profiel  

oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1761

Gepost: 16 februari 2007 01:50 PM
  [ # 84 ]

Toch vind ik een aantal gedachten vreemd.
Zoals ik erover denk: óf je wil een bepaalde auto (type, uitvoering, kleur?) zo graag hebben dat je elk mankement ervoor over hebt en vervolgens repareert , óf je koopt een auto waarbij je vantevoren goed onderzoekt wat de mankementen zijn. Vervolgens maak je de afweging of reparatie en aankoop samen je investering waard zijn, of je zoekt naar de volgende auto .
Binnen een aantal weken een auto kopen en vervolgens weer verkopen geeft volgens mij aan dat je óf niet weet wat je wil, óf simpelweg een (domme?) impulsaankoop hebt gedaan. Ik hoop niet dat je er op rekent dat je kostenneutraal door kunt? Alhoewel je het met de BX misschien nog klaar kunt spelen ook! In ieder geval succes met de verkoop! Exclamation

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  

Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542

- AX GT injection ph1
Gepost: 16 februari 2007 01:53 PM
  [ # 85 ]
abxsport schreef:

Dashboard verlichting moet werken, alles moet verlicht zijn. Dus ook het stukje naast de kilometerteller, dus gewoon nieuwe lampjes erin en klaar. Vind ik trouwens niet een rare eis, als er 1 lampje stuk is gaan er snel meer. Je moet wel zien hoe hard je rijdt ed. Die opmerking over de 120 km/h zal wel zijn omdat het licht tot ong dat punt komt en daarna t niet doet, maar dat weet ijs vast zelf ook wel.

bij mij zijn 2 lampjes kapot in dash zo door de apk gekomen olie druk en de watertemp meter. die lampjes zijn kapot

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 16 februari 2007 01:56 PM
  [ # 86 ]
Bram schreef:

Met dit verhaal wil ik IJS alleen maar ondersteunen hoor, je bent niet de enige die voor dit soort dilemma’s heeft gestaan…en als je je tzd-turbo dan door de APK hebt, waarom blijf je er dan niet mee rijden ? Wink

Idd. Sja, BX kopen is 1, (laten) onderhouden is weer een heel ander probleem. Ik snap het probleem in deze ook niet zo. OK. Het lijstje van IJs bevat best wel een aantal punten, maar het is allemaal niet zo schokkend en betrekkelijk goed zelf op te lossen. Daarna moet je toch wel weer even vooruit kunnen?

@Metro2005: voor jouw gemoedsrust is het denk ik heel verstandig geweest de GTI te verkopen. Stuurbekrachtiging is nog steeds maar zozo bij koude motor.

Profiel  

Ijs
> 3000 berichten

Gepost: 16 februari 2007 03:26 PM
  [ # 87 ]
woutersmits schreef:

hee ijs,
succes met de laatste dingen.
Wat moet ie gaan kosten straks?

Pak em beet 450 euro.

Profiel  

Ijs
> 3000 berichten

Gepost: 16 februari 2007 03:29 PM
  [ # 88 ]
oudelut schreef:

Toch vind ik een aantal gedachten vreemd.
Zoals ik erover denk: óf je wil een bepaalde auto (type, uitvoering, kleur?) zo graag hebben dat je elk mankement ervoor over hebt en vervolgens repareert , óf je koopt een auto waarbij je vantevoren goed onderzoekt wat de mankementen zijn. Vervolgens maak je de afweging of reparatie en aankoop samen je investering waard zijn, of je zoekt naar de volgende auto .
Binnen een aantal weken een auto kopen en vervolgens weer verkopen geeft volgens mij aan dat je óf niet weet wat je wil, óf simpelweg een (domme?) impulsaankoop hebt gedaan. Ik hoop niet dat je er op rekent dat je kostenneutraal door kunt? Alhoewel je het met de BX misschien nog klaar kunt spelen ook! In ieder geval succes met de verkoop! Exclamation

Me vorige auto kon weg voor een leuk bedrag, ik ben afhankelijk van auto elke dag en heb toen deze leuke turbo gevonden maar iets te snel gekocht, nu heeft de volgende eigenaar ws profijt bij de reparaties die ik uitvoer. HOOFDREDEN is dan ook dat ik iets nieuwers kan rijden; denk aan XM D12 Turbo van 96.

Profiel  

bxbressers
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 498

Gepost: 16 februari 2007 03:32 PM
  [ # 89 ]
Ijs schreef:

denk aan XM D12 Turbo van 96.

ook kwijl…... halelujah

BX Deauville, 1994, Diesel, 301000 km…. RIP..
BX TRD Turbo,1989, 119000 km nu 134000, verkocht
BX 16TRS Automatic, 1986, 192000 km…,verkocht
XM D12Turbo, 1997, 384000…...1-2009, 465000 verkocht
XM 2.1TD, 1997, 321000….....354000 te koop

Profiel  

Ijs
> 3000 berichten

Gepost: 16 februari 2007 03:35 PM
  [ # 90 ]
bxbressers schreef:
Ijs schreef:

denk aan XM D12 Turbo van 96.

ook kwijl…... halelujah

Misschien maakt dit iets duidelijk dan he.. Wink

Profiel  

6 van de 9
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren