Ondanks, de na mijn mening onzinnige reacties op verkoop wil ik de rest toch graag op de hoogte houden van mijn progressie (wie dat ook mogen zijn )
Auto was voor APK op 14 punten afgekeurd *auw.
Het waren vooral lullige domme dingetjes waarvan ik bij de helft mijn twijfels heb of dit wel een écht apk afkeur punt is.
- Remklauw LV zit vast
- Remblokken achter bijna op
- Geen gewoon licht achter
- Accu los
- Koplamp verstellen rechts
- Wiel LA loopt aan ( 16 inch…)
- Kilometerteller verlicht tot 120
- Stuurhuishoes L
- Ashoes R
- Uitlaat lek bij aansluiting op 1e demper
- Hoogte regeling achter uigeschakeld
- Uitlaatbevestiging
- Retour slangen RV stuk
- Remslangen voor adviespunt / droogte scheuren
De achter verlichting is gemaakt en tevens 2 dezelfde tint achterllichten gemonteerd.De accu is weer netjes vast gemaakt. Koplamp vervangen en afgesteld. Orginele 14 inch stalen velgen met zgan achterbanden met TZi doppen. Dashboard verlichting is nu weer volledig en ook is het CV paneel weer volledig verlicht. De uitlaatpijpen zaten niet goed op dempers, inmiddels gemaakt; einddemper hangt weer mooi onder de auto en lekt dus niet meer.
Remblokken en remklauw LV is weer een mooi punt voor morgenavond.
Dan resten mij nog de volgende punten en zal hij volgende week door de APK komen:
- Hoogte regeling achter uigeschakeld (stang achter is krom)
- Stuurhuishoes L
- Ashoes R
- Retour slangen RV stuk
- Remslangen voor adviespunt / droogte scheuren
Hoop dit allemaal in het weekend te doen!
Afgelopen zaterdag was de koppelingskabel ook nog eens gebroken en heb een ander moeten monteren..
Ijs schreef:Ondanks, de na mijn mening onzinnige reacties op verkoop wil ik de rest toch graag op de hoogte houden van mijn progressie (wie dat ook mogen zijn )
Auto was voor APK op 14 punten afgekeurd *auw.
Het waren vooral lullige domme dingetjes waarvan ik bij de helft mijn twijfels heb of dit wel een écht apk afkeur punt is.
- Remklauw LV zit vast
- Remblokken achter bijna op
- Geen gewoon licht achter
- Accu los
- Koplamp verstellen rechts
- Wiel LA loopt aan ( 16 inch…)
- Kilometerteller verlicht tot 120
- Stuurhuishoes L
- Ashoes R
- Uitlaat lek bij aansluiting op 1e demper
- Hoogte regeling achter uigeschakeld
- Uitlaatbevestiging
- Retour slangen RV stuk
- Remslangen voor adviespunt / droogte scheuren
Ik weet niet op welke helft jij dan precies doelt maar mij lijkt dat dat allemaal volkomen terechte afkeur c.q. ik kom je liever niet op de weg tegen als je in een auto rondrijdt met deze mankementen. Succes met de APK verder.
Ich bin ein Breaker
Ijs, even terug denkend aan toen ik zelf nog keurmeester was (al een tijdje terug) zie ik hier 2 adviespunten, nl remblokken achter en de remslangen. Geen gewoon licht achter heeft niemand van ons gezien dus is zo moeilijk te beoordelen en koplamp verstelling is officieel afkeur maar ook secondenwerk om te verhelpen dus imho mierenneukerij van de keurmeester.
De rest is, helaas, echt allemaal afkeur.
En het verhaal van kopen, blij zijn en toch weer verkopen?
Tja, ik zeg maar niks, zijn jou keuzes.
Ik wisselde vroeger ook vaker van auto als van onderbroek bij wijze van spreken.
Nadeel van dit soort dingen delen met de wereld via een forum is dat iedereen er dan op kan en zal reageren, wat wel eens vervelend kan zijn.
Neem aan dat de meeste reacties in de grond goed bedoeld zijn maar mss een beetje raar lezen.
Mooie wagen buurman….
Ijs schreef:Ondanks, de na mijn mening onzinnige reacties op verkoop wil ik de rest toch graag op de hoogte houden van mijn progressie (wie dat ook mogen zijn )
Auto was voor APK op 14 punten afgekeurd *auw.
Het waren vooral lullige domme dingetjes waarvan ik bij de helft mijn twijfels heb of dit wel een écht apk afkeur punt is.
- Remklauw LV zit vast
- Remblokken achter bijna op
- Geen gewoon licht achter
- Accu los
- Koplamp verstellen rechts
- Wiel LA loopt aan ( 16 inch…)
- Kilometerteller verlicht tot 120
- Stuurhuishoes L
- Ashoes R
- Uitlaat lek bij aansluiting op 1e demper
- Hoogte regeling achter uigeschakeld
- Uitlaatbevestiging
- Retour slangen RV stuk
- Remslangen voor adviespunt / droogte scheurenDe achter verlichting is gemaakt en tevens 2 dezelfde tint achterllichten gemonteerd.De accu is weer netjes vast gemaakt. Koplamp vervangen en afgesteld. Orginele 14 inch stalen velgen met zgan achterbanden met TZi doppen. Dashboard verlichting is nu weer volledig en ook is het CV paneel weer volledig verlicht. De uitlaatpijpen zaten niet goed op dempers, inmiddels gemaakt; einddemper hangt weer mooi onder de auto en lekt dus niet meer.
Remblokken en remklauw LV is weer een mooi punt voor morgenavond.
Dan resten mij nog de volgende punten en zal hij volgende week door de APK komen:
- Hoogte regeling achter uigeschakeld (stang achter is krom)
- Stuurhuishoes L
- Ashoes R
- Retour slangen RV stuk
- Remslangen voor adviespunt / droogte scheurenHoop dit allemaal in het weekend te doen!
Afgelopen zaterdag was de koppelingskabel ook nog eens gebroken en heb een ander moeten monteren..
Kmteller maar verlicht tot 120, mag je harder in Nederland dan
Onzinnig afkeurpunt volgens mij, het moet verlicht zijn en leesbaar in het donker, is dat zo dan is het geen afkeur. en als 120 te lezen is is 130 en 140 ook wel te lezen..
Over snel van auto’s wisselen, dat doe ik zelf ook. Heb de xantia ook nog maar driekwart jaar maar wil eigenlijk wel weer aan andere auto (ben al hard aan het sparen), vooral ook omdat ik een vriendin ver weg heb zoek ik eigenlijk iets zuinigers en goedkopers.
De BX was bij mij helemaal een bodemloze put, zelfs na al het achterstallige onderhoud weg te werken bleven er maar dingen stukgaan waarvan je niet eens wist dat het erop zat.
succes met het door de apk slepen van je bix !
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
in mijn bescheiden mening koop je geen auto voor normaal dagelijks gebruik om hem vervolgens direct weer weg te doen. gebeurt alleen als je er toch achter komt dat er meer haken en ogen aan vast zitten dan verwacht. en ja, hoe ouder de wagen, hoe meer kans op onverwachte gevalletjes…..., en als je dan de tijd niet hebt, of wil/kan vrijmaken, weg met de bak en op zoek naar een nieuwe die wel goed is!!!!
Ijs, een oor in, andere uit, succes!!!!!!!
BX Deauville, 1994, Diesel, 301000 km…. RIP..
BX TRD Turbo,1989, 119000 km nu 134000, verkocht
BX 16TRS Automatic, 1986, 192000 km…,verkocht
XM D12Turbo, 1997, 384000…...1-2009, 465000 verkocht
XM 2.1TD, 1997, 321000….....354000 te koop
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
hee ijs,
succes met de laatste dingen.
Wat moet ie gaan kosten straks?
Dashboard verlichting moet werken, alles moet verlicht zijn. Dus ook het stukje naast de kilometerteller, dus gewoon nieuwe lampjes erin en klaar. Vind ik trouwens niet een rare eis, als er 1 lampje stuk is gaan er snel meer. Je moet wel zien hoe hard je rijdt ed. Die opmerking over de 120 km/h zal wel zijn omdat het licht tot ong dat punt komt en daarna t niet doet, maar dat weet ijs vast zelf ook wel.
metro2005 schreef:De BX was bij mij helemaal een bodemloze put, zelfs na al het achterstallige onderhoud weg te werken bleven er maar dingen stukgaan waarvan je niet eens wist dat het erop zat.
Breek me de bek niet open. ops:
Als geen ander weet ik hoeveel moeite (en geld) het je soms kost om een BX rijdende te houden (en vooral APK goed laten keuren)....ik had deze week toevallig mazzel dat de vorige eigenaresse er al veel aan had laten doen, dus kwam hij in 1x door de APK…maar er zijn natuurlijk meer zaken aan een auto die niks met de APK te maken hebben.
Er staan mij aan noodzakelijke reparatie’s in totaal voor zeker 500.- euro nog te wachten (D-riem, spanrollen, ruitenwisseras, linker raam tikt)....en dan moet ik nog voor de zekerheid de thermostaat ook maar eens vervangen.
Dan is de vraag hoe lang de koppeling het nog uithoud, oktopus, hoogteregelaar, retourleidingen…enz.enz…...met 3 ton op de teller kun je die ook eerdaags gaan verwachten, is dus ook weer een klus van (pakweg) 600 euro…..MAAR….we rijden wel met een HP geveerde auto, goedkoop in de WB, veel ruimte beschikbaar, prima zittende GTI stoelen, redelijk zuinig in gebruik….dus vind maar eens een auto die dit ook heeft.
Met dit verhaal wil ik IJS alleen maar ondersteunen hoor, je bent niet de enige die voor dit soort dilemma’s heeft gestaan…en als je je tzd-turbo dan door de APK hebt, waarom blijf je er dan niet mee rijden ?
Toch vind ik een aantal gedachten vreemd.
Zoals ik erover denk: óf je wil een bepaalde auto (type, uitvoering, kleur?) zo graag hebben dat je elk mankement ervoor over hebt en vervolgens repareert , óf je koopt een auto waarbij je vantevoren goed onderzoekt wat de mankementen zijn. Vervolgens maak je de afweging of reparatie en aankoop samen je investering waard zijn, of je zoekt naar de volgende auto .
Binnen een aantal weken een auto kopen en vervolgens weer verkopen geeft volgens mij aan dat je óf niet weet wat je wil, óf simpelweg een (domme?) impulsaankoop hebt gedaan. Ik hoop niet dat je er op rekent dat je kostenneutraal door kunt? Alhoewel je het met de BX misschien nog klaar kunt spelen ook! In ieder geval succes met de verkoop!
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
abxsport schreef:Dashboard verlichting moet werken, alles moet verlicht zijn. Dus ook het stukje naast de kilometerteller, dus gewoon nieuwe lampjes erin en klaar. Vind ik trouwens niet een rare eis, als er 1 lampje stuk is gaan er snel meer. Je moet wel zien hoe hard je rijdt ed. Die opmerking over de 120 km/h zal wel zijn omdat het licht tot ong dat punt komt en daarna t niet doet, maar dat weet ijs vast zelf ook wel.
bij mij zijn 2 lampjes kapot in dash zo door de apk gekomen olie druk en de watertemp meter. die lampjes zijn kapot
Bram schreef:
Met dit verhaal wil ik IJS alleen maar ondersteunen hoor, je bent niet de enige die voor dit soort dilemma’s heeft gestaan…en als je je tzd-turbo dan door de APK hebt, waarom blijf je er dan niet mee rijden ?
Idd. Sja, BX kopen is 1, (laten) onderhouden is weer een heel ander probleem. Ik snap het probleem in deze ook niet zo. OK. Het lijstje van IJs bevat best wel een aantal punten, maar het is allemaal niet zo schokkend en betrekkelijk goed zelf op te lossen. Daarna moet je toch wel weer even vooruit kunnen?
@Metro2005: voor jouw gemoedsrust is het denk ik heel verstandig geweest de GTI te verkopen. Stuurbekrachtiging is nog steeds maar zozo bij koude motor.
woutersmits schreef:hee ijs,
succes met de laatste dingen.
Wat moet ie gaan kosten straks?
Pak em beet 450 euro.
oudelut schreef:Toch vind ik een aantal gedachten vreemd.
Zoals ik erover denk: óf je wil een bepaalde auto (type, uitvoering, kleur?) zo graag hebben dat je elk mankement ervoor over hebt en vervolgens repareert , óf je koopt een auto waarbij je vantevoren goed onderzoekt wat de mankementen zijn. Vervolgens maak je de afweging of reparatie en aankoop samen je investering waard zijn, of je zoekt naar de volgende auto .
Binnen een aantal weken een auto kopen en vervolgens weer verkopen geeft volgens mij aan dat je óf niet weet wat je wil, óf simpelweg een (domme?) impulsaankoop hebt gedaan. Ik hoop niet dat je er op rekent dat je kostenneutraal door kunt? Alhoewel je het met de BX misschien nog klaar kunt spelen ook! In ieder geval succes met de verkoop!
Me vorige auto kon weg voor een leuk bedrag, ik ben afhankelijk van auto elke dag en heb toen deze leuke turbo gevonden maar iets te snel gekocht, nu heeft de volgende eigenaar ws profijt bij de reparaties die ik uitvoer. HOOFDREDEN is dan ook dat ik iets nieuwers kan rijden; denk aan XM D12 Turbo van 96.
Ijs schreef:denk aan XM D12 Turbo van 96.
ook kwijl…...
BX Deauville, 1994, Diesel, 301000 km…. RIP..
BX TRD Turbo,1989, 119000 km nu 134000, verkocht
BX 16TRS Automatic, 1986, 192000 km…,verkocht
XM D12Turbo, 1997, 384000…...1-2009, 465000 verkocht
XM 2.1TD, 1997, 321000….....354000 te koop
bxbressers schreef:Ijs schreef:denk aan XM D12 Turbo van 96.
ook kwijl…...
Misschien maakt dit iets duidelijk dan he..