1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
Contactslot VAST
Matthijs2006
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2276
Geregistreerd: 05-11-2006

Gepost: 16 februari 2007 03:08 PM

Hallo,

Ik heb net een nieuwe 2e hands XM gekocht, gisteren deed ie alles nog. Nu wil ik hem vandaag starten, maar ik krijg geen beweging meer in het contactslot!! Ik kom met de afstandsbedieningssleutel en met de reservesleutel gewoon in de auto, maar beide sleutels doen niks in het contactslot. Het zit muurvast. Mijn accu is niet leeg, verlichting en klok van de boordcomputer doen het gewoon.

Wat is er aan de hand?

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 16 februari 2007 03:15 PM
  [ # 1 ]

Re: Contactslot VAST

Matthijs2006 schreef:

Hallo,

Ik heb net een nieuwe 2e hands XM gekocht, gisteren deed ie alles nog. Nu wil ik hem vandaag starten, maar ik krijg geen beweging meer in het contactslot!! Ik kom met de afstandsbedieningssleutel en met de reservesleutel gewoon in de auto, maar beide sleutels doen niks in het contactslot. Het zit muurvast. Mijn accu is niet leeg, verlichting en klok van de boordcomputer doen het gewoon.

Wat is er aan de hand?

past de sleutel wel helemaal in het contactslot? soms gaat er een pennetje lam hangen waardoor de sleutel niet meer helemaal er in wilt en je hem niet kunt draaien, in dat geval zul je helaas het slot moeten vervangen. Je kunt nog even proberen wat te morrelen met de sleutel, soms helpt dat en gaait wel door. Maar vervangen is toch het advies!

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
JanO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 680
Geregistreerd: 27-08-2006

Gepost: 16 februari 2007 03:16 PM
  [ # 2 ]

Mischien heb je dit allang gecheckt, maar is-tie niet gewoon in het stuurslot gevallen? Met je linkerhand het stuurwiel heen en weer bewegen terwijl je gelijktijdig met je rechterhand de sleutel probeert om te draaien.

groet, Jan

XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand cry
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders

https://picasaweb.google.com/103064345882443643149

Profiel  
 
Matthijs2006
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2276
Geregistreerd: 05-11-2006

Gepost: 16 februari 2007 03:20 PM
  [ # 3 ]

Ja beide sleutels passen er normaal in, ik druk de sleutel er diep in en draai me een ongeluk, maar het zit vast.

Toen ik net bij de auto kwam zag ik dat ik gisteravond de handrem vergeten was erop te zetten, heeft dat er mee te maken misschien? Met het stuurslot?

Profiel  
 
Matthijs2006
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2276
Geregistreerd: 05-11-2006

Gepost: 16 februari 2007 03:22 PM
  [ # 4 ]
JanO schreef:

Mischien heb je dit allang gecheckt, maar is-tie niet gewoon in het stuurslot gevallen? Met je linkerhand het stuurwiel heen en weer bewegen terwijl je gelijktijdig met je rechterhand de sleutel probeert om te draaien.

groet, Jan

Thanks Jan, hier heb ik dus niet aan gedacht. Ben ook maar een beginner. Ik ga dit even proberen en dan kom ik terug achter de PC.

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 16 februari 2007 03:32 PM
  [ # 5 ]
JanO schreef:

Mischien heb je dit allang gecheckt, maar is-tie niet gewoon in het stuurslot gevallen?

Het is ongetwijfeld je stuurslot.

Je moet soms best hard je stuur naar links of rechts draaien (terwijl ie in het stuurslot zit) voordat je je contact kan aanzetten en daarbij je stuurslot eraf halen.

Succes!

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Matthijs2006
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2276
Geregistreerd: 05-11-2006

Gepost: 16 februari 2007 03:33 PM
  [ # 6 ]

Het probleem met het contactslot is verholpen…

Ben gelijk in het volgende probleem gerold…nu start de motor niet…
Hij blijft hangen op de startmotor…die doet het wel, verder kom ik niet…

Wat nu?

Profiel  
 
Matthijs2006
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2276
Geregistreerd: 05-11-2006

Gepost: 16 februari 2007 03:57 PM
  [ # 7 ]

Startcode vergeten…....  Surprisedops:  Surprisedops:  Surprisedops:  Surprisedops:  Surprisedops:

Knuppel ben ik ook af en toe…  Very Happy

Sluit dit topic maar…

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 16 februari 2007 04:06 PM
  [ # 8 ]

Voordat je gaat rijden, rechts is het gas en midden de rem!  Wink

geintje…..

succes met je XM!  Very Happy

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 16 februari 2007 04:07 PM
  [ # 9 ]

diravi geeft ook leuke effecten als je de auto stilzet met uitgeslagen wielen, het stuurslot wil dan ook muurvast zitten

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
JanO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 680
Geregistreerd: 27-08-2006

Gepost: 16 februari 2007 05:45 PM
  [ # 10 ]

Prachtig, zulke topics. We hebben allemaal wel eens zo’n dag….

groet, Jan

XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand cry
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders

https://picasaweb.google.com/103064345882443643149

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 16 februari 2007 05:49 PM
  [ # 11 ]

je zou zeggen dat je met je derde V6 nou wel weet hoe je de contactsleutel om moet draaien…  devil

Profiel  
 
Matthijs2006
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2276
Geregistreerd: 05-11-2006

Gepost: 16 februari 2007 09:19 PM
  [ # 12 ]
ieksEmmu schreef:

je zou zeggen dat je met je derde V6 nou wel weet hoe je de contactsleutel om moet draaien…  devil

Die eerste twee V6’en had ik maar heel kort…. dat waren rotte hokken…
Heb nu eindelijk een mooie V6…eentje waar men zuinig op geweest is en met een interieur als nieuw.

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 16 februari 2007 09:22 PM
  [ # 13 ]
Matthijs2006 schreef:
ieksEmmu schreef:

je zou zeggen dat je met je derde V6 nou wel weet hoe je de contactsleutel om moet draaien…  devil

Die eerste twee V6’en had ik maar heel kort…. dat waren rotte hokken…
Heb nu eindelijk een mooie V6…eentje waar men zuinig op geweest is en met een interieur als nieuw.

die moet je maar showen dan op de veerbollen-meeting in Almere!  Wink

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 16 februari 2007 09:34 PM
  [ # 14 ]
ieksEmmu schreef:
Matthijs2006 schreef:
ieksEmmu schreef:

je zou zeggen dat je met je derde V6 nou wel weet hoe je de contactsleutel om moet draaien…  devil

Die eerste twee V6’en had ik maar heel kort…. dat waren rotte hokken…
Heb nu eindelijk een mooie V6…eentje waar men zuinig op geweest is en met een interieur als nieuw.

die moet je maar showen dan op de veerbollen-meeting in Almere!  Wink

Ja, daar moet jij je v6.24 ook maar is showen Wink
Eerst opscheppen over dat ding en vervolgens diep in de schuur wegstoppen Twisted Evil  Wink  Laughing

Xsara_Coupe

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 16 februari 2007 09:38 PM
  [ # 15 ]
Xsara_Coupe schreef:
ieksEmmu schreef:
Matthijs2006 schreef:
ieksEmmu schreef:

je zou zeggen dat je met je derde V6 nou wel weet hoe je de contactsleutel om moet draaien…  devil

Die eerste twee V6’en had ik maar heel kort…. dat waren rotte hokken…
Heb nu eindelijk een mooie V6…eentje waar men zuinig op geweest is en met een interieur als nieuw.

die moet je maar showen dan op de veerbollen-meeting in Almere!  Wink

Ja, daar moet jij je v6.24 ook maar is showen Wink
Eerst opscheppen over dat ding en vervolgens diep in de schuur wegstoppen Twisted Evil  Wink  Laughing

Xsara_Coupe

als je eens wist hoe moeilijk ik t daarmee heb…  cry cool purple

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook