metro2005 schreef:
Kmteller maar verlicht tot 120, mag je harder in Nederland dan
Onzinnig afkeurpunt volgens mij, het moet verlicht zijn en leesbaar in het donker, is dat zo dan is het geen afkeur. en als 120 te lezen is is 130 en 140 ook wel te lezen..
Het is alleen een feit dat een TZD Turbo ongemerkt veel harder kan en wil. Als je dan wilt weten hoe hard je rijdt - maar jemig zeg, een paar lampjes van nog geen 50 cent per stuk laten je toch niet uit het veld slaan?
Over snel van auto’s wisselen, dat doe ik zelf ook. Heb de xantia ook nog maar driekwart jaar maar wil eigenlijk wel weer aan andere auto (ben al hard aan het sparen), vooral ook omdat ik een vriendin ver weg heb zoek ik eigenlijk iets zuinigers en goedkopers.
De BX was bij mij helemaal een bodemloze put, zelfs na al het achterstallige onderhoud weg te werken bleven er maar dingen stukgaan waarvan je niet eens wist dat het erop zat.
succes met het door de apk slepen van je bix !
Soms moet je die bodemloze put even dempen om vervolgens weer een groot aantal jaren goedkoop & comfortabel rond te zweven.
Ich bin ein Breaker
denk aan XM D12 Turbo van 96.
Heel verstandig, da’s tenminste een probleemloze auto
karel schreef:metro2005 schreef:
Kmteller maar verlicht tot 120, mag je harder in Nederland dan
Onzinnig afkeurpunt volgens mij, het moet verlicht zijn en leesbaar in het donker, is dat zo dan is het geen afkeur. en als 120 te lezen is is 130 en 140 ook wel te lezen..
Het is alleen een feit dat een TZD Turbo ongemerkt veel harder kan en wil. Als je dan wilt weten hoe hard je rijdt - maar jemig zeg, een paar lampjes van nog geen 50 cent per stuk laten je toch niet uit het veld slaan?
Over snel van auto’s wisselen, dat doe ik zelf ook. Heb de xantia ook nog maar driekwart jaar maar wil eigenlijk wel weer aan andere auto (ben al hard aan het sparen), vooral ook omdat ik een vriendin ver weg heb zoek ik eigenlijk iets zuinigers en goedkopers.
De BX was bij mij helemaal een bodemloze put, zelfs na al het achterstallige onderhoud weg te werken bleven er maar dingen stukgaan waarvan je niet eens wist dat het erop zat.
succes met het door de apk slepen van je bix !Soms moet je die bodemloze put even dempen om vervolgens weer een groot aantal jaren goedkoop & comfortabel rond te zweven.
na 3000 euro aan reparaties was mijn geld voor de bodemloze put wel op en is de auto voor 250 euro weggegaan (omdat de carterpan lek was )
pure kapitaalvernietiging, maar ach, het was een superfijne auto verder.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Ijs schreef:denk aan XM D12 Turbo van 96.
En besef je wel wat DIE kost dan….aan WB, verzekering ?
En die loopt zeker geen 1 op 19 zoals een Tzd-turbo.
Natuurlijk is dat (ook) een schitterende Citroen met HP, maar die kan je voor dezelfde problemen stellen als een BX, qua onderhoud.
Ik ben het dan ook niet eens met Harm, dat dit een *probleemloze* auto is. ops:
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
elke 2e hands wat zeg ik gebruikte auto en ook wel nieuwe autos hebben zo hun kuren en onderhoud.. alleen citroen heeft mischien meer liefde nodig
Bram schreef:Ik ben het dan ook niet eens met Harm, dat dit een *probleemloze* auto is. ops:
Harm kennende was dat ook behoorlijk sarcastisch bedoeld
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Ach ik vind het ook wel iets hebben om steeds een andere auto voor de deur te hebben
Kun je tenminste steeds tegen de buren zeggen dat de asbakjes vol waren
En een auto is toch iets heel persoonlijks vind ik, een auto kan zo maar de beste ter wereld zijn (in je eigen wereldje) en van de ene op de andere dag kun je het zat zijn… of de volgende beste van wereld tegenkomen Toen ik de 16V nog niet had was ik helemaal lyrisch over de TRI en daar heb ik ik weet niet hoeveel aan gerepareerd (subframe, voortrain, achtertrain, koppeling, draagarm, octopussen, diverse leidingen, bollen rondom) en nu staat ie alweer sinds mei stil (maar komt wel weer goed)
Dromen mag altijd, en actie ernaar ondernemen doen helaas maar weinig mensen. Verder zie ik nog een groot voordeel:
Er staat dadelijk een TZT Turbo met een jaar APK te koop met een hoop vers onderhoud voor de volgende gelukkige!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
maar die kan je voor dezelfde problemen stellen als een BX, qua onderhoud.
Plus nog andere problemen, die een BX nog niet eens heeft… staat dan wel tegenover dat XM’s volgens mij niet van die exemplarische roestbakken kunnen zijn, waar IJs een voorliefde voor heeft
Harm schreef:maar die kan je voor dezelfde problemen stellen als een BX, qua onderhoud.
Plus nog andere problemen, die een BX nog niet eens heeft… staat dan wel tegenover dat XM’s volgens mij niet van die exemplarische roestbakken kunnen zijn, waar IJs een voorliefde voor heeft
De XM die diende als donor voor mijn Turbo D12 had wel degelijk roest. En niet alleen een verroest chassisnr.
Mja, dingen als een snelheidsmeter die maar tot 120 is verlicht zijn wel twistpunten.
Ze moeten het doen, en wie bepaald hoeveel licht ze moeten afgeven?
als er nog 1 lampje brandt kan je nog prima je snelheidsmeter zien
Maarja, je hebt al aangegeven dat het meeste alweer gefixt is dus dat zal ook wel goedkomen
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
De XM die diende als donor voor mijn Turbo D12 had wel degelijk roest. En niet alleen een verroest chassisnr.
Maar dat was natuurlijk een hobby-xm, wie bouwt er nou ook een BX-turbodiesel in een XM!
Harm schreef:De XM die diende als donor voor mijn Turbo D12 had wel degelijk roest. En niet alleen een verroest chassisnr.
Maar dat was natuurlijk een hobby-xm, wie bouwt er nou ook een BX-turbodiesel in een XM!
Ojee. Ik zou dan gelijk gaan voor een 954 cc TU motor. En dan op gas zetten, want dat is goedkoper. Mocht dat te traag worden, kan er altijd nog een turbo op.
XM kan wel degelijk roesten! Type 1 is t altijd onderkant van de deuren, bij de deurrubbers.
Daarbij heeft de sloper die ik heb staan aardig wat roest op verschillende plekken. Zo ook rond het linker knipperlicht in het voorscherm.
Verder zijn het heeeeerlijke auto’s
Echte problemen, sja dat ligt ook aan de auto. Ik heb met mn v6 nu aardig wat opstartprobleempjes gehad, maar daar was het aankoopbedrag ook naar.
Heb je eenmaal een goeie xm te pakken, dan zal het wel meevallen met de extra kosten!
Ik zou lekker voor de xm gaan!
Wel jammer dat de Turbo er al zo snel weer uit moet…
Xsara_Coupe
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Simpele Ziel schreef:Mja, dingen als een snelheidsmeter die maar tot 120 is verlicht zijn wel twistpunten.
Ze moeten het doen, en wie bepaald hoeveel licht ze moeten afgeven?
als er nog 1 lampje brandt kan je nog prima je snelheidsmeter zienMaarja, je hebt al aangegeven dat het meeste alweer gefixt is dus dat zal ook wel goedkomen
maar voor de duidelijkheid, alle lampjes achter de snelheidsmeter moeten het doen voor de apk, maar bijv. achter de toerentellen is geen afkeur
maar natuurlijk succes met de rest!
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Ijs schreef:
Remblokken en remklauw LV is weer een mooi punt voor morgenavond.
Dan resten mij nog de volgende punten en zal hij volgende week door de APK komen:
- Hoogte regeling achter uigeschakeld (stang achter is krom)
- Stuurhuishoes L
- Ashoes R
- Retour slangen RV stuk
- Remslangen voor adviespunt / droogte scheurenHoop dit allemaal in het weekend te doen!
Remblokken bleken nog genoeg profiel te hebben (foutje van garage?) en remklauw LV is weer gangbaar gemaakt..dat moet toch wel weer 3 km op de liter schelen..
Nu dus nog:
- Stuurhuishoes L
- Ashoes R
- Retour slangen RV stuk
- Remslangen voor adviespunt / droogte scheuren