Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
mooi wark
succes met de laatste dingen..
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
hee LJ ziet er goed uit k doe het je niet na mja dat is dus wat iedereen roept hehe, in iedergeval fijn dat je weer kan rije
Nou het “vanaf morgen weer rijdend!” van gisterenavond is een beetje te enthousiast. Want natuurlijk wil de BX niet starten . Op het eerste gezicht een probleem met de brandstofpomp, tenminste die hoor ik niet zoemen en/of aanslaan. Verder brand mijn motormanagement lampje ook niet als het contact op de ontstekingsstand staat. Vanavond eens even hard filosoferen hierover met mijn pa en morgen maar weer verder klussen.
Morgen dus de 2e meeting die ik moet laten schieten
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
PrutsyLJ schreef:Nou het “vanaf morgen weer rijdend!” van gisterenavond is een beetje te enthousiast. Want natuurlijk wil de BX niet starten . Op het eerste gezicht een probleem met de brandstofpomp, tenminste die hoor ik niet zoemen en/of aanslaan. Verder brand mijn motormanagement lampje ook niet als het contact op de ontstekingsstand staat. Vanavond eens even hard filosoferen hierover met mijn pa en morgen maar weer verder klussen.
Morgen dus de 2e meeting die ik moet laten schieten
Niet een massakabel vergeten te bevestigen in de buurt van die relais ofzo? Je hebt de kabelboom van de ECU aardig losgehad zie ik, dus die combinatie met niet starten/niet werkende brandstofpomp verbaast me niet zo. Eigenlijk zou het dus best makkelijk te vinden moeten zijn
Verder ziet het er toch weer een stuk aangenamer uit, zo’n BX met een nieuwe neus.
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
PrutsyLJ schreef:Nou het “vanaf morgen weer rijdend!” van gisterenavond is een beetje te enthousiast. Want natuurlijk wil de BX niet starten . Op het eerste gezicht een probleem met de brandstofpomp, tenminste die hoor ik niet zoemen en/of aanslaan. Verder brand mijn motormanagement lampje ook niet als het contact op de ontstekingsstand staat. Vanavond eens even hard filosoferen hierover met mijn pa en morgen maar weer verder klussen.
Morgen dus de 2e meeting die ik moet laten schieten
Achter het LHM vat zitten twee (in een plasic hoesje verpakte) relais. Ik zou me daarop concentreren….
Succes!
Gr Martijn
Dat was ik al van plan!
2CV R.I.P (1977)
2CV R.I.P. (1980)
BX 16rs R.I.P. (1985)
BX 19TZI R.I.P. (1991)
BX 16 TZI R.I.P. (1992)
BX Chic R.I.P. (1992)
Xantia 1.8i 16V sold (1996)
Xantia 1.8i 16V R.I.P.(1997)
Xantia 2.0i 16V Break Exclusive sold (1999)
Xsara Picasso 1.8 16v (2000)
Net nog even rustig er over na lopen denken, en tot de conclusie gekomen dat de ECU nog wel eens de pijp uit kan zijn. Ik heb tijdens het lassen wel de accupool eraf gehad, maar ben vergeten de kabel uit de ECU zelf te trekken! Dus er is een realistische kans dat deze overleden is . Morgenochtend dat als eerste uitsluiten en mocht tie kapot zijn als de sodemieter naar de sloop toe om een ECU uit een ZX 1.9 volcane te halen.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Zit er geen onderbreking in die in geval van een flinke schok alles uitschakelt? Modernere Citroen’s hebben dit iig wel, zo’n rood of zwart ding onder de kap met een knikker erin..
Zit er niet. Ik heb na de aanrijding er nog dik anderhalve kilometer mee gereden naar het volgende tankstation. Bovendien heb ik hier thuis ook nog eens een paar keer de auto verplaatst. Vandaag is niet echt vruchtbaar geweest de BX loopt nog steeds niet. Mijn pa gaat as maandag fijn storing zoeken terwijl ik op school zit
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
PrutsyLJ schreef:Zit er niet. Ik heb na de aanrijding er nog dik anderhalve kilometer mee gereden naar het volgende tankstation. Bovendien heb ik hier thuis ook nog eens een paar keer de auto verplaatst. Vandaag is niet echt vruchtbaar geweest de BX loopt nog steeds niet. Mijn pa gaat as maandag fijn storing zoeken terwijl ik op school zit
Haha, handig zo’n pa. En succes met storingzoeken dan maar.
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
natuurlijk vreemd dat die het elke keer wel deed.
is er niet iets los gegaan met weer in elkaar zetten?
of een draad beschadigd geraakt door het lassen?
succes in elk geval.
JAAAA!!!!!!!!!! De BX doet het weer!!
Ik ben dus toch een stekker ergens vergeten ops:. Ik weet niet precies welke en hoe of wat, want ik zat op school terwijl mijn pa het gefikst heeft ops:. Kom er op deze manier dus weer makkelijk mee weg . Maar goed 80% van het laswerk en pasmaken komt wel uit mijn handen. Ach wat een gezever weer, HIJ RIJD WEER!!!!!!
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
hey gefeliciteerd he
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
jou zien we dus zondag in leeuwarden
gefeliciteerd