Hallo,
Ik heb net een nieuwe 2e hands XM gekocht, gisteren deed ie alles nog. Nu wil ik hem vandaag starten, maar ik krijg geen beweging meer in het contactslot!! Ik kom met de afstandsbedieningssleutel en met de reservesleutel gewoon in de auto, maar beide sleutels doen niks in het contactslot. Het zit muurvast. Mijn accu is niet leeg, verlichting en klok van de boordcomputer doen het gewoon.
Wat is er aan de hand?
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Re: Contactslot VAST
Matthijs2006 schreef:Hallo,
Ik heb net een nieuwe 2e hands XM gekocht, gisteren deed ie alles nog. Nu wil ik hem vandaag starten, maar ik krijg geen beweging meer in het contactslot!! Ik kom met de afstandsbedieningssleutel en met de reservesleutel gewoon in de auto, maar beide sleutels doen niks in het contactslot. Het zit muurvast. Mijn accu is niet leeg, verlichting en klok van de boordcomputer doen het gewoon.
Wat is er aan de hand?
past de sleutel wel helemaal in het contactslot? soms gaat er een pennetje lam hangen waardoor de sleutel niet meer helemaal er in wilt en je hem niet kunt draaien, in dat geval zul je helaas het slot moeten vervangen. Je kunt nog even proberen wat te morrelen met de sleutel, soms helpt dat en gaait wel door. Maar vervangen is toch het advies!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Mischien heb je dit allang gecheckt, maar is-tie niet gewoon in het stuurslot gevallen? Met je linkerhand het stuurwiel heen en weer bewegen terwijl je gelijktijdig met je rechterhand de sleutel probeert om te draaien.
groet, Jan
XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders
Ja beide sleutels passen er normaal in, ik druk de sleutel er diep in en draai me een ongeluk, maar het zit vast.
Toen ik net bij de auto kwam zag ik dat ik gisteravond de handrem vergeten was erop te zetten, heeft dat er mee te maken misschien? Met het stuurslot?
JanO schreef:Mischien heb je dit allang gecheckt, maar is-tie niet gewoon in het stuurslot gevallen? Met je linkerhand het stuurwiel heen en weer bewegen terwijl je gelijktijdig met je rechterhand de sleutel probeert om te draaien.
groet, Jan
Thanks Jan, hier heb ik dus niet aan gedacht. Ben ook maar een beginner. Ik ga dit even proberen en dan kom ik terug achter de PC.
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
JanO schreef:Mischien heb je dit allang gecheckt, maar is-tie niet gewoon in het stuurslot gevallen?
Het is ongetwijfeld je stuurslot.
Je moet soms best hard je stuur naar links of rechts draaien (terwijl ie in het stuurslot zit) voordat je je contact kan aanzetten en daarbij je stuurslot eraf halen.
Succes!
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Het probleem met het contactslot is verholpen…
Ben gelijk in het volgende probleem gerold…nu start de motor niet…
Hij blijft hangen op de startmotor…die doet het wel, verder kom ik niet…
Wat nu?
Startcode vergeten….... ops: ops: ops: ops: ops:
Knuppel ben ik ook af en toe…
Sluit dit topic maar…
Voordat je gaat rijden, rechts is het gas en midden de rem!
geintje…..
succes met je XM!
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
diravi geeft ook leuke effecten als je de auto stilzet met uitgeslagen wielen, het stuurslot wil dan ook muurvast zitten
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Prachtig, zulke topics. We hebben allemaal wel eens zo’n dag….
groet, Jan
XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
je zou zeggen dat je met je derde V6 nou wel weet hoe je de contactsleutel om moet draaien…
ieksEmmu schreef:je zou zeggen dat je met je derde V6 nou wel weet hoe je de contactsleutel om moet draaien…
Die eerste twee V6’en had ik maar heel kort…. dat waren rotte hokken…
Heb nu eindelijk een mooie V6…eentje waar men zuinig op geweest is en met een interieur als nieuw.
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Matthijs2006 schreef:ieksEmmu schreef:je zou zeggen dat je met je derde V6 nou wel weet hoe je de contactsleutel om moet draaien…
Die eerste twee V6’en had ik maar heel kort…. dat waren rotte hokken…
Heb nu eindelijk een mooie V6…eentje waar men zuinig op geweest is en met een interieur als nieuw.
die moet je maar showen dan op de veerbollen-meeting in Almere!
ieksEmmu schreef:Matthijs2006 schreef:ieksEmmu schreef:je zou zeggen dat je met je derde V6 nou wel weet hoe je de contactsleutel om moet draaien…
Die eerste twee V6’en had ik maar heel kort…. dat waren rotte hokken…
Heb nu eindelijk een mooie V6…eentje waar men zuinig op geweest is en met een interieur als nieuw.die moet je maar showen dan op de veerbollen-meeting in Almere!
Ja, daar moet jij je v6.24 ook maar is showen
Eerst opscheppen over dat ding en vervolgens diep in de schuur wegstoppen
Xsara_Coupe
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Xsara_Coupe schreef:ieksEmmu schreef:Matthijs2006 schreef:ieksEmmu schreef:je zou zeggen dat je met je derde V6 nou wel weet hoe je de contactsleutel om moet draaien…
Die eerste twee V6’en had ik maar heel kort…. dat waren rotte hokken…
Heb nu eindelijk een mooie V6…eentje waar men zuinig op geweest is en met een interieur als nieuw.die moet je maar showen dan op de veerbollen-meeting in Almere!
Ja, daar moet jij je v6.24 ook maar is showen
Eerst opscheppen over dat ding en vervolgens diep in de schuur wegstoppenXsara_Coupe
als je eens wist hoe moeilijk ik t daarmee heb…