tja, met platformtechnologie krijg je soms eenheidsworst…
hoeft niet: vergelijk de C5 maar eens met de 407…
of de Xantia met de 406…
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
PBO schreef:erwt schreef:De C1 wordt volgens mij samen met peugeot, toyota en ford ontwikkeld. Ze willen volgens mij samen een € 5000 euro auto maken. Zoals met de C8 geeft ieder merkt zijn eigen karaktertrekjes aan die auto.
Deze auto is een samenwerkingsverband tussen PSA en Toyota, auto zal worden geproduceerd in het Tsjechische Kolin waar een jaar of wat geleden speciaal een fabriek is neergeplant. De auto zou zo’n € 8.000,- moeten gaan kosten. Dat zal wel voor andere landen gelden, want met die fijne BPM zal het in Nederland wel richting € 10.000,-
Ben op basis van deze ene foto nou niet bepaald enthousiast geworden. Eerst maar eens wat meer officiële foto’s afwachten.
Ik had het bijna goed!
hoe kom ik trouwens bij ford? er staat met bij dat ze iets deden met ford.
Doneer nu: http://www.citroen-forum.nl/donaties/
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 23-05-2004
- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
De enige samenwerking die ze met Ford hebben is met de ontwikkeling van de recente HDi’s. De 1.4 HDi (die i.s.m. Ford is ontwikkeld) komt wel in de C1.
C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)
Zo te zien lijkt mij het wel een waardige opvolger van de Saxo. HEt design gaat er toch nog wel wat op vooruit.
Gr,
Marten
Lees het hier maar:
En wat we er van vinden….?
Eeeeh, ieder zijn smaak.
Maar de stelling “bieden plaats aan vier personen” zou ik (1.90m) met enkele van mijn vrienden (>1.90m) graag eens willen testen…...
Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Grote god wat een AFSCHUWELIJKE auto.
Meer zo’n bejaarden ding dat op het fietspad moet…..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
mpostma schreef:Zo te zien lijkt mij het wel een waardige opvolger van de Saxo. HEt design gaat er toch nog wel wat op vooruit.
Gr,
Marten
Nou liever 1000x een saxo, VEEL mooier… dit is net een AXIAM (invalidekar )
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
We moeten aan deze C1 niet te veel waarde gaan hechten in de zin van gelikte vormgeving en typische Citroën-dingetjes. Het is gewoon een autootje in de Alto-Cuore-Seicento-klasse. In dat segment heeft Citroën (en Peugeot en Toyota) nog nooit gezeten. Het maakt autorijden voor heel veel mensen betaalbaar, en daar is deze wagen voor bedoeld. Niks geen overbodige dure luxe en een hoge betrouwbaarheid. Niet voor niets alleen leverbaar met 1.0 en 1.4 HDi. Saxo is toch wel een maatje groter en is opgevolgd door de C2 en C3.
Ik ben wel heel benieuwd naar de interieurruimte: heb je achterin nog minder plek dan in de C2?
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Handjes schreef:We moeten aan deze C1 niet te veel waarde gaan hechten in de zin van gelikte vormgeving en typische Citroën-dingetjes. Het is gewoon een autootje in de Alto-Cuore-Seicento-klasse. In dat segment heeft Citroën (en Peugeot en Toyota) nog nooit gezeten. Het maakt autorijden voor heel veel mensen betaalbaar, en daar is deze wagen voor bedoeld. Niks geen overbodige dure luxe en een hoge betrouwbaarheid. Niet voor niets alleen leverbaar met 1.0 en 1.4 HDi. Saxo is toch wel een maatje groter en is opgevolgd door de C2 en C3.
Hier ben ik het mee eens als je een auto voor onder de 10.000 euro kan kopen is dit toch gewoon een leuk wagentje. Alleen de betrouwbaarheid ben ik het niet helemaal mee eens want ik ga er vanuit dat dit de meest betrouwbare Citroen is, toyota blijft wereldkampioen in betrouwbaarheid en daar doen ze alles aan om dat te blijven.
Peter
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Peteryed schreef:Handjes schreef:Het maakt autorijden voor heel veel mensen betaalbaar, en daar is deze wagen voor bedoeld. Niks geen overbodige dure luxe en een hoge betrouwbaarheid.
Alleen de betrouwbaarheid ben ik het niet helemaal mee eens want ik ga er vanuit dat dit de meest betrouwbare citroën is, toyota blijft wereldkampioen in betrouwbaarheid en daar doen ze alles aan om dat te blijven.
Hoe bedoel je? Ik bedoel eigenlijk dat deze wagen gewoon bedoeld is om goedkoop en betrouwbaar vervoer te kunnen bieden.
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V