Eric Vertogen schreef:metro2005 schreef:
er is al een nieuwe hydrauliek pomp besteldEen nieuwe hydrauliek pomp…. pffff, het mag wat kosten. Op de sloop zijn zoveel goede exemplaren te verkrijgen voor een fractie van de kosten van een nieuwe pomp.
En nu maar hopen dat het ook echt aan de pomp ligt en niet aan de drukregelaar.
deze is van de sloop hoor
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
In de herkansing BX met kunstleren dakje.
werkt niet dan, 1e foto
http://www.ofoto.com/I.jsp?c=196ho66m.k8nz11i&x=1&y=-fzm84b
Citroën XM-V6 (1990) - Citroën Xantia Break-1.9TD (1998) - Fiat Ducato LMC-camper (1987) - Jaguar XJ6L (1974) Jaguar XJ6-S3 (1985)- Jaguar X40 (1990) - Jaguar X40 (1993) - Jaguar XJ8 (2000) - Jaguar S-type (2004) - Lancia Flavia 2000i-coupé (1970) - Renault Fuego 2.0-automatic (1983)
Ik vind het geen gezicht dat leren dak, net alsof je een cabrio hebt
Dan trek je het kunstleer gewoon door over de voorste dakstijlen; ennuh de foto is bewerkt, in realiteit zal het ongetwijfeld anders uitzien maat. Daarbij het was maar `n ideetje om zo goedkoop mogelijk een zo leuk mogelijk resultaat te krijgen, persoonlijk denk ik dat het een héél aparte look aan `n BX geeft.
Stel je voor; een BX met kunstleren dak afgezet met chroomstrippen hier en daar, een beetje jaren 70 look voor een auto die eigendlijk thuishoort in de toekomst (qua vorm).
Citroën XM-V6 (1990) - Citroën Xantia Break-1.9TD (1998) - Fiat Ducato LMC-camper (1987) - Jaguar XJ6L (1974) Jaguar XJ6-S3 (1985)- Jaguar X40 (1990) - Jaguar X40 (1993) - Jaguar XJ8 (2000) - Jaguar S-type (2004) - Lancia Flavia 2000i-coupé (1970) - Renault Fuego 2.0-automatic (1983)
Ik vindt het wel mooi. Apart is het zeker !
Schijt aan originaliteit.
Re: BX
Lees net dit draadje… voel me toch wel een beetje aangesproken.
M&M schreef:metro2005 schreef:
ik wil best geld aan een bx uitgeven maar als ik dit laat maken dan had ik bijna een xantia activa kunnen kopen
Dat is idd zonde , ik dacht dat web z’n BX beter onderhouden was , valt dus behoorlijk tegen als ik dit zo allemaal lees ... Suc6
Tja, wat zal ik zeggen? Ik heb die auto in deplorabele staat gekocht en er naar mijn idee een goedrijdende auto van gemaakt. Altijd lopen, alle electra werkt, nooit meer backfires, enz… Er is heel veel aan gedaan. Dat weten de BX-lijst mensen hier ook wel. Omdat ik met de Xantia verder wilde en niet met de BX heb ik een aantal niet-urgente dingen op het laatst wel laten liggen ja. Kreeg er gewoon minder zin in, en dat heb ik de koper ook allemaal eerlijk gezegd, inclusief de mogelijk dure dingen. Hij heeft willens en wetens een “work in progress” gekocht. Ook erbij gezegd dat de auto wat mij betreft NIET verkoopklaar was.
Een aantal dingen (motorprobleem, dak lekkage) zijn later ontstaan, beide versneld door eigen toedoen, dus dat kan je mij niet aanrekenen Ook is hij een stuk kritischer voor de auto dan ik. Ik waste ‘m ongeveer 4x per jaar, hij elke week. Dat zegt genoeg denk ik.
Dat de octopus niet geweldig is… niet verbazend, zie je vaker op de BX. Maar lekken doet ie niet of nauwelijks. Zweten genoeg, dat wel. Wanneer ie begint te lekken? Dat kan morgen zijn, of over 5 jaar…
De overige retourleidingen (tenminste, de dure van voor naar achter) zijn echter prima, ik heb ze bij de APK nog gecontroleerd (altijd handig als je auto even op de brug staat). 1 ervan is nieuw.
Die pomp is mij een raadsel, hij kwam bij mij altijd vlot omhoog, ook hartje winter (min tien of erger). Vlotter dan de gemiddelde BX zelfs. Ik had trouwens niet de gewoonte de auto op de laagste stand te parkeren, wellicht heeft dat er iets mee te maken. Dat de hoogteregelaars traagjes op de hendel reageren met dit weer misschien? Dat ligt dan geheel niet aan de pomp. Probeer ‘m eens gewoon in de rijstand te laten. Komt ie dan altijd vlot omhoog (ook al is ie ingezakt, waar ie best lang over doet… alweer in tegenstelling tot de meesten), dan ligt het echt niet aan de pomp.
Mogelijk een slechte beurt van Hesselink wat mij betreft, die op de BX lijst toch wel als “goeie” specialist geldt…?
Wat ik zou doen… nu het dak niet meer lekt en er een nieuwe koppeling onder zit : rijden met dat ding! Terugverdienen die reparaties… niet dringende zaken even uitstellen.
Marcel
Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…
Re: BX
web schreef:Lees net dit draadje… voel me toch wel een beetje aangesproken.
M&M schreef:metro2005 schreef:
ik wil best geld aan een bx uitgeven maar als ik dit laat maken dan had ik bijna een xantia activa kunnen kopen
Dat is idd zonde , ik dacht dat web z’n BX beter onderhouden was , valt dus behoorlijk tegen als ik dit zo allemaal lees ... Suc6
Tja, wat zal ik zeggen? Ik heb die auto in deplorabele staat gekocht en er naar mijn idee een goedrijdende auto van gemaakt. Altijd lopen, alle electra werkt, nooit meer backfires, enz… Er is heel veel aan gedaan. Dat weten de BX-lijst mensen hier ook wel. Omdat ik met de Xantia verder wilde en niet met de BX heb ik een aantal niet-urgente dingen op het laatst wel laten liggen ja. Kreeg er gewoon minder zin in, en dat heb ik de koper ook allemaal eerlijk gezegd, inclusief de mogelijk dure dingen. Hij heeft willens en wetens een “work in progress” gekocht. Ook erbij gezegd dat de auto wat mij betreft NIET verkoopklaar was.
Een aantal dingen (motorprobleem, dak lekkage) zijn later ontstaan, beide versneld door eigen toedoen, dus dat kan je mij niet aanrekenen Ook is hij een stuk kritischer voor de auto dan ik. Ik waste ‘m ongeveer 4x per jaar, hij elke week. Dat zegt genoeg denk ik.
Dat de octopus niet geweldig is… niet verbazend, zie je vaker op de BX. Maar lekken doet ie niet of nauwelijks. Zweten genoeg, dat wel. Wanneer ie begint te lekken? Dat kan morgen zijn, of over 5 jaar…
De overige retourleidingen (tenminste, de dure van voor naar achter) zijn echter prima, ik heb ze bij de APK nog gecontroleerd (altijd handig als je auto even op de brug staat). 1 ervan is nieuw.
Die pomp is mij een raadsel, hij kwam bij mij altijd vlot omhoog, ook hartje winter (min tien of erger). Vlotter dan de gemiddelde BX zelfs. Ik had trouwens niet de gewoonte de auto op de laagste stand te parkeren, wellicht heeft dat er iets mee te maken. Dat de hoogteregelaars traagjes op de hendel reageren met dit weer misschien? Dat ligt dan geheel niet aan de pomp. Probeer ‘m eens gewoon in de rijstand te laten. Komt ie dan altijd vlot omhoog (ook al is ie ingezakt, waar ie best lang over doet… alweer in tegenstelling tot de meesten), dan ligt het echt niet aan de pomp.
Mogelijk een slechte beurt van Hesselink wat mij betreft, die op de BX lijst toch wel als “goeie” specialist geldt…?
Wat ik zou doen… nu het dak niet meer lekt en er een nieuwe koppeling onder zit : rijden met dat ding! Terugverdienen die reparaties… niet dringende zaken even uitstellen.
Marcel
als het koud is dan komt die niet altijd goed omhoog.
ik vermoed zelf ondertussen dat het inderdaad de hoogteregelaars zijn die vervuild zijn want ALS die eenmaal omhoog komt dan gaat dat ook gewoon vlotjes zoals altijd. lijkt mij een duidelijk teken dat de pomp zijn werk nog gewoon doet.
is het erg lastig dat jij weet om de hoogteregelaars schoon te maken (zonder brug that is)
de bx staat momenteel wel te koop maar dat betekent niet dat ik er niks meer aan doe. ik ga binnenkort het dak bekleden en proberen de hoogteregelaars schoon te (laten) maken.
gister nog met de bx naar utrecht geweest, geen enkel probleem. autootje gedroeg zich keurig. viel alleen bijna in slaap door de zachte vering en stoelen
de motorproblemen kan ik marcel inderdaad niet aanrekenen, het dak wist ik maar is in de loop van de tijd wel erger geworden. vandaar mijn radicale besluit om het maar helemaal dicht te kitten (anders was het een enkeltje sloop geworden ben ik bang… )
als de bx in de zomer nog niet verkocht is dan ga ik zelf proberen het dak opnieuw te spuiten ( heb er al de nodige ervaring mee opgedaan dus dat zal wel lukken)
mocht ik hem kwijtraken dan gaat ie jammer genoeg toch gewoon weg (ik verdien nou eenmaal ook geen bakken met geld en om de zx weg te doen gaat me toch echt teveel aan het hart)
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Re: BX
web schreef:Lees net dit draadje… voel me toch wel een beetje aangesproken.
M&M schreef:metro2005 schreef:
ik wil best geld aan een bx uitgeven maar als ik dit laat maken dan had ik bijna een xantia activa kunnen kopen
Dat is idd zonde , ik dacht dat web z’n BX beter onderhouden was , valt dus behoorlijk tegen als ik dit zo allemaal lees ... Suc6
Dat de octopus niet geweldig is… niet verbazend, zie je vaker op de BX. Maar lekken doet ie niet of nauwelijks. Zweten genoeg, dat wel. Wanneer ie begint te lekken? Dat kan morgen zijn, of over 5 jaar…
De overige retourleidingen (tenminste, de dure van voor naar achter) zijn echter prima, ik heb ze bij de APK nog gecontroleerd (altijd handig als je auto even op de brug staat). 1 ervan is nieuw.
Die pomp is mij een raadsel, hij kwam bij mij altijd vlot omhoog, ook hartje winter (min tien of erger). Vlotter dan de gemiddelde BX zelfs. Ik had trouwens niet de gewoonte de auto op de laagste stand te parkeren, wellicht heeft dat er iets mee te maken. Dat de hoogteregelaars traagjes op de hendel reageren met dit weer misschien? Dat ligt dan geheel niet aan de pomp. Probeer ‘m eens gewoon in de rijstand te laten. Komt ie dan altijd vlot omhoog (ook al is ie ingezakt, waar ie best lang over doet… alweer in tegenstelling tot de meesten), dan ligt het echt niet aan de pomp.
Nou, dat heeft allemaal wel een verband. Door al te enthousiast aan de hoogtehandle te zitten kun je de octopus aardig een handje mee helpen om zeep te gaan. Ik zet ‘m vaak zat juist in de hoogste stand zodat de pomp minder te verduren krijgt bij wegrijden. De octopus lekt bij mij alleen aan de “verstel-retour” dus helemaal niet als ik ‘m niet zelf in laat zakken.
Ich bin ein Breaker
Re: BX
metro2005 schreef:M&M schreef:Veel BX-rijders ( dus niet alle ) willen geen geld aan hun BX uitgeven en verwachten een goede auto voor minder dan € 1000 , en onderhoud ... tja was dat
ik wil best geld aan een bx uitgeven maar als ik dit laat maken dan had ik bijna een xantia activa kunnen kopen
Had je kunnen doen maar vergelijk dan je maandlasten en brandstofkosten ook maar eens.
Ich bin ein Breaker
Re: BX
karel schreef:metro2005 schreef:M&M schreef:Veel BX-rijders ( dus niet alle ) willen geen geld aan hun BX uitgeven en verwachten een goede auto voor minder dan € 1000 , en onderhoud ... tja was dat
ik wil best geld aan een bx uitgeven maar als ik dit laat maken dan had ik bijna een xantia activa kunnen kopen
Had je kunnen doen maar vergelijk dan je maandlasten en brandstofkosten ook maar eens.
Van een 120.000 km beurt bij een Citroen Xantia Activa gaat je portemonnee echt heel hard :20
In mijn optiek moet je gewoon niet zo hard schrikken van allerlei niet al te urgente dingetjes of wat nukken. Gewoon fixen en idd rijden!
Gr,
Marten
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Als je je dak gaat bekleden kun je beter je achterklep er ook bij doen. Anders is het een losstaand iets. Kijk naar CXen en GSsen die het ook hebben (ook al hebben die geen vijfde deur, je snapt wat ik bedoel).
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Re: BX
metro2005 schreef:is het erg lastig dat jij weet om de hoogteregelaars schoon te maken (zonder brug that is)
Vrees van wel, met name de voorste zit aardig diep weggestopt achter het subframe. Misschien kan je bij een doe het zelf garage daar in de buurt voor een paar euro per uur een brug huren? Het is sowieso niet echt mooi weer om eronder te gaan liggen…
metro2005 schreef:gister nog met de bx naar utrecht geweest, geen enkel probleem. autootje gedroeg zich keurig. viel alleen bijna in slaap door de zachte vering en stoelen
Haha… blijft een lekkere reiswagen, voor de lange afstanden.
Marcel
Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…
Alcyone schreef:Als je je dak gaat bekleden kun je beter je achterklep er ook bij doen. Anders is het een losstaand iets. Kijk naar CXen en GSsen die het ook hebben (ook al hebben die geen vijfde deur, je snapt wat ik bedoel).
Ik snap niet wat je bedoelt, want de achterklep heeft altijd en bij elke BX een andere bekleding dan het dak (de hemel).
Marcel
Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
web schreef:Alcyone schreef:Als je je dak gaat bekleden kun je beter je achterklep er ook bij doen. Anders is het een losstaand iets. Kijk naar CXen en GSsen die het ook hebben (ook al hebben die geen vijfde deur, je snapt wat ik bedoel).
Ik snap niet wat je bedoelt, want de achterklep heeft altijd en bij elke BX een andere bekleding dan het dak (de hemel).
Marcel
We hebben het hier dan ook over de buitenkant
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY