zit zo te mijmeren om naar aanleiding van mijn hogere km vergoeding eens te gaan kijken naar een iets grotere troen….., misschien wel een xm…..., wat zou mijn bx trd turbo met 135000 km moeten opbrengen…...
mijmer maar natuurlijk, zo’n beetje met mijn hoofd in de zon
BX Deauville, 1994, Diesel, 301000 km…. RIP..
BX TRD Turbo,1989, 119000 km nu 134000, verkocht
BX 16TRS Automatic, 1986, 192000 km…,verkocht
XM D12Turbo, 1997, 384000…...1-2009, 465000 verkocht
XM 2.1TD, 1997, 321000….....354000 te koop
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Voor de taxateurs onder ons enkele foto’s >>> klik!
(kan je gelijk je foto in het register fixen )
die foto in het register krijg ik dus niet voor elkaar…....., snap het niet….,
Maar momenteel zit er wel een sportinterieur in….
BX Deauville, 1994, Diesel, 301000 km…. RIP..
BX TRD Turbo,1989, 119000 km nu 134000, verkocht
BX 16TRS Automatic, 1986, 192000 km…,verkocht
XM D12Turbo, 1997, 384000…...1-2009, 465000 verkocht
XM 2.1TD, 1997, 321000….....354000 te koop
Spuit ‘m in Rouge Florentin en schroef er een werkende airco in, en Bram wil er zéker 500 euro voor neerleggen!
Harm schreef:Spuit ‘m in Rouge Florentin en schroef er een werkende airco in, en Bram wil er zéker 500 euro voor neerleggen!
Da’s wel apart, een trd turbo met grijs interrieur. Ik dacht dat ze rond die tijd bijna altijd een GTI interieur hadden (donkerblauw visgraat). Wat betreft de waarde: wat de gek ervoor geeft. Ergens tussen de 400 en 800 EUR zou ik zeggen.
Maarrrrr. steek die hogere km vergoeding lekker in je zak en blijf fijn BX rijden. Veel karakteristieker
mpostma schreef:Harm schreef:Spuit ‘m in Rouge Florentin en schroef er een werkende airco in, en Bram wil er zéker 500 euro voor neerleggen!
Da’s wel apart, een trd turbo met grijs interrieur. Ik dacht dat ze rond die tijd bijna altijd een GTI interieur hadden (donkerblauw visgraat). Wat betreft de waarde: wat de gek ervoor geeft. Ergens tussen de 400 en 800 EUR zou ik zeggen.
Maarrrrr. steek die hogere km vergoeding lekker in je zak en blijf fijn BX rijden. Veel karakteristieker
Dat waren alleen de model’88 uitvoeringen volgens mij en zelfs daar ben ik niet zeker van. Van MY 89 af werd het een weinig gekozen optie omdat in de optielijst alleen stond:
- ‘velours bekleding’
en niet:
- ‘Hondekop!!!!! Dit zijn GTI-stoelen die onmisbaar zijn bij het genieten van de BX!!!!!!’.
Overigens zou ik voor € 800 echt geen afscheid nemen van een TRDT met OEM schuifdak en een dergelijke kilometerstand.
BTW: In het gepost en gespot draadje zie je wat treurige foto’s van een Duitse 19TRD met 112k in wit met OEM schuifdak. Die krijgt € 1700 uitgekeerd van de verzekering. Voor dat bedrag raak je ‘m hier niet kwijt, dat weet ik ook.
Het is dus wat de gek ervoor geeft. Als iemand echter een BX TurboD zoekt, dan heeft ie met deze wel een superexmplaar dat m.i. navenant meer waard is dan om het even welke Turbodiesel met meer dan 3 ton op de klok waar ook reparaties aan zitten..
rb schreef:
Overigens zou ik voor € 800 echt geen afscheid nemen van een TRDT met OEM schuifdak en een dergelijke kilometerstand.
Je weet (niet) wat je weg doet, een trd met zo’n km-stand vind je (origineel nl) nergens meer! Ik zou ‘m voor onder de €1000,- zeker niet verkopen.
Harm schreef:Spuit ‘m in Rouge Florentin en schroef er een werkende airco in, en Bram wil er zéker 500 euro voor neerleggen!
Hè hè ......ja, jammer dat je niet eerder met dit idee bent gekomen, zo eind december of zo, toen ik net die Fiat punto TD had verkocht.
Je hebt er trouwens maar iets van 15.000 mee gereden in de tijd dat je hem nu hebt ?
Ik ken deze Tzd-turbo wel, heb er zelf een stukje mee gereden…en had ik NU een Tzd-turbo gezocht, dan had ik er zo een 800 a 900 euro voor over gehad, want die prijs moet je makkelijk kunnen vangen met die km.st.
Tip : mocht je hem op MP gaan zetten, prijs hem dan voor 995.- (vr pr)
En ik wil de sfeer hier in de straat niet gaan verzieken, nu ze net 2 groene BX’en gewend zijn en er opeens weer een witte staat
Alhoewel het natuurlijk nog unieker zou zijn, 2 BX tzd-turbo’s in de straat…..hmmm, wij peinzen hier verder over. (auww..niet slaan)
mpostma schreef:Harm schreef:Spuit ‘m in Rouge Florentin en schroef er een werkende airco in, en Bram wil er zéker 500 euro voor neerleggen!
Da’s wel apart, een trd turbo met grijs interrieur. Ik dacht dat ze rond die tijd bijna altijd een GTI interieur hadden (donkerblauw visgraat). Wat betreft de waarde: wat de gek ervoor geeft. Ergens tussen de 400 en 800 EUR zou ik zeggen.
Maarrrrr. steek die hogere km vergoeding lekker in je zak en blijf fijn BX rijden. Veel karakteristieker
Mijn turbo heeft ook grijs interieur hoor, die is van 91.
B_iks schreef:Je weet (niet) wat je weg doet, een trd met zo’n km-stand vind je (origineel nl) nergens meer! Ik zou ‘m voor onder de €1000,- zeker niet verkopen.
Is niet helemaal waar. Er is zeker nog 1 witte TRD Turbo in Nederland met nog net geen ton op de teller. Staat al enige tijd gestald. Heeft alleen geen schuifdak. Maar inderdaad niet voor minder dan € 1000,- weg doen. Is nergens voor nodig.
Lekker blijven mijmeren voorlopig… De waarde is wat de gek ervoor geeft. Zet hem op internet oid en wacht rustig af. Een liefhebber die een bx in goede staat wil en op zoek is naar een diesel zal deze niet laten staan en heeft er ook geld voor over. De tijden dat een goede bx niks kostte zijn wel een beetje voorbij.
ik denk dat bijna iedereen met verlies rijdt, maar vraag maar eens aan iemand met een dure auto wat die per jaar verliest, dan kunnen de bx-ers toch weer lachen!
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
mvbbx schreef:Lekker blijven mijmeren voorlopig… De waarde is wat de gek ervoor geeft. Zet hem op internet oid en wacht rustig af. Een liefhebber die een bx in goede staat wil en op zoek is naar een diesel zal deze niet laten staan en heeft er ook geld voor over. De tijden dat een goede bx niks kostte zijn wel een beetje voorbij.
Dat laatste idee overheerst bij mij ook wel een beetje. Er lijkt een langzame kentering te komen, want voor echt nette bx-en met een lage km-stand moet best wat betaald worden tegenwoordig.
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Tja van de buiten kant is het een gewone witte BX (sorry voor diegene die dit mooi vindt, smaken verschillen). Dus ja dan is dat wel een reden voor wat anders. Maar de techniek is goed en vindt dat maar eens in een XM. Moeilijk, maar ik zou hem houden en lekker doorrijden, terwijl hij op marktplaats te koop staat voor €1750
nou ik zie anders ook vaak genoeg bx´en met meer dan 170.000 km. die ook nog 800 euro moeten kosten ... nou sorry maar dat vind ik dus echt belachelijk
Citroën D Special 1970
oeps…...., rustig aan mannen…..,
was alleen maar aan het mijmeren…., koppie in de zon…..,
maar goed, inderdaad, voor minder dan 1000,- gaat ie echt niet weg…....., sterker nog, gezien de staat moet daar zeker nog wat bij, en ben echt niet aan het rijk rekenen.
trouwens, het interieur wat er nu in zit is grijs/zwart sport (van janneman ), met mooie donkerblauwe vloerbedekking (zat er al in)
ps, @Bram…., het is een TRD, wanneer onthoudt je het nou eens
maar aan een ieder…...., ik blijf er in rijden, tenzij iemand mij ter ruil een zeer mooie en goede XM aanbiedt, etc etc etc, droom, droom, droom, mijmer,mijmer….
ben heeeeel blij met mijn BX, dus er moet echt wat aan de hemel en aarde worden geschud om deze te bewegen,
BX Deauville, 1994, Diesel, 301000 km…. RIP..
BX TRD Turbo,1989, 119000 km nu 134000, verkocht
BX 16TRS Automatic, 1986, 192000 km…,verkocht
XM D12Turbo, 1997, 384000…...1-2009, 465000 verkocht
XM 2.1TD, 1997, 321000….....354000 te koop