op die kabel zit nog een soort sensor hebbik gemerkt. waarom dient die? kan het kwaad om te rijden zonder die kabel, want die moet vervangen worden.
het gaat om een mechanische kabel
BX 1.6i ‘93 verkocht
XM 2.1 ‘91 verkocht
BMW 525 2.5D ‘00 verkocht
C5 2.2HDI FAP AUT ‘05 verkocht
Berlingo 1.6 HDI 75pk gekocht
BMW 525 2.5DA ‘06 gekocht
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Tijdens het rijden lijkt me geen goed idee dan loop je toch wel een risico als je onder de auto achter het blok gaat morrelen om die kabel los te halen (zelfs in de hoogste stand!)
Maar verder kan het geen kwaad. Het spreekkt natuurlijk voor zich dat ie het voor de APK weer moet doen! MAar je kunt er best een tijdje mee rondrijden zonder, daar zal de auto niet minder om lopen (wel risico op boetes natuurlijk omdat je niet weet hoe hard je gaat)
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
en waarom dient dat electronisch dingetje dat op de kabel zit?
BX 1.6i ‘93 verkocht
XM 2.1 ‘91 verkocht
BMW 525 2.5D ‘00 verkocht
C5 2.2HDI FAP AUT ‘05 verkocht
Berlingo 1.6 HDI 75pk gekocht
BMW 525 2.5DA ‘06 gekocht
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 01-05-2005
- XM Break tct
- XM 2.0i 8v
- Xantia Break 1.8i 16v Pallas
- C5 C5 break difference 2 Ph1
dabeatisflo schreef:en waarom dient dat electronisch dingetje dat op de kabel zit?
Dat is een pulsgever vlgs het hall principe en word gebruikt voor de hydro-actief computer van (snelheids) pulsjes te voorzien of eventueel de CC of GPS apparatuur.
C5 break ph1. 2004. Zilver. Orga:09599. Color:EZRC.
v/h:L300/Xantia HB’94/XM HB ‘91/XM break TCT ‘98/+ ongv.20 leasewagens
Dat is een pulsgever vlgs het hall principe en word gebruikt voor de hydro-actief computer van (snelheids) pulsjes te voorzien
Als je de kabel eruit haalt, denkt je ecu dat je altijd stil staat. Heeft mischien gevolgen voor de vering onderweg….?
groet, Jan
XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 01-05-2005
- XM Break tct
- XM 2.0i 8v
- Xantia Break 1.8i 16v Pallas
- C5 C5 break difference 2 Ph1
JanO schreef:Dat is een pulsgever vlgs het hall principe en word gebruikt voor de hydro-actief computer van (snelheids) pulsjes te voorzien
Als je de kabel eruit haalt, denkt je ecu dat je altijd stil staat. Heeft mischien gevolgen voor de vering onderweg….?
groet, Jan
Hallo Jan.
Denk het niet,want dan rij eh sorry zweef je,in de “normale"stand.Alleen als de ecu geen pulsjes krijgt kan hij ook niet actief worden in die zin dat de “sportstand"het simpelweg niet doet.
Groetjes Regino.
C5 break ph1. 2004. Zilver. Orga:09599. Color:EZRC.
v/h:L300/Xantia HB’94/XM HB ‘91/XM break TCT ‘98/+ ongv.20 leasewagens
Ok, maar er komen 2 draadjes uit dat blokkie; 1 is iig de pulsgever (daar heb ik laatst m’n navigatie op aangesloten n.a.v. een mooie foto van Jan), maar wat doet dat andere draadje dan?
Animal triste post coitum
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 01-05-2005
- XM Break tct
- XM 2.0i 8v
- Xantia Break 1.8i 16v Pallas
- C5 C5 break difference 2 Ph1
Serge schreef:Ok, maar er komen 2 draadjes uit dat blokkie; 1 is iig de pulsgever (daar heb ik laatst m’n navigatie op aangesloten n.a.v. een mooie foto van Jan), maar wat doet dat andere draadje dan?
Dat is de massa.
C5 break ph1. 2004. Zilver. Orga:09599. Color:EZRC.
v/h:L300/Xantia HB’94/XM HB ‘91/XM break TCT ‘98/+ ongv.20 leasewagens