7 van de 40
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
   
XBXG’s BX 16 TZI automatic LPG [1600cc of 1900cc?? p.37]
oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1761
Geregistreerd: 19-05-2006

Gepost: 18 februari 2007 02:49 AM
  [ # 91 ]

Ik heb geen antwoord op je vraag, maar de meevaller van de dag moet toch zijn dat je maandag je geld terug kunt gaan halen bij de LPG-specialist?!
Durf er best een week salaris op te verwedden dat die massa-kabel al eerder loshing, en minstens 1 van de reparaties onnodig is geweest…
In ieder geval hebben ze hun werk niet goed afgeleverd, dus een regeling van hun kant lijkt me wel het minste?

Neem een motormanagementlampje altijd een beetje serieus. Ik zou allereerst de ECU gaan resetten. Het motormanagement heeft de afgelopen tijd nogal wat te verduren gehad? (zeker met het continu wisselen van brandstof) Confused

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 18 februari 2007 02:51 AM
  [ # 92 ]

Mooi dat het gelukt is man!
Wat een verhaal zeg Laughing
Het motormanagementlampje kan bij de monopointmotoren gaan branden als de sleepcontacten in het injectiehuis wat slecht beginnen te worden, op tich, zolang de auto er verder goed mee loopt kun je er rustig mee door rijden. Het kat-lampje zal overigens wel constant branden als die niet uitgeschakeld wordt bij het rijden op LPG dat is omdat de kat niets snapt van de signalen.
Verders veel LPG plezier! lache he Cool die prijsjes…

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 18 februari 2007 02:57 AM
  [ # 93 ]

Ik moet er misschien nog bij vertellen dat een van de 2 accupolen nieuw is gemonteerd. De oude was gescheurd.

Is het een idee om morgen eens beide accupolen een uurtje van de accu af te halen? Ik ben van plan om de gehele stereo in te bouwen, dus dan ben ik toch met de BX bezig.

Een motormanagementlampje is echt zó nieuw voor me, snap helemaal niks van injectie in het algemeen…
Confused  Surprisedops:, laat staan lampjes die daarmee te maken hebben… Rolling Eyes

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 18 februari 2007 03:14 AM
  [ # 94 ]

Eigenlijk werkt injectie heel simpel…. de computer bepaalt wanneer en hoeveel brandstof er ingespoten moet worden. Om constant die hoeveelheid bij te kunnen regelen, heeft de computer input nodig van allerlei sensoren.
Zoals een sensor die de positie van de gasklep meet (hoeveel gas geef je), eentje die de motortemperatuur meet, eentje die de samenstelling van de uitlaatgassen meet, enz.
De computer weet van al die sensoren wat voor waarde ze ongeveer moeten afgeven, met een boven- en ondergrens. Zo gauw een sensor een waarde afgeeft die buiten dat gebied komt (bijvoorbeeld niks meer omdat de sensor stuk is), ziet de computer dat.
Die laat dat vervolgens merken door het lampje te laten branden, en in de noodloop te gaan. Hij simuleert dan zelf wat waardes, om de boel draaiende te houden.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 18 februari 2007 01:54 PM
  [ # 95 ]

@Harm. Heel duidelijk uitgelegd Very Happy

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 18 februari 2007 02:07 PM
  [ # 96 ]
XBXG schreef:

Toen gebeurde het: er kwam een blonde, vrouwelijke collega van de sleepdienst aanlopen die ineens tegen de 2 wegenwachters zei: “Hé, wat doet dat losse draadje daar…?”  Very Happy

Overigens veel complimenten gehad over de automaatbak van de BX.
“Wow, eindelijk een auto waarin de kickdownkabel werkt!!”
“Wow, deze automaat schakelt gewoon uit zichzelf terug!!”

Laughing  Laughing  Laughing
Arme stakkers, ze zijn natuurlijk Volkswagens gewend…

haha lol Very Happy

weer een mooi verhaal Wink

@Harm
idd mooie uitleg, weer wat wijzer geworden Wink

p.s. neem aan dat dat niet ten goede komt van het verbruik?

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 19 februari 2007 03:04 AM
  [ # 97 ]
oudelut schreef:

Ik heb geen antwoord op je vraag, maar de meevaller van de dag moet toch zijn dat je maandag je geld terug kunt gaan halen bij de LPG-specialist?!
Durf er best een week salaris op te verwedden dat die massa-kabel al eerder loshing, en minstens 1 van de reparaties onnodig is geweest…
In ieder geval hebben ze hun werk niet goed afgeleverd, dus een regeling van hun kant lijkt me wel het minste?

Neem een motormanagementlampje altijd een beetje serieus. Ik zou allereerst de ECU gaan resetten. Het motormanagement heeft de afgelopen tijd nogal wat te verduren gehad? (zeker met het continu wisselen van brandstof) Confused

Sja, of dit moet net dat ene draadje zijn wat bewust loshing of via het relais had moeten zijn geschakeld, om onterechte ECU-storingen zodra de auto op LPG loopt te negeren. Je weet ‘t niet.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 20 februari 2007 09:18 PM
  [ # 98 ]

Zo, dan eindelijk goed nieuws: mijn radio is geïnstalleerd, inclusief nieuwe speakers in de hoedenplank!!  Very Happy

Ook eens het verbruik gemeten sinds ie op LPG rijdt, en ik kwam met rustig rijden op 1 op 7,6. Best netjes lijkt me zo.  Cool

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 20 februari 2007 09:21 PM
  [ # 99 ]
XBXG schreef:

Ook eens het verbruik gemeten sinds ie op LPG rijdt, en ik kwam met rustig rijden op 1 op 7,6. Best netjes lijkt me zo.  Cool

Dat was hopelijk sarcastisch bedoeld?

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 20 februari 2007 09:34 PM
  [ # 100 ]
mpostma schreef:
XBXG schreef:

Ook eens het verbruik gemeten sinds ie op LPG rijdt, en ik kwam met rustig rijden op 1 op 7,6. Best netjes lijkt me zo.  Cool

Dat was hopelijk sarcastisch bedoeld?

Ja sorry hoor….maar als ik ergens boven een draadje LPG zie staan, ga ik meteen rechtop zitten Laughing

1 op 7,6 op LPG….a 50 ct per liter….en diesel op dit moment (gem.) 98 ct…...dan rijd ik toch goedkoper dan jou met 1 op 17 Wink

(draait de GASkraan onder het fornuis wat hoger) Twisted Evil  bleh

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 20 februari 2007 10:32 PM
  [ # 101 ]

Zo, dan eindelijk goed nieuws: mijn radio is geïnstalleerd, inclusief nieuwe speakers in de hoedenplank!!

Dat doet ‘t altijd wel leuk in de advertentie…. Wink

Ook eens het verbruik gemeten sinds ie op LPG rijdt, en ik kwam met rustig rijden op 1 op 7,6. Best netjes lijkt me zo.

Erg netjes!
als het een XM v6 automaat was

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 20 februari 2007 10:33 PM
  [ # 102 ]

Nog een stevig verbruik zo zou ik zeggen. Zou toch eigenlijk 1 op 9 of zo moeten zijn.
BTW, ik heb een kennis met een Renault Laguna en die beweert 1 op 13 te riijden met zijn 1.8 benzine. Da’s weer het andere uiterste.

Maarum, na de perikelen van afgelopen weekend, nog steeds alles onder controle?
Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 20 februari 2007 10:39 PM
  [ # 103 ]
Harm schreef:

Erg netjes!

als het een XM v6 automaat was

OOhhhh….dat vind ik zielig voor Wouter very angry

Wink

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 20 februari 2007 10:59 PM
  [ # 104 ]

Laughing

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 20 februari 2007 11:57 PM
  [ # 105 ]
hogervp schreef:

Nog een stevig verbruik zo zou ik zeggen. Zou toch eigenlijk 1 op 9 of zo moeten zijn.
BTW, ik heb een kennis met een Renault Laguna en die beweert 1 op 13 te riijden met zijn 1.8 benzine. Da’s weer het andere uiterste.

Maarum, na de perikelen van afgelopen weekend, nog steeds alles onder controle?
Patrick

Weet je wat het is? Als iedereen je maar blijft vertellen dat je die auto niet had moeten kopen… dan wordt het er allemaal niet leuker op.

Ik wilde persé deze auto, want wit, automaat en LPG, klaar. Punt.

Dat er dan zoveel dingen in 1 week mee gebeuren had ik ook niet kunnen verwachten. Maar ik heb goede hoop dat deze auto niet binnen een jaar op de sloop ligt. Gezien de carrosserie zouden velen dat al wel hebben gedaan maar ik ben wel van plan om de roest aan te pakken.

En wat dat verbruik betreft: ik rij 90 km/h op de snelweg. Langzamer ga ik echt niet rijden. Hoe ik het verbruik lager kan krijgen weet ik niet. De laatste tank was nota bene 200 km onafgebroken snelweg vanuit Friesland naar Hilversum, met 2 korte stoppen. Op alle stukken waar je 120 mocht, reed ik 100 op de teller (ongeveer 90 echte km/h).

Ik hoop wel dat het verbruik gunstiger wordt, want een accieradius van 312 km is erg weinig… Rolling Eyes

Profiel  
 
 
7 van de 40
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook